Honda Civic 1,3 årgang 1983 ???
Fra : Moller

Dato : 31-07-05 15:50

Hejsa,
   Har kigget på sådan en bil i dag, men er lidt i tvivl... da det er den
model med dobbeltkaburator osv. så vidt jeg kan forstå på ejeren, så er
der kun 10-20 stks. i danmark.

   Det som undre mig ? hvor finder man data på den, for han nævnte 115
heste, men af de civic jeg kan finde på nettte, ligger demmelm 50 og 80
heste i den årgangs område, så hvis nogen kender til et link med info
omkring lige den model som skulle ha ca. 115 heste i 1983 ? ville jeg
være meget glad.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Brian

Dato : 31-07-05 17:04

Moller wrote:
> [...]
> 80 heste i den årgangs område, så hvis nogen kender til et link med
> info omkring lige den model som skulle ha ca. 115 heste i 1983 ?

Den må da være ganske speciel, for den findes heller ikke på
www.autoweek.nl. Såvidt jeg kan se skiftede Civic også model
i 1983, så er det en model 1983, eller en "gammel" model der er
solgt som en 1983 ?

Ellers kan du da høre på http://www.honda-klub.dk/ - de må da vide
den slags.

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 31-07-05 19:09

On Sun, 31 Jul 2005 18:04:27 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>www.autoweek.nl. Såvidt jeg kan se skiftede Civic også model
>i 1983, så er det en model 1983, eller en "gammel" model der er

Det er jo ikke utænkeligt, at motoren er blevet udskiftet med en anden
og mere potent udgave - eksempelvis GTi med et par hårdere knaster...

Mvh
Mogens

Fra : Moller

Dato : 31-07-05 19:13

Mogens wrote:

> Det er jo ikke utænkeligt, at motoren er blevet udskiftet med en anden
> og mere potent udgave - eksempelvis GTi med et par hårdere knaster...

   Nej nej... den er fra 1984 pÃ¥ parpiret, men har 1983 model motoren, og
den skulle være en speciel model fra den årgang, så det er ikke noget
fusk osv. altså hvis sælger har ret.

   hmmmm, tror nok jeg vil være pÃ¥ den sikre side med at kigge videre pÃ¥
Skoda Favoriterne i stedet, de koster det samme, og er typisk 10 år
nyere(mindre rust hærgen).

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mogens

Dato : 31-07-05 19:46

On Sun, 31 Jul 2005 20:13:19 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:

>Nej nej... den er fra 1984 på parpiret, men har 1983 model motoren, og
>den skulle være en speciel model fra den årgang, så det er ikke noget
>fusk osv. altså hvis sælger har ret.

Der er ikke nogen Civic med 115 hk i '83/'84...

>hmmmm, tror nok jeg vil være på den sikre side med at kigge videre på
>Skoda Favoriterne i stedet, de koster det samme, og er typisk 10 år
>nyere(mindre rust hærgen).

Der var dælme noget af et spring, IMO...

Mvh
Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-05 01:09

Moller <news@molnit.com> wrote in

> hmmmm, tror nok jeg vil være på den sikre side med at kigge
> videre på
> Skoda Favoriterne i stedet, de koster det samme, og er typisk 10 år
> nyere(mindre rust hærgen).

Det var da et mærkeligt råd - no offence.

Er en bil bare en bil for dig? Altså et sølle kedeligt transportmiddel? I
så fald forstår jeg godt dit råd :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Moller

Dato : 02-08-05 06:12

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det var da et mærkeligt råd - no offence.

   Hvis man ene og alene kigge pÃ¥ købsprisen, og rustmængden ;) som er den
parametre i DK, som dræber flest biler syntes jeg ikke det er så
mærkeligt igen. Jeg må så indrømme at skoda Felicia trækker mere, den er
ik så meget dyre igen, og hvad rygtet siger, er det langt nemmere at få
dele til deb, frem for favoritten... og begge modellers motore er så
simple at jeg bør kun lave alt i dem. Jeg kan så ikke lave rust selv,
derfor nervøsiteten med rust.

> Er en bil bare en bil for dig? Altså et sølle kedeligt transportmiddel? I
> så fald forstår jeg godt dit råd :)

   En bil for mig er en A til B tingest, som skal gøre det sÃ¥ simpelt og
billigt som muligt. Vil jeg ud og køre for sjovt, og ha gang i noget som
virkelig rykker, så tager jeg min MC. Jeg er bare ved at blive magelig
med tiden, og derved skal ha en bil til når det regner, og vinteren.

   Det svære er bare at nÃ¥r man spørg venner og bekendte om rÃ¥d, sÃ¥ ser de
bilen som noget der skal vises frem :( men heldighvis kan man se herinde
at der er en del folk her som har samme mening som mig, og derved glad
for at ha fundet et sted man kan spørge om Skoda, Suzuki, osv. uden at
man blir mindet om man heller burde købe en ny 306 HDI osv. ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-08-05 15:41

Martin Johansen [6000] wrote:
> Moller <news@molnit.com> wrote in

> Det var da et mærkeligt råd - no offence.

Det er ikke et råd, men en bemærkning fra spørgeren...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-05 21:25

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Det er ikke et råd, men en bemærkning fra spørgeren...

Ja jeg ved det - jeg så det først bagefter - jeg må lære ikke at skrive når
jeg er træt efter en lang dag.

Det kom sig af at jeg knapt nok kunne læse halvdelen af indlægget - ham og
Mogens benytter et mærkværdigt charset så alle danske bogstaver bliver
forvansket :(

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-05 01:10

> [...]

> videre på
> Skoda Favoriterne i stedet, de koster det samme, og er typisk 10 år

Ved nærmere læsning så har jeg selv fundet svaret .. hehe, sorry moller, så
ikke du var MC-ist!

Men alligevel... som Mogens siger: Det er dælme noget af et spring!

Fra : Brian

Dato : 31-07-05 20:19

Mogens wrote:

> Det er jo ikke utænkeligt, at motoren er blevet udskiftet med en anden
> og mere potent udgave - eksempelvis GTi med et par hårdere knaster...

Ifølge Autoweek var der ikke nogen søstermodel at nappe en mere potent
motor fra, Desuden har Moller jo fået at vide af sælgeren, at det er en
speciel model.... så i min bog var det utænkeligt, at der var smidt en
anden motor i

/Brian