Hej,
On Mon, 1 Aug 2005 01:47:52 +0200, "Rasmus ..."
<atmothaildotcom@yahoo.dk> wrote:
>Jeg overvejer at købe en nyere (ca. årgang 2000) brugt bil med et
>relativt højt kilometetal - måske over 200.000.
>
>"Uha" ville nogen sikkert sige, men jeg tror det vil være bedre at
>have en nyere bil der har kørt mange kilometer end en ældre bil
>der har kørt knap så langt. Her tænker jeg mest på rustproblemer.
>
>Mit spørgsmål er nu: hvilke reparationer kan jeg forvente på
>en bil der har kørt 200.000-300.000 og som jeg med stor
>sandsynlighed ikke vil komme ud for på en bil der har kørt
>under 200.000?
Tjaeh - jeg har selv en 3 år gammel bmw 530dA touring (e39) som har
rundet 193.000 km nu.
Der er vel sliddele, der begynder at skulle skiftes hvis de ikke
allerede er skiftet - hjullejer, støddæmpere, fjedre, bremseskiver,
kobling... Der kan også være andet, jeg måtte æde en kardanaksel efter
160.000 km - grundet det relativt høje km-tal gav bmw ikke noget
tilskud til reperationen, selv om de indrømmede at det var lige
tidligt nok
Sørg for at købe en hvor du kan få historik fra værksted mm.
Men selv ville jeg ikke ha' nogen problemer i mange km hvis der er
tale om en generel holdbar bil/motor og bilen er passet korrekt.
** Lars