facelift af bil - ekstra afgift?
Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-07-05 20:14

Er der nogen der har erfaring med ekstra betaling af afgift, hvis man
facelifter en bil, eks. monterer en nyere front?
Alternativt hvis man importerer en bil med nyere udseende end den er født
med originalt?

Niels

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-07-05 20:28

Niels Bengaard wrote:

> Er der nogen der har erfaring med ekstra betaling af afgift, hvis man
> facelifter en bil, eks. monterer en nyere front?

0,- (ud over materiale)

> Alternativt hvis man importerer en bil med nyere udseende end den er født
> med originalt?

kan godt resultere i en "højere bedømmelse" som jeg kan forstå det.

--
Regards, Peter

Fra : Basil

Dato : 30-07-05 20:43

Niels Bengaard wrote:
> [...]
> facelifter en bil, eks. monterer en nyere front?
> Alternativt hvis man importerer en bil med nyere udseende end den er født

For nogen år siden faldt hammeren i hvert fald hvis du satte 325
dobbeltforlygte på en på en 318 Bimmer.
Jeg tror det er et vurderingsspørgsmål og om den kvindelige betjent der
stopper dig er PMS
Hende der stoppede min ven var kraftig PMS, og fuldstændig sindssyg, truede
og himlede op om afgifter og ulovligheder ved hans æske, som intet fejlede
(det blev tjekket af politiets mekanikker der kom ud midt om natten) men
efter hendes første fadæse så tror jeg hun trak følehornene til sig.
Heldigvis, for dengang (omkring 1990) var det næsten eksemplet i lovskriften
på en bil der skifter identitet til større model, og deraf ny afgift.
Jeg mener at loven er lempet noget siden.
Kai

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-05 23:16

Basil wrote:
> For nogen år siden faldt hammeren i hvert fald hvis du satte 325
> dobbeltforlygte på en på en 318 Bimmer.

Årh.. Kan det nu oss passs...

Mon ikke, at der samtidig skulle skiftes motor/gear/bagtøj...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-05 23:53

Hej!

Morten Fruergaard wrote:

> Årh.. Kan det nu oss passs...

Jow, jow, den er god nok. Iøvrigt skal alle med T-Hansen Lexus-baglygter betale
afgift svarende til en 200iS

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-07-05 08:26

Kim Voss Schrader wrote:
> Jow, jow, den er god nok. Iøvrigt skal alle med T-Hansen
> Lexus-baglygter betale afgift svarende til en 200iS

LOL

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 20:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> facelifter en bil, eks. monterer en nyere front?
> Alternativt hvis man importerer en bil med nyere udseende end den er født

NEJ det skal der ikke.
Jeg har en front fra en ST200 på min mondeo og har selv kigget efter hos
Knold & Pjat.
De har kørt sager på det og der er ikke noget at komme efter når det kun er
det optiske ydre. Men ænder man f.eks ved et udstødningssystem og lign. så
KAN det komme på tale med fornyet afgift.
Du kan finde en del om det på T&S hjemmeside..

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-07-05 08:57

Tom wrote:

> [...]
> og lign. så KAN det komme på tale med fornyet afgift.
> Du kan finde en del om det på T&S hjemmeside..

Jeg har været med til at montere Zakspeed skærme (de brede skærme) på en
RS2000 Escort Mk2 engang.
Dette kunne kun gøres lovligt, såfremt at de gamle skærme stadig sad
indenunder eller hvis der blev betalt afgift (husker ikke hvor meget de
forlangte).
Det var en eller anden regel om, at man ikke måtte skære/klippe i den
oprindelige bil, for at montere de nye skærme, uden at betale afgift.
Det endte med at bilen kørte med "dobbelte skærme".
Om det stadig forholder sig sådan, det ved jeg dog ikke (mit eksempel er vel
ca. 20 år gammelt).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer