delebil
Fra : as

Dato : 29-07-05 19:05

Hej NG
Vi overvejer at købe en delebil med nogle venner, i den forbindelse har jeg
et par spm

1) De bor på Nørrebro og vi på Vesterbro (kbh) - Er det muligt at få
parkeringslicens til flere bydele?
2) Kan man få "dele" forsikringer, eller skal den stå i den ene ejers navn?
Tak

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-07-05 19:37

"as" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Vi overvejer at købe en delebil med nogle venner, i den forbindelse har
jeg
> et par spm

jeg har kun 3 ting at sige ifm. jeres overvejelser :
1) la vær'
2) la vær'
3) la vær'
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : as

Dato : 29-07-05 19:55

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "as" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> jeg
>
> jeg har kun 3 ting at sige ifm. jeres overvejelser :
> [...]
Hvorfor
Hvorfor
Hvorfor

Jeg har været inde og se på København delebil og Hertz delebil mm. Og det er
sindssygt dyrt -- fatter ikke at de kan få det til at løbe rundt. Og vores
behov er en bil hver anden weekend!

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 20:05

> [...]
> er sindssygt dyrt -- fatter ikke at de kan få det til at løbe rundt. Og
> vores behov er en bil hver anden weekend!

Det vil være starten på enden af Jeres venskab...spår jeg.
Hvis nu bilen går i stykker og det koster sindsygt mange penge at reparere,
hvem skal så betale hvis der kan være mistanke om at bilen er kørt "forkert"
af den anden part.
Jeg vil også sige "la' vær"

--
Tom

Fra : ERLO

Dato : 30-07-05 15:37

Hej Gruppe
Jeg savner nogle indlæg fra personer der er hoppet "Københavns
Delebil-projekt".
Det kunne da være sjovt at høre hvordan det foregår i praksis.
Med venlig hilsen
ERLO

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-07-05 20:09

"as" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
I skal vide at i indgår en slags *ægteskab* med jeres venner, og bare vent
til den første store værkstedsregning kommer, så kommer der også
diskussionen om hvem der egentlig bruger bilen mest, kører flest kilometer,
bremser hårdest/senest, kører hurtigst m.m. og så kan jeres venskab godt gå
hen blive lidt anstrengt - og det er da surt pga. en skide bil.....
I skal ihvertfald vide, det *kan* blive en konsekvens af arrangementet.
Aftal som det mindste et sæt spilleregler inden i fører projektet ud i
livet - evt. en betaling pr. kilometer til vedligehold, bilen afleveres
*altid* med fuld tank og nogenlunde rengjort - du tror det er løgn så meget
ballade der kan komme ud af et par MacD-poser.....

> [...]
er
> sindssygt dyrt -- fatter ikke at de kan få det til at løbe rundt. Og vores

De kan sagtens få det til at løbe rundt - de tjener endda penge på det......
jeg ved godt hvad du mener

--
Hilsen
Brian Sørup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-07-05 20:18

"as" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor
> Hvorfor
> Hvorfor

Fordi at der altid kommer uforudsete "udgifter", og arbejde, som man ikke
liiige kan blive enige om vigtigheden af bliver lavet. Så dem som du ser som
dine i dag, ender du op med at ønske hen hvor peberet gror. Og helt tosset
er det når I ikke bor dør om dør, det bliver alt for ufleksibelt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-07-05 20:34

"as" <nospam@spam.dk> wrote in news:ZXuGe.24$YW3.5@news.get2net.dk:

> rundt. Og vores behov er en bil hver anden weekend!

Hvis det skulle være argumentet, så burde halvdelen af os ikke have en
bil...

Hvad med en bil for fornøjelsens skyld? :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Henning

Dato : 29-07-05 21:38

>Jeg har været inde og se på København delebil og Hertz delebil mm. Og det er
>sindssygt dyrt -- fatter ikke at de kan få det til at løbe rundt. Og vores
>behov er en bil hver anden weekend!

Lej en bil i stedet, når behovet er der! Det er billigere, og du er
fri for at tænke på parkering!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : as

Dato : 29-07-05 22:19

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Lej en bil i stedet, når behovet er der! Det er billigere, og du er
> fri for at tænke på parkering!

Ja en lejebil er alternativet! Men lad os sige at vi bruger bilen hver
3.weekend. Så kunne man benytte sig af Hertz "weekend tilbud" og leje en bil
for en weekend for ca 1200,- Det vil over et år beløbe sig til 21000,-
Og det er nogenlunde det samme beløb jeg forventer at det koster at have en
delebil (altså 2x21000). Og så er fordelen modsat lejebilen jo at man har
den hele tiden (eller halvdelen af tiden, jo )

Fra : Christian

Dato : 30-07-05 09:08

http://www.driveon.net/ check deres fyraftensbil etc.

http://www.europcar.dk/ weekend bil 695,-

Fra : Peter Weis

Dato : 29-07-05 21:55

as wrote:

> Jeg har været inde og se på København delebil og Hertz delebil mm. Og det er
> sindssygt dyrt -- fatter ikke at de kan få det til at løbe rundt. Og vores
> behov er en bil hver anden weekend!

Hvis jeres behov ikke er større, så tag en taxi. Det kan sagtens være
billigere i det lange løb, især hvis I ikke vil køre rundt i "et gammelt
vrag" og ikke selv kan lide at lege mekanikere.

mvh
Peter

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 29-07-05 20:34

Køb dog en skoda favorit hver ..!

Fra : as

Dato : 29-07-05 22:09

"vogt- 5750 ringe" <rolandvogt@gmailNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
> Køb dog en skoda favorit hver ..!

øh ja, men så har vi jo dobbelt forsikring, og da vi begge er 1.gangs
forsikrede så er det lidt en pebret sag.
Jeg deler nu ikke jeres bekymringer mht at dele en bil med en vennepar, men
tak for jeres omsorg
Hvis bilen går i stykker og det koster "mange" penge at reperare den, ja så
skrotter vi den bare. Vores ambitioner er ikke større end at bilen max skal
kunne holde 1½ år.
Og ja slf skal man da lave aftaler om hvad der skal gives pr km og i hvilken
stand den skal afleveres.
Men tråden er vist gået lidt OffTopic. Er der nogen der kan svare på min
spm?

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-07-05 22:34

> [...]

hvilken
> stand den skal afleveres.
> Men tråden er vist gået lidt OffTopic. Er der nogen der kan svare på min

Jeg kan da prøve

Parkeringslicenser aner jeg ikke en hatfis om - men mht. forsikringen skal i
begge stå på reg.attesten som hhv. ejer og bruger. Forsikring skal så
betales efter den af jer der har laveste anciennitet, men hvis i begge er
"grønne" giver det jo sig selv.... ring til jeres forsikringsselskab og få
en snak med dem....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 30-07-05 09:42

> [...]
> hvilken
> stand den skal afleveres.
> Men tråden er vist gået lidt OffTopic. Er der nogen der kan svare på min

Der findes ikke noget billigere at forsikre end en favorit

Fra : as

Dato : 30-07-05 10:02

> "as" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes ikke noget billigere at forsikre end en favorit
7300,- hos lærerstandens brandforsikring, modsat 9000 for en volvo
stationcar, så der er ikke den helt store forskel

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 31-07-05 11:30

as wrote:

> 7300,- hos lærerstandens brandforsikring, modsat 9000 for en volvo
> stationcar, så der er ikke den helt store forskel

Men der er vist noget med at man kan få en specielt billig forsikring på
lige præcis en skoda i et specifikt selskab(ved ikke hvilket). Jeg har
ikke selv prøvet det, men har en kammerat som sværger at det var den
eneste mulighed han havde for at betale for at blive nybagt bilejer med
netop en Favorit.

Carsten