servo "sætter ud" i regnvejr??!
Fra : CNS

Dato : 29-07-05 14:37

Ja, så er der problemer med Vento'en igen ('92 1,8) .. jeg har fået et
underligt problem med servoen. Problemet opstår især når det er fugtigt
(regnvejr primært). Pludselig midt i et sving når jeg har drejet rattet en
halv omgang, holder servoen op med at virke og så skal der ellers gang i
kagearmen for at komme hele vejen rundt, men den virker fint i næste sving
igen, og sådan går det så engang imellem at den sætter ud.. og det sker
altså primært når det regner,,

Jeg har checket at der er servoolie på dyret, og det er der så rigeligt
af... og derfor er der vel ingen lækager i systemet, så det kan være noget
andet... nogen idéer??

/Christian

Fra : Kim Poulsen

Dato : 29-07-05 14:39

> Jeg har checket at der er servoolie på dyret, og det er der så rigeligt
> af... og derfor er der vel ingen lækager i systemet, så det kan være noget
> andet... nogen idéer??

Kan det være remmen der smutter når det er vådt?

prøv og stram den eller skift den, og se om det ikke hjælper.

Held og lykke med det

Mvh

Kim Lehmann Poulsen

Fra : CNS

Dato : 29-07-05 14:59

Muligvis, det vil jeg få set på når jeg finder den :) - hvor gemmer den sig
i motorrummet?
Jeg har fået reserveret haynes på bib, der kunne jeg vel godt forestille mig
at der var en lille vejledning i hvordan jeg skal gøre..

/Christian

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 29-07-05 21:10

CNS skrev:
> Muligvis, det vil jeg få set på når jeg finder den :) - hvor gemmer den sig
> i motorrummet?

Servopumpen finder du allernederst i motorrummet - Næsten helt nede på
vejen.

Den drives af en almindelig kilerem som spændes ved nedefra at løsne
servopumpen og dreje en "tandhjulsbolt af en art" og derefter spænde
pumpen igen.

Hvis bilen ikke har A/C er det kun servopumpen som drives af denne
kilerem der går fra krumtappen til servopumpen.

Mvh
Claus

Fra : CNS

Dato : 30-07-05 11:04

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pumpen igen.
>
> Hvis bilen ikke har A/C er det kun servopumpen som drives af denne kilerem

OK, tak for hjælpen alle 3, det er som sædvanlig nærmest en fornøjelse at
ha' problemer med bilen, når man kender dk.fritid.bil! :D
- jeg har fundet servoremmen og vil få rodet med det så snart regnvejret er
overstået og jeg har en ledig stund!

/Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-05 15:30

CNS skriver:

> [...]
> igen, og sådan går det så engang imellem at den sætter ud.. og det sker

Servorem der glider.....

Hjælp til bilen:
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page01

Klaus