Skal min bil til rep?
Fra : anders

Dato : 29-07-05 13:43

Hej...

Jeg har før - med succes - spurgt i denne guppe om et mekanisk problem. Vil
forsøge mig igen.

Jeg er ny bilejer. En Toyota Corolla GB fra 92. Den er begyndt at komme med
nogle bankelyde, jeg ikke helt bryder mig om.

De opstår kun når motoren trækker og først i 3., 4. og 5. gear eller ved
40-50km/t eller over. Lyden er en jævn banken med ca. 6-8 bank i sekundet.
Slipper jeg speederen, stopper bankelyden.

Har i nogle gode bud på hvad det kan være?

Mvh
Anders

Fra : Kim Poulsen

Dato : 29-07-05 13:49

> Har i nogle gode bud på hvad det kan være?

hejsa

hvor bor du henne af i landet?

det kunne måske være tændingsbanken? enten skal den stilles i tændingen
eller også prøv
oktan 98

ellers ved jeg næsten ikke hvad det skal kunne være ud fra din beskrivelse.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : anders

Dato : 29-07-05 15:22

"Kim Poulsen" <klp@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> hejsa
>
> hvor bor du henne af i landet?

Bor i Kbh, men det har vel næppe noget med bankelydene at gøre?

> det kunne måske være tændingsbanken? enten skal den stilles i tændingen
> eller også prøv
> oktan 98

Kan man umiddelbart bruge 98 blyfri i en tank der er vandt til 95 blyfri?
(Og kan man derefter gå tilbge igen til 95?)

> ellers ved jeg næsten ikke hvad det skal kunne være ud fra din
> beskrivelse.

Har fået et bud på det måske kunne være kardangakslen... Er det et godt bud?

Mvh
Anders

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 29-07-05 21:12

Kim Poulsen skrev:

> det kunne måske være tændingsbanken? enten skal den stilles i tændingen
> eller også prøv
> oktan 98

Tændingsbanken er vel ikke en eentlig bankelyd, men nærmere en klirrende
lyd.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 21:17

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Tændingsbanken er vel ikke en eentlig bankelyd, men nærmere en klirrende
> lyd.

jep, jeg har prøvet det i sierra'en ved 230 Km/t.......stemplerne overlevede
det heldigvis, da jeg gik fra gassen med det samme.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 21:57

> jep, jeg har prøvet det i sierra'en ved 230 Km/t.......stemplerne
> overlevede det heldigvis, da jeg gik fra gassen med det samme.

Nu dør en normalt fungerende bil ikke ved at tændingsbanke
et par gange eller 3.,o)

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 21:58

> jep, jeg har prøvet det i sierra'en ved 230 Km/t.......stemplerne
> overlevede det heldigvis, da jeg gik fra gassen med det samme.

Skal du forresten ikke ha' en ny ?
Jeg fornemmer, du nemmere ku holde
rusten fra dørene i Sierra'en ?

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 23:22

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Skal du forresten ikke ha' en ny ?
> Jeg fornemmer, du nemmere ku holde
> rusten fra dørene i Sierra'en ?

Næh, jeg har bare besluttet at selv det mindste overfladerust på mondeo'en
skal laves.På sierra'erne kunne jeg leve med det hvis det kun var i
overfladen.

--
Tom

Fra : Mette P.

Dato : 29-07-05 15:16

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Vil
> forsøge mig igen.
>
> Jeg er ny bilejer. En Toyota Corolla GB fra 92. Den er begyndt at komme

Måske knækket motorophæng. Så kan motoren "vælte", og udstødning eller andre
dele, lave banken, ved at slå imod andet.

(Har selv prøvet det)

Hejsa

Søren

Fra : anders

Dato : 29-07-05 15:23

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre
> dele, lave banken, ved at slå imod andet.

Uha.. .det lyder ikke sundt!
Måske en tur fra Kbh til Hirtshals ikke skal gennemføres før en mekaniker
har set på bilen?