rampe til bil
Fra : Flemming

Dato : 28-07-05 14:16

Hej

Jeg vil gerne skifte olie på min personbil. Det i sig selv er ikke en udfordring,
men at få bilen klodset op så jeg kan komme ind under den kan godt drille. At
bruge donkraften er udelukket, men jeg ejer to ramper, som ville kunne bruges.
Blot er der det problem, at forspoileren skraber mod rampen fordi rampen er for
stejl (og spoileren er lav). Jeg kunne pille spoileren af, men vil helst undgå
dette. Har overvejet om jeg skulle "bygge" en rampe selv. Alternativt kan jeg tage
ind på et GDS værksted. Kom med et godt råd. På forhånd tak.

Hilsen
Flemming

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.3.142.121)

Fra : Nygaard

Dato : 28-07-05 15:26

> [...]
> jeg tage
> ind på et GDS værksted. Kom med et godt råd. På forhånd tak.

Løft den op med en donkraft, og skub rampen ind under!?

/Nygaard

Fra : Q

Dato : 28-07-05 16:19

"Flemming" <merete.flemming@mymobile.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
At
> bruge donkraften er udelukket, men jeg ejer to ramper, som ville kunne

Hvad er der galt med at bruge donkraft?...

Hvis du vil til at bygge ramper selv skal du dælme have styr på belastbarhed
osv. så du ikke får bilen i hovedet en dag du ligger under den..

/peter

Fra : Mogens

Dato : 28-07-05 19:51

On Thu, 28 Jul 2005 15:16:05 +0200, "Flemming"
<merete.flemming@mymobile.dk> wrote:

>Kom med et godt råd.

www.dkfritidbil.dk/fotostorier/havebank/haevebanken.htm

Mvh
Mogens...

Fra : Ulrich

Dato : 28-07-05 21:56

> [...]
jeg tage
> ind på et GDS værksted. Kom med et godt råd. På forhånd tak.

Jeg havde samme problem.
Jeg ombyggede mine ramper, forlængede dem med en halv meter.
Derefter kom der en dørkplade i bunden,
den bliver noget nemmere at kommer op af så.
Dørkpladen skal stoppe ved toppen,
altså der er ikke plade der hvor hjulet holder.

--
Hygge Ulrich

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-07-05 01:43

> [...]

tage
> ind på et GDS værksted. Kom med et godt råd. På forhånd tak.

Jeg har samme prob., enten at komme under den + få fat i et fad som er lavt
samtidig med at det rummer nok!, el. få den på rampe :( . + Jeg er træt af
svineriet når jeg jonglere med gl. sur olie, når det skal hældes fra det
§#¤! fad til dunk, for så at blive behørigt afl. på den lokale "genbrug". Så
jeg har købt en olie-pumpe i Biltema, og den er pengene værd, det er P'nP at
skifte olie- og hvis du skifter filteret, er der ikke mange dråber af. den
gl. olie tilbage, kan jeg se både på mængden og den farve den nye (ikke)
får. Så for fremtiden er jeg kun under den for at checke at proppen sidder
fast, der kan jeg liiige komme til, og 7-9-13 har jeg aldrig prøvet at den
"giver sig" når jeg spænder med moment..

Fra : Flemming

Dato : 29-07-05 08:20

Dén med donkraften er afprøvet. Donkraften kan ikke løfte bilen højt nok til at
skubbe ramperne ind under. Tak for indlæggende...

Go' week-end
Flemming

"rampe til bil"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.3.142.124)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-07-05 14:36

"Flemming" <merete.flemming@mymobile.dk> wrote in

> Dén med donkraften er afprøvet. Donkraften kan ikke løfte bilen højt
> nok til at skubbe ramperne ind under. Tak for indlæggende...

Ork jo, det er bare et solidt underlag under fætteren så den kommer til at
løfte højere :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg: