34 øre pr km i afskrivninger ...
Fra : Christian

Dato : 28-07-05 00:20

Hej med jer,

Var lige forbi Toyota i dag med min lille Yaris Diesel fra 01/2004 med
små 100.000 km bag sig.....lurede på en ny Corolla. Jeg fik sgu tilbudt
150.000 kr for Yarisen (købte den for 180.000)hvis jeg købte Corollaen
som var en eller anden special model med aircon, regnsensor m.m. der
stod til 280.000 (vist 30-35.000) under normal prisen.

Jeg havde checket Bilpriser.dk og bilbasen og her var prisen mere end
30.000 lavere .... Det kan man da kalde en behagelig overraskelse

Et godt bevis på at værditabet på nye biler ikke nødvendigvis er højt.

Hilsen

Christian

Fra : LarsZK

Dato : 28-07-05 00:37

Nice

Mvh
LarsZK

Fra : Non-Desperado

Dato : 28-07-05 07:52

> [...]

>som var en eller anden special model med aircon, regnsensor m.m. der
>stod til 280.000 (vist 30-35.000) under normal prisen.

Ikke for at genere dig, men "280.000 kr" og "Corolla" i samme
sætning lyder ikke rimeligt i mine ører.

Men okay, jeg er heller ikke til bilpriser over 175.000 kr,
såhh...

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-07-05 15:30

> Ikke for at genere dig, men "280.000 kr" og "Corolla" i samme
> sætning lyder ikke rimeligt i mine ører.
>
> Men okay, jeg er heller ikke til bilpriser over 175.000 kr,
> såhh...

Det er længe siden du har kigget på ny bil kan jeg høre, den billigste
Corolla står til 240.000 kr, og den dyreste ligger et stykke over 300.000
kr.

Niels

Fra : Rasmus

Dato : 28-07-05 18:07

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er længe siden du har kigget på ny bil kan jeg høre, den billigste
> Corolla står til 240.000 kr, og den dyreste ligger et stykke over 300.000
> kr.

Tror de det er en VW Golf de sælger?? (den starter iøvrigt ved
223.000kr)

/Rasmus

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-07-05 18:47

> Tror de det er en VW Golf de sælger?? (den starter iøvrigt ved
> 223.000kr)

Nej for så ville de ikke tage så meget

Hilsen Jørgen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 21:01

"Jørgen L." skriver:

> Nej for så ville de ikke tage så meget

ROFL....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Non-Desperado

Dato : 29-07-05 07:45

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev:

>Det er længe siden du har kigget på ny bil kan jeg høre, den billigste
>Corolla står til 240.000 kr, og den dyreste ligger et stykke over 300.000
>kr.

Næh, det er et år siden....
Det jeg mente var: "280.000 kr for en Toyota Corolla ?"....

Så gode er Toyota'er heller ikke, og skal jeg have så mange penge
op af lommen, kan jeg lige så godt spæde lidt til og købe en Audi
A3 i stedet....

Næh, min næste bil skal være en Hyundai Tucson på gule plader.

Fra : snusken

Dato : 28-07-05 08:49

Christian wrote:
> Var lige forbi Toyota i dag med min lille Yaris Diesel fra 01/2004 med
> små 100.000 km bag sig.....lurede på en ny Corolla. Jeg fik sgu tilbudt
> 150.000 kr for Yarisen

Det kan kun bekræfte, at de fleste brugte Toyota'er salg hos .. > Toyota

/Eric

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 11:33

> [...]
> 30.000 lavere .... Det kan man da kalde en behagelig overraskelse
>
> Et godt bevis på at værditabet på nye biler ikke nødvendigvis er højt.

Nu er det ikke for at være lyseslukker, men det er almindeligt kendt at
forhandlere jonglere rundt med tallene for at spare afgifter og moms.

Du vil formodentlig kunne opnå en pæn kontantrabat på en Toyota, den rabat
flyttes så over på indbytnings bilen istedet.

Du ville nok ikke kunne opnå den samme pris i "ren handel".
Men en Yaris er utvivlsomt en god investering.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Christian

Dato : 28-07-05 12:24

Claus Petersen wrote:

> Du ville nok ikke kunne opnå den samme pris i "ren handel".

Det har du da ret i ....138.000 var tilbuddet ved ren handel.... stadig
et minimalt værditab.

Christian

Fra : NumZie

Dato : 28-07-05 12:38

"Christian" <none@none.dk> wrote in message

> Det har du da ret i ....138.000 var tilbuddet ved ren handel.... stadig et
> minimalt værditab.

42.000 på 1½ år eller 28.000 pr. år? Synes nu det værditab er ganske stort
(23%)

/Kenneth

Fra : J.L.

Dato : 28-07-05 14:55

"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> wrote in message
> "Christian" <none@none.dk> wrote in message

> 42.000 på 1½ år eller 28.000 pr. år? Synes nu det værditab er ganske stort
> (23%)
>
> /Kenneth
Sådan kan du selvfølgelig også se på det, men "totalbetragtningen" siger
samtidigt 100k km på klokken, og så er der stadig tale om en meget fornuftig
afskrivning

Mvh Johnny

Fra : Christian

Dato : 29-07-05 02:56

NumZie wrote:
> "Christian" <none@none.dk> wrote in message

> 42.000 på 1½ år eller 28.000 pr. år? Synes nu det værditab er ganske stort
> (23%)
>
> /Kenneth

Hvis det er måden du gør dit værditab op .....så er det godt du ikke er
i finansministeriet! En bil er til at transportere sig i og derfor
er det interessant at se på hvad det koster pr km ....ikke pr. år.

Fra : NumZie

Dato : 29-07-05 11:54

> Hvis det er måden du gør dit værditab op .....så er det godt du ikke er i
> finansministeriet! En bil er til at transportere sig i og derfor er
> det interessant at se på hvad det koster pr km ....ikke pr. år.

Det kan det da sagtens være, når du sammenligner med andre biler - men fred
nu være med alle nybilsejere :)

/Kenneth