MacGregor 26X
Fra : sørensen

Dato : 27-07-05 21:52

Ohøj - Er der nogen der kender denne båd. Kan den bruges som en lille
familie båd i indre danske farvande?

Den virker perfekt til mig(og min familie) fordi kombinationen sejl, motor
og trailer virkelig åbner nogle muligheder for at få brugt båden.

Fortæl mig hvad i syntes og om der er bedre alternativer.

/Søren

Fra : Palle Jørgensen

Dato : 01-08-05 17:59

"sørensen" <xyz@solPRIKdk> wrote in message
> [...]
> og trailer virkelig åbner nogle muligheder for at få brugt båden.
>
> Fortæl mig hvad i syntes og om der er bedre alternativer.

Der er åbenbart ikke nogen i DK der har en holdning til den, men flere andre
steder er MacGregor 26X båden som alle elsker at hade. Check selv forum på
www.sailinganarchy.com eller www.boatdesign.net (begge steder er der i
øvrigt noget mere gang i debatten).
I princippet handler det vel om det sædvanlige: "en motorsejler er en båd
der hverken kan sejle for motor eller sejl". I MacGregor tilfældet er det så
ekstra krydret med en producent som beskriver båden i stærkt overdrevne helt
urealistiske vendinger.

Når det er sagt er båden ganske unik og der findes ikke rigtigt noget
lignende. Der findes masser af både sejl- og motorbåde som kan trailes,
selvom trailbare selbåde af en eller anden grund ikke er så almindelige her
i DK. Der findes imidlertid (så vidt jeg ved) ingen andre end MacGregor som
kan både sejle (lidt) for sejl, (lidt mere) for motor, kan trailes og har
nogenlunde komfort. Hvis MacGregor virkelig har lavet et unikt produkt kan
det undre at der ikke er andre der har lavet noget lignende. Der er trods
alt solgt over 5000 MacGregor både.

Bådnyt testede den i 1992 eller 1993. Så vidt jeg husker var de noget
forbeholdne overfor egenskaberne for sejl - eller måske er jeg bare præget
af "underholdningen" fra Sailinganarchy.

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 01-08-05 19:45

Hej Søren
Der findes også en Odin