Hvilken dækstørrelse?
Fra : Sven

Dato : 27-07-05 16:10

Hej.
Jeg påtænker at udskifte mine fælge på min Fiero, og vil i den forbindelse
lige sikre mig, at rulleomkredsen ikke ændres væsentligt.
Den er standard monteret med 205/60 15 og jeg vil gerne op og have en 17*7"
fælg. Vil 205/40-17 så passe?

Sven

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-07-05 16:26

> [...]
> lige sikre mig, at rulleomkredsen ikke ændres væsentligt.
> Den er standard monteret med 205/60 15 og jeg vil gerne op og have en

Nej du skal op i en 205/45-17 den er 1,7 % for lille eller en 205/50-17 som
er 1,6 for stor.
eller 215/45-17 som er 0,3 % for lille

Prøv selv her http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Hilsen Jørgen

Fra : Sven

Dato : 27-07-05 19:09

> Nej du skal op i en 205/45-17 den er 1,7 % for lille eller en 205/50-17
> som er 1,6 for stor.
> eller 215/45-17 som er 0,3 % for lille
>
> Prøv selv her http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Mange tak for linket. Det giver jo en glimrende oversigt over, hvilket dæk
der giver hvilket resultat.

Sven

Fra : Søren

Dato : 27-07-05 22:25

"Sven" <burgurne_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:42e7a3c9$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> væsentligt.
> Den er standard monteret med 205/60 15 og jeg vil gerne op og have en 17*7" fælg. Vil 205/40-17 så passe?

Dækregner

http://www.fensmark-trailer.dk/daekb.html