Problemer med Galant GTI/16v 91
Fra : Frederik

Dato : 27-07-05 08:25

Hej

Min galant har udviklet en tendens til at gå i stå, når man starter den. Den
starter fint op, men derefter falder omdrejninger med det samme, med mindre
man giver den speeder.

Endvidere efter man har startet den, kan man få omdrejninger til at falde
ved at dreje på rattet. Fra intet udslag til fuldt udslag er der en forskel
på ca. 500 rpm.

Jeg har ladet mig fortælle, at styreboksen ofte er et problem på bilen. Kan
det være synderen?

Mvh.

Frederik

Fra : J.L.

Dato : 27-07-05 11:44

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
> [...]
> forskel
> på ca. 500 rpm.
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at styreboksen ofte er et problem på bilen.

Inden du drager forhastede beslutninger mht. styreboksen, så skal du sørge
for at få renset HELT rent omkring gasspjældet så det kan bevæge sig frit.
Der sidder en snekkemotor og justerer tomgangen ved koldstart og ved
påvirkninger fra servostyringen.

Gasspjældet kan være generet af koks og olierester og derfor vil du opleve
uregelmæssig tomgang.

Hvis dette ikke hjælpe, så skal du køre til mitsubishi og få dem til at
grundjustere din spjældkontakt, da dette gøres med deres multitester.

Jeg tror at det vil løse dit problem .. !

Mvh JOhnny

Fra : Frederik

Dato : 27-07-05 12:37

"J.L." <ing@hotmailFJERNDETTE.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> grundjustere din spjældkontakt, da dette gøres med deres multitester.
>
> Jeg tror at det vil løse dit problem .. !

Det er da et forsøg værd. Nogen ide om, hvad sådan en grundjustering koster?
Så snart der er reservedele involveret med Mitsubishi, får jeg tics...

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik

Dato : 27-07-05 14:36

> [...]
> grundjustere din spjældkontakt, da dette gøres med deres multitester.
>
> Jeg tror at det vil løse dit problem .. !

I øvrigt slår motoren sig lidt en gang i mellem, når man sætter i gang i
første gear. Den gør det ikke hvis man starter i andet.

Any thoughts?

Mvh.

Frederik