bagbremser på Opel Vectra B
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 26-07-05 23:38

skal ha' skiftet bremseskiver og bremseklodser bagpå, vil derfor så lige
høre om jeg også bør skifter bakkerne ( som kun virker på hårdbremsen) eller
kan jeg nøjes med lige at køre dem over med et stykke sandpapir ?

noget jeg skal være særlig opmærksom på ?
- kaliber om den trykker jævnt ?

den nye skive ... er den lige til at trykker ind over når den gamle er
fjerne ?

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : L

Dato : 27-07-05 17:16

Hvis bakkernes belægning ikke er slået af, samt der er de tilladte 1 mm. så
er der ingen grund til det.

Men men, skift dem bare nu hvor du skifter alt andet. Her tænker jeg på, at
bilen har jo nok været brugt noget' siden skiverne skal skiftes.

Afmonter klodser
Afmonter skrue
For at du kan få skiverne af skal du stille på den indstillingmøtrik inde i
tromlen.

Bagerst skivers mindste tykkelse 8 mm

Indstilling:
Løsn håndbremsen.
Drej indstillingsmøtrikken på justeringsenheden indtil bremseskiven lige'
blokerer. Drej indstillingsmøtikken tilbage, indtil bremseskiven lige'
drejer frit.

Sæt håndbremsegrebet i 4. hak. Drej møtrikken på selve håndbremsegrebet,
indtil de to baghjul netop kan drejes manuelt. Bremsevirkningen skal være
lige stor på begge hjul.
Kør kort ca. 300 M med lav hastighed mod den let tilspændte håndbremse.

Bare en lille information hvis du også vil vide det.
Bremseåg på svingarm 80 Nm
Låseskure 4 Nm
Hjul 110 Nm

Skiver for:
Alle motorer undtagen: Y16XE, X20XEV, X25XE, Y26SE, C20SEL, C22SEL=21mm

For Y16XE, X20XEV, X25XE, Y26SE, C20SEL, C22SEL=22mm