Citroen Xantia - Tomgangsmotor????
Fra : Peder\(2791\)

Dato : 26-07-05 20:11

Nogen der ved hvor den bandit sidder henne - har på fornemmelsen at den skal
udskiftes , da min xantia tomgang hopper fra 800- ca 100-200 for derefter at
kunne gå op til ca 1000 omdrejninger/min , har læst noget om at det kan være
en slidt tomgangsmotor , men hvor sidder den?
Min xantia er en 1.8i 1993/benzin....

--
Med Venlig hilsen/With Best regards
Peder Hansen

Fra : Brian

Dato : 26-07-05 20:25

Peder(2791) wrote:
> [...]
> for derefter at kunne gå op til ca 1000 omdrejninger/min , har læst
> noget om at det kan være en slidt tomgangsmotor , men hvor sidder den?

Den sidder til højre for motoren, når du står foran bilen. Der går nogle
slanger til/fra den, og et enkelt stik....

/Brian

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 26-07-05 21:37

Brian wrote:

> Den sidder til højre for motoren, når du står foran bilen. Der går nogle
> slanger til/fra den, og et enkelt stik....
>
> /Brian

på min 1996 1,8 8v sidder den lige i midten, frem mod køleren, er sort,
og der står Magneti Marelli på den, der er 2 forskellige udgaver så det
skal passe til indsprøjtningssystemet
Den af Brian beskrevne anordning er en luftilskudsglider (der også
regulerer tomgang) og ikke sidder på 1,8 motoren, men derimod på flere
1,6 og 1,9 udgaver af PSA motoren med Bosch indsprøjtning

--
Keld Rasmussen

Fra : Peder Hansen

Dato : 27-07-05 08:34

Takker - vil prøve at se efter idag

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 27-07-05 21:13

Den kan sidde flere forskellige steder alt efter indsprøjtningssystemet og
om det er en 8v eller 16v
1.8I er og leveret i monopoint udgave

Fra : Peder Hansen

Dato : 28-07-05 07:08

SØREN F. NIELSEN <sfnielsen@get2net.dk> skrev:
>Den kan sidde flere forskellige
>steder alt efter
>indsprøjtningssystemet og
>om det er en 8v eller 16v
>1.8I er og leveret i monopoint udgave
Hvad betyder så det??? Min er en 1.8i 8v.....