Endeligt tid til kædeskifte og så sgu i he~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-07-05 22:03

Hej

Efter 4 uger uden tid til at få skiftet kæde, skulle det være i aften og det
gik fint af med diverse... nye tandhjul på....konstatere at der skal nye
sikringer på boltene på bagerste tandhjul, men det kan godt gå til næste
gang vi skal købe olie... gnave kæden over... checke længden den er fin...
gribe efter samleled i kassen....gribe efter samleled i kassen....gribe
efter samleled i kassen.... lede værkstedet igennem efter samleleddet....
lede huset igennem efter samleleddet... spørge konen om hvor hun har lagt
samleleddet..... undere sig over man har smidt samleleddet væk, men ok alt
bilver sgu væk i det her byggerod!

NÅ men kan man forvente den lokale MC pusher har et samleled til en DID 530
orings kæde eller skal man omkring Louis?

Stef

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-07-05 22:43

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> NÅ men kan man forvente den lokale MC pusher har et samleled til en DID
530
> orings kæde eller skal man omkring Louis?

Ja, det har han. Om han har både clipseled og nitteled er nok tvivlsomt, men
ud at køre, det kommer du.

Rittig
(Med mindst 10 stk 520 samleled på lager, og 4-5 kæder)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-07-05 23:15

> Ja, det har han. Om han har både clipseled og nitteled er nok tvivlsomt,
men
> ud at køre, det kommer du.

Bare han har et clipseled er det rigeligt, desværre passede det fra den gl.
kæde ikke!

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 06:36

Stefan Jacobsen skrev i meddelelsen
<42e5645f$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Bare han har et clipseled er det rigeligt, desværre passede det fra den gl.
>kæde ikke!

Clips-led til en 530 DID kæde ? Det tror jeg ikke :-| I fald, husk sikring
af clipsen med lim eller tråd.

mvh
Orla

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-07-05 06:51

> Clips-led til en 530 DID kæde ? Det tror jeg ikke :-| I fald, husk sikring
> af clipsen med lim eller tråd.

Der var da et med til den, eller dvs. jeg er 99.9% der var et med.

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 17:15

Stefan Jacobsen skrev i meddelelsen
<42e5cfb1$0$64277$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>Der var da et med til den, eller dvs. jeg er 99.9% der var et med.

Og det kan Du have ret i. Det findes, ifølge DID, et Press-fit med clip. Det
skal monteres ligesom et nitteled, altså med en vis følelse. Klemmes det for
hårdt er det svært at løsne igen.

mvh
Orla

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-07-05 18:25

> [...]
Det
> skal monteres ligesom et nitteled, altså med en vis følelse. Klemmes det

Tjaa væk er det i hvertfald, alle kasserne er tomme! Jeg har garanteret
lavet klassikeren, med den ligger jeg her så den ikke bliver væk Eller
også er ungerne rendt med det! Nå men min Pusher har et hjemme på torsdag.

Stef

Fra : Steen E.

Dato : 26-07-05 07:46

> [...]
>
> NÅ men kan man forvente den lokale MC pusher har et samleled til en
> DID 530
> orings kæde eller skal man omkring Louis?

"gnave kæden over" ... så der sad altså en endeløs på ?

DID 530 ? Er det en 1000cc'er ?

Så læs lige de mange andre tråde her om klipseled først, ikk' ? Hvis
ikke du kan sætte en endeløs på igen, så brug i det mindste et nitteled
!

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-07-05 08:15

> [...]
>
> Så læs lige de mange andre tråde her om klipseled først, ikk' ? Hvis
> ikke du kan sætte en endeløs på igen, så brug i det mindste et nitteled

Nææ den nye kæde er endeløs, og det er en XS400... men nu bliver jeg sgu
da i tvivl om det er en 530... det er et samlet sæt bestilt hos
Louis.de...http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=100411&typ_id=12E
Mener bestemt der stod 530 på kassen... kan ske jeg ser syner!

Stef

Fra : Steen E.

Dato : 26-07-05 08:37

> [...]
> Louis.de...http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=100411&typ_id=12E
> Mener bestemt der stod 530 på kassen... kan ske jeg ser syner!

Iflg. DID er det så en 50V som ganske rigtigt svarer tíl 530V ...det er
kram som må kunne holde længe på en XS400 ... nu er det sæ'fø'li for
sent, men kunne den virkeligt ikke komme på ved at afmontere
bagsvinger/støddæmper etc ?

Anyway, vil du endelig bruge et klipsesamleled så sikre det med
tråd/lim.

Fra : Steen E.

Dato : 26-07-05 08:57

"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ups glemte links :

DID installation med klips el. nitteled :

http://www.didchain.com/install.html

Bemærk styrken af nitteled er næsten som selve kæden, men
klipse-samleled kun 70% og at klipseled iflg. DID _ikke_ føres til en
kæde som 530V.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-07-05 09:07

> Bemærk styrken af nitteled er næsten som selve kæden, men
> klipse-samleled kun 70% og at klipseled iflg. DID _ikke_ føres til en
> kæde som 530V.

Underligt, jeg ville have væddet min hat på der var et klipseled med og
det er også vist på bag på kassen... nå men så må jeg jo se om jeg
skaffe et nitteled og en "nitter" Ja iver og dumhed koster jo tit
kroner!

Stef

Fra : anders majland

Dato : 26-07-05 09:36

> Underligt, jeg ville have væddet min hat på der var et klipseled med og
> det er også vist på bag på kassen... nå men så må jeg jo se om jeg skaffe
> et nitteled og en "nitter" Ja iver og dumhed koster jo tit kroner!

Hvor i landet holder du til ?
Munkedal i vanløse fører DID kæder og har løse samleled liggende ...

Btw så har jeg tabt en clips på en DID 520 - og var heldig at samleledet var
groet nok sammen til at det blev siddende - Jeg ved ikke hvor langt jeg har
kørt uden clipsen men formodenligt mange tusinde km .......

/A

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-07-05 19:24

> Hvor i landet holder du til ?
> Munkedal i vanløse fører DID kæder og har løse samleled liggende ...

Randers, så det er lidt langt efter et led Men den lokale pusher har
også dog ikke flere i 530VA men de er på hylden igen torsdag.

Stef

Fra : Dr.Enduro

Dato : 27-07-05 07:36

anders majland wrote:

- Jeg ved ikke hvor langt jeg har
> kørt uden clipsen men formodenligt mange tusinde km .......

Uden at ordne kæde? Fy!

--

Hilsen Jan

Fra : anders majland

Dato : 27-07-05 09:16

> - Jeg ved ikke hvor langt jeg har
>
> Uden at ordne kæde? Fy!

Med en kædesmører er der ikke noget der skal ordnes !!

Det er nok at kontrollere at den ikke har strukket sig - når den begynder at
ændre længde er den ved at være slidt op ....

Med rigeligt med olie på kæden kastes skidt af og kæden holdt 20440km (den
forrige ( RK 520 XSO) som jeg smørede manuelt holdt kun 8087 (delvist
vinter) km)

"Store" enstampere er forholdvis hårde ved deres kæder så 20Mm fortrinsvis
motorvej er nok alt hvad jeg kan forvente af en kæde.

Mvh
Anders Majland

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-07-05 08:47

Steen E. wrote:

> [...]
> bagsvinger/støddæmper etc ?
>
> Anyway, vil du endelig bruge et klipsesamleled så sikre det med

Jo det kunne godt være kommet på endeløst, meeeeen jeg var sgu ikke helt
tændt på at adskille halvdelen af cyklen midt i gårdspladsen, jeg glæder
mig sgu til mit værksted får gulv og tag!

Jeg skal nok huske at sikre det, det gamle samleled var til min
overraskelse ikke sikret på nogen måde!

Stef

Fra : Orla Pedersen

Dato : 26-07-05 09:47

Steen E. wrote:

>men kunne den virkeligt ikke komme på ved at afmontere
> bagsvinger/støddæmper etc ?

Netop XS cantilever bagsvingeren er bygget så kæden skal igennem
svingeren, så med mindre at Du vil save et rør over i svingeren, så nej
endeløs kæde går ikke. :-|

> Anyway, vil du endelig bruge et klipsesamleled så sikre det med
> tråd/lim.

Nemlig ja !

mvh
Orla