Lakbehandling af ny bil
Fra : Søren Hindsholm

Dato : 25-07-05 11:43

På fredag får vi en ny bil. Den er rustbeskyttet, men ikke
lakbehandlet. Ud over vask plejer jeg at give vores bil voks to gange
om året (forår efter vintersaltet og efterår som forberedelses på
vintersaltet).

Bør man gøre noget andet nu med en ny bil? Jeg er ikke interesseret i
en af de professionelle løsninger med Ditec og hvad det nu hedder.

Passer det at fast voks holder længere end flydende?

P.f.t.

Hindsholm
Nørresundby

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 17:02

"Søren Hindsholm" <s@hindsholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lakbehandlet. Ud over vask plejer jeg at give vores bil voks to gange
> om året (forår efter vintersaltet og efterår som forberedelses på

Du kan sagtens gøre det om sommeren også.
Saltet er det mindste problem for lakken, hvis
ellers den er holdt.
Det er værre med skidt og snavn, sand som smides
op fra passerende biler og lastvognstog.
Regnvejr og parkering under træer er også
med til at nedbryde lakken.

> Bør man gøre noget andet nu med en ny bil? Jeg er ikke interesseret i
> en af de professionelle løsninger med Ditec og hvad det nu hedder.

Du er godt på vej med underv.behandlingen og dine 2 årlige poleringer,
men det skader ikke at polere oftere med et middel til ny lak.
Vil du være rigtig go' ved den, a la' Olsen-style, så smører
du jævnligt alle krinkelkrogene med flydende Suvo eller lign. produkt.
OGSÅ bag lister, emblemer og gummilister mv...)

> Passer det at fast voks holder længere end flydende?

Nej. Det vigtigste er at polere de 2-4 gange årligt. Vinter incl.