Billigste bil, når det ikke må "koste noge~
Fra : graves [7100]

Dato : 25-07-05 10:53

Vi skal anskaffe en bil nr. 2.
Den skal være virkelig billig i anskaffelse, men også i driftsøkonomi. Den
skal pendle 65 km totalt per dag 200 dage om året med kun een person.

Nogle gode råd til den billigste løsning ?

\Graves

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 25-07-05 11:11

> Nogle gode råd til den billigste løsning ?

Det bliver vel næppe billigere i indkøb + vedligehold end en gl. Golf
diesel?

/Jasper

Fra : K

Dato : 25-07-05 12:52

Jeg kan kun give Jasper ret.

Min Golf2 GTD er godt nok lige blevet totalskadet i en ulykke, men jeg
kørte 110 km pr dag, og så kunne jeg holde den på godt 20 km pr l.
VW kan godt være lidt dyre at anskaffe, men de holder generelt prisen
godt. Jeg købte min i Tyskland, så jeg har ca sparet 10k på det.

Og man kan altid finde reservedele til dem!

/K.

Fra : Højby

Dato : 25-07-05 14:47

Har en Opel Kadett 1,3, varevogn,årg 86 på gule plader. Kører 70 km hver
dag. Den kørte på sidste tankfuld 16,19 km/l på oktan 92 blyfri.

Indkøbspris og bensinforbrug taget i betragtning... Så bliver det ikke meget
billigere...

En Golf D er prismæssigt alt for dyr.. Efter min mening...

Lars.

Fra : TDN

Dato : 25-07-05 17:13

"Højby" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget billigere...
>
> En Golf D er prismæssigt alt for dyr.. Efter min mening...

Muligt men der er dælme ikke mange Kadetter der har overlevet rusten i de
samme årgange som Golf og Polo'er.

Jeg kører i en VW Jetta 1.3 fra 1985 der kører mellem 85 - 145 km pr.
hverdag og den har aldrig svigtet ene eneste dag og kører p.t 14,5 km/l. En
Jetta i benzin kan snildt fåes for kr. 10.000 og har et kæmpe bagagerum på
550 l. Reservedele er møg billige, men som altid på gamle biler er det
standen på enkelte eksemplar der er vigtigere end mærke og model.

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 25-07-05 19:21

"graves [7100]" <spam@gravez.dk> wrote in message
> [...]
> skal pendle 65 km totalt per dag 200 dage om året med kun een person.
>
> Nogle gode råd til den billigste løsning ?

Som andre har anbefalet en Golf D eller en Toyota Corolla diesel (hvis du
kan finde en uden for meget rust)

/Rasmus

Fra : Ham Selv

Dato : 25-07-05 19:20

"graves [7100]" <spam@gravez.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal pendle 65 km totalt per dag 200 dage om året med kun een person.
>
> Nogle gode råd til den billigste løsning ?

Overvejet en 45 scoter ?

OZ3BTO

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-05 19:34

"Ham Selv" <ham@selv.dk> wrote in

> Overvejet en 45 scoter ?

Til alt over 15km hver vej vil jeg ikke anbefale en 45'er.

Man vil _hade_ det om vinteren. Been there, done that og gør det lidt
endnu.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ham Selv

Dato : 25-07-05 20:48

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Til alt over 15km hver vej vil jeg ikke anbefale en 45'er.
>
> Man vil _hade_ det om vinteren. Been there, done that og gør det lidt

Har kørt knapt 100km til fra arbejde på scooter .. det var sågar en 30er
... ok lettere modificeret (95kmt)

Har sågar oss taget turen flere gange fra Kolding til Århus på scooter i
op til 8 graders frost
Ellers var muligheden jo en af de nye APE eller havd de hedder .. de der
kabine scootere med lille lad bag på

OZ3BTO

Fra : Brian

Dato : 25-07-05 21:03

Ham Selv wrote:

> Har kørt knapt 100km til fra arbejde på scooter .. det var sågar
> en 30er .. ok lettere modificeret (95kmt)

At man kan gøre det, betyder ikke at det er anbefalelsesværdigt.
Folk prøver også at dykke samme med hvidhajer - det er heller ikke
anbefalelsesværdigt

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-05 21:14

"Ham Selv" <ham@selv.dk> wrote in

> Har kørt knapt 100km til fra arbejde på scooter .. det var sågar
> en 30er .. ok lettere modificeret (95kmt)

I know :)

> Har sågar oss taget turen flere gange fra Kolding til Århus på
> scooter i op til 8 graders frost

Ja en ting er sikkert... jeg gjorde det _ikke_.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : graves [7100]

Dato : 26-07-05 13:59

> Overvejet en 45 scoter ?
>
> OZ3BTO

Ja, derfor valgte vi at anskaffe bil nummer 2 .

Fra : anders majland

Dato : 28-07-05 09:38

> Ja, derfor valgte vi at anskaffe bil nummer 2 .

Overvejet en lille mc og noget ordenligt kluns ?

/A - der kører godt 20Mm på mc om året (hele året) til/fra arbejde

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 10:53

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> Overvejet en lille mc og noget ordenligt kluns ?

45 scooter eller MC... det går ud på det samme = Møgvejr tit og ofte.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : graves [7100]

Dato : 28-07-05 12:55

> 45 scooter eller MC... det går ud på det samme = Møgvejr tit og ofte.

enig ...

Fra : Jesper

Dato : 25-07-05 20:56

> [...]
> skal pendle 65 km totalt per dag 200 dage om året med kun een person.
>
> Nogle gode råd til den billigste løsning ?

Golf II benzin fra omkring 1991, 200-250 K til ca. 18-20K nysynet.
Jeg mener diesel er for dyr i vægtafgift i forhold til kørselsbehov.

Mvh. Jesper