Hvorfor
Fra : L

Dato : 25-07-05 08:10

Hvordan kan det være man køre på motorvejen i tyskland og hver gang der er
problemer og kø er det dumme danske der er skyld i det .

Hvorfor køre dansker i venster side heletiden og de køre sgu ikke engang
hvad de må .

Jeg har prøvet for sjov på den danske motorvej at køre i højre siden og der
kan man køre over 140km uden problemer og hvis der kommer en der køre
langsomer så trækker man bare ud lige meget om der er afstand nok og uden at
se sig for .
(ikke noget jeg normalt gør , men der er svært at køre i højreside især når
de kun køre max 100km i vensterside så det er lett af overhale den i
vensterside )

Dansker er bare for dumme til at køre bil , det er næsten flovt at være
dansker når man køre i tyskland .

Hvorfor kikker man ikke bagud og hvorfor tro man at man bare må blinke af
også køre ud foran andre .

DANSKER KAN IKKE KØRE BIL OG TIL JER KVINDER AT KØRE PÅ DEN DANSKE MOTORVEJ
ER IKKE FÆRLIGT FØR I KOMMER PÅ TRÆK DA FOR FANDEN IND OG KIK BAGUD , OG TIL
JER UNGE PAS PÅ I IKKE EN DAG BLIVER FORFULGT OG FÅR EN RØVFULD .

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 08:53

"L" <lundj@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan det være man køre på motorvejen i tyskland og hver gang der er
> problemer og kø er det dumme danske der er skyld i det .

Du kommer overalt i tyskland ?

> Hvorfor køre dansker i venster side heletiden og de køre sgu ikke engang
> hvad de må .

Hvad må man køre i tyskland ?

> [...]
> kan man køre over 140km uden problemer og hvis der kommer en der køre
> langsomer så trækker man bare ud lige meget om der er afstand nok og uden

Det har jeg aldrig oplevet.
Motorvejskulturen i danmark er ok.

> (ikke noget jeg normalt gør , men der er svært at køre i højreside især
> når
> de kun køre max 100km i vensterside så det er lett af overhale den i
> vensterside )

Lovligt ?

> Dansker er bare for dumme til at køre bil , det er næsten flovt at være
> dansker når man køre i tyskland .

Så er det fint du kan lære hvordan man iflg. dig bør gøre.

> Hvorfor kikker man ikke bagud og hvorfor tro man at man bare må blinke af
> også køre ud foran andre .

Fordi der kommer folk som dig som ikke har fortjent bedre
og selv mener, man kører perfekt ? Blot et bud.

> DANSKER KAN IKKE KØRE BIL

Gu' ka' de da så.

> [...]
> TIL
> JER UNGE PAS PÅ I IKKE EN DAG BLIVER FORFULGT OG FÅR EN RØVFULD .

Hehe..dêr kom glimtet i øjet.
Tænkte nok, dit indlæg ikke var seriøst.
Eller også er din ferie allerede slut !

Fra : Brizz

Dato : 25-07-05 10:32

Olesen wrote:
> "L" <lundj@privat.dk> skrev i en meddelelse
>

> Det har jeg aldrig oplevet.
> Motorvejskulturen i danmark er ok.

Nej olsen. Det er den ikke. så simpelt kan det siges!

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Pilots without fuel are pedestrians

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-07-05 12:02

> Nej olsen. Det er den ikke. så simpelt kan det siges!

Enig, motorvejskulturen (eller trafikkulturen generelt) i Danmark er IKKE
ok.

Mvh

Emil

Fra : L

Dato : 25-07-05 12:03

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "L" <lundj@privat.dk> skrev i en meddelelse

Det er måske lidt hårdt skrevet , men for fanden da der er alt for mange
fjolser .

Nu køre jeg ca 50000km om året , alt for mange er bange for at køre bil ,
det ses lett de sidde helt anspændt og kikker aldrig bagud .

At køre bil er så let læn dig tilbage i sædet og slap af og brug dit hovede
..

olsen en som dig der ikke ser dig for og bare køre ud fordi du tro at du har
retten på din side , du bliver nok dræbt en dag også er der en mindre af din
tybe .

NORMALT KØRE JEG DET JEG MÅ , MEN DET KAN MAN IKKE ENGANG FORDI NOGLE
FJOLSER KØRE SOM OM DERS BIL ER I STYKKER OG DE FATTER IKKE AT TRÆKKE IND .

Nu har jeg to venner der er køre lære og de siger det samme dansker fatter
intet og at man skal holde til højre , giv gas når du overhaler og hvis du
ikke er helt sikker på om du kan nå det så bliv hvor du er .

Hvor tit trækker folk ikke ud hvor de ikke kan holde nok afstand , det gør
de biler bagved skal bremse op , og når der er mange biler hvad giver det
..(det skulle koste ens køre kort at lave de nummer før man kan trække ud
skal der være afstand nok , den bil bagved skal ikke bremse op for den der
køre ud kan komme til også en grund til der sker så mange ulykker på de
danske motorveje , ja har tit set ulykker forbi folk skal se på en ulykke i
den anden side af vejen også

Kunne være sjovt at se hvis de laver fri fast i dk .

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-07-05 21:09

L wrote:
<cut>

At du harcelerer over de danske bilister skal du ikke høre det store
for, herfra. Blot du ikke gør dem værrere end tyskerne.

De ting du nævner har været praktiseret derned i al den tid jeg kan
huske. (Begyndte at komme der dagligt, eller næsten dagligt, i '87)

Noget andet er at du behøver ikke at råbe (= skrive med store
bogstaver). Vi skal nok høre dig alligevel.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : JBB

Dato : 25-07-05 11:29

"L" <lundj@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:42e4903f$0$64289$edfadb0f@dread15.news.tele.dk en værre gang øreævl..

Lol, Lund, kom der lige en ind på rastepladsen og pissede ud over dig og din
sukkermad??

Skulle man generalisere kunne man også sige at folk fra Odense der kører på
motorcykel burde indlægges.. Ikke videre sagligt, men lige så fornuftigt og
meningsfyldt som dit indlæg :)

Jesper

Fra : L

Dato : 25-07-05 12:06

"JBB" <oraklet@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skulle man generalisere kunne man også sige at folk fra Odense der kører

> motorcykel burde indlægges.. Ikke videre sagligt, men lige så fornuftigt

Ja kan man .

Men kan høre du køre ikke meget , at køre på motorcykel er næsten lige med
døden så dummer er danske bag et ret .

Fra : Kasperkk

Dato : 25-07-05 12:12

> Skulle man generalisere kunne man også sige at folk fra Odense der
> kører på motorcykel burde indlægges.. Ikke videre sagligt, men lige
> så fornuftigt og meningsfyldt som dit indlæg :)

Det blev jeg også den 8 juli Ikke sjovt....

Kasperkk

Fra : DaFosia

Dato : 25-07-05 11:37

L skrev:
> [...]
> ER IKKE FÆRLIGT FØR I KOMMER PÅ TRÆK DA FOR FANDEN IND OG KIK BAGUD , OG TIL
> JER UNGE PAS PÅ I IKKE EN DAG BLIVER FORFULGT OG FÅR EN RØVFULD .

Tyskerne kan skam heller ikke finde ud af at køre bil.

De kan ikke finde ud af at blinke og de kan ikke finde ud af
sammenfletninger, især på motorvejen. Der er flere tyske
organisationer, som prøver på at forbedre dette via diverse
kampagner.

Men dem som kører en del i Tyskland burde være enige i dette.

Mvh
DaFosia

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-07-05 12:01

>De kan ikke finde ud af at blinke og de kan ikke finde ud af
>sammenfletninger, især på motorvejen.

Øh, jeg har indtryk af det modsatte. Danskerne fletter flere hunrede meter
før et vejarbejde på motorvej, mens tyskerne først fletter lige før
vejarbejdet. Og det er altså tyskerne som har ret...

Mvh

Emil

Fra : Jørgen L.

Dato : 25-07-05 12:31

> Øh, jeg har indtryk af det modsatte. Danskerne fletter flere hunrede meter
> før et vejarbejde på motorvej, mens tyskerne først fletter lige før
> vejarbejdet. Og det er altså tyskerne som har ret...

Ja det er den tyske lovgivning, men jeg har ikke forstået hvorfor det skulle
være godt.

eks. jeg holder næsten altid i inderste spor i Tyskland da jeg køre med
campingvogn, der kan jeg eks. være 5 min om at komme hen til vejarbejdet, i
mens ser jeg rigtigt mange biler der bare køre forbi i ydersporet, det er
ret frustrerende.
Når vi så kommer hen til selve fletningen så er der lige en 4-5 biler der
skal masse sig ind foran mig, så kan jeg bedre forstå hvorfor indersporet
kører så langsom når forholdet er 1 til 4 en bil fra indersporet og 4 fra
ydersporet.

Hvorfor skal de komme så meget hurtigere frem end os andre spørger jeg så
frustreret om.

Hvis jeg så holder lidt på min ret og kun lukker en til to ind så skal du se
den sorte sky der hænger over ham som prøver at klemme sig ind.

Så nej jeg mener ikke at Tyskerne er specielt gode til at køre bil (læs
hensyntagende).
Jeg har da også prøvet at kører omkring 10-15 km hvor jeg blinkede til
venstre for at komme uden om en lastbil der kørte 70 før der var en der
lukkede mig ud, de kørte omkring 90 i ydersporet så jeg ville hurtigt være
kommet af vejen igen.

Hilsen Jørgen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-07-05 13:13

> [...]
> i mens ser jeg rigtigt mange biler der bare køre forbi i ydersporet, det

Kan godt se, at dem med campingvogn og lastbiler må føle sig forbigået. Men
det er IKKE ulovligt, og det er IKKE mangel på kø-kultur at køre i
ydersporet. Hvis folk bare ville blive i deres spor hele vejen til
vejarbejdet, ville der nok også være færre personbiler i det inderste spor,
og dermed en mindre kø for lastbiler og campingvogne der.

> [...]
> kører så langsom når forholdet er 1 til 4 en bil fra indersporet og 4 fra

Og til selve fletningen, som skal ske helt oppe ved vejarbejdet og ikke
flere hunrede meter før. Det rigtige er at flette ind 1-til-1 og ikke 3
biler i træk fra samme spor som du skriver om. Men det kan måske skyldes, at
folk fra det inderste spor i misforstået frustration TROR holder på deres
ret og ikke lader nogen fra yderste spor slippe ind? Men det hjælper
selvfølgelig ikke at folk fra yderste spor trapper "konflikten" op ved at
smutte frækt med selvom det måske var den andens tur.

> Hvorfor skal de komme så meget hurtigere frem end os andre spørger jeg så
> frustreret om.

Læs to afsnit ovenover...

> Hvis jeg så holder lidt på min ret og kun lukker en til to ind så skal du
> se den sorte sky der hænger over ham som prøver at klemme sig ind.

Ja, så længe du lukker EN ind foran, har du ikke gjort noget forkert. Måske
er tyskerne ikke så gode bilister alligevel? Måske er det fordi de ikke
gider køre bag en campingvogn, men det er ikke dit problem at han får
mavesår af det.

> [...]
> lukkede mig ud, de kørte omkring 90 i ydersporet så jeg ville hurtigt være

Det mener jeg til gengæld, at svenskerne er gode til, altså lukke blinkende
bilister ud...

Men alt er relativt, det afhænger nok af hvor du kører. Er det tæt på en
storby, er det nok storby-mentaliteten som tager over. Ude på landet på de
mindre befærdede landeveje/motorveje er det nok bedre, uanset om det er i
Sverige, Tyskland eller Danmark...

Mvh

Emil

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-07-05 13:17

> Ja det er den tyske lovgivning, men jeg har ikke forstået hvorfor det
> skulle være godt.

Glemte lige at besvare på denne her spørgsmål.
Jeg kan godt forstå den tyske lovgivning. Hvis der er vejarbejde på en
motorvejstrækning, og der er en kø på 1 km på inderste spor, og den blokerer
tilkørselstampen 700 meter bagude, så ville der ikke være problemer hvis
halvdelen af køen delte sig op i inderste og yderste spor og dermed kun
fyldte 500 meter i længden. Dette bliver særdeles relevant når det drejer
sig om vejarbejder i byerne, hvor du måske vil blokere et lyskryds bageude,
hvis alle fletter ind flere hunrede meter før.

Mvh

Emil

Fra : L

Dato : 25-07-05 19:56

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bageude,
> hvis alle fletter ind flere hunrede meter før.

Se det er gode ord .

så snart der kun er en bane fri så går det galt , hvorfor mon ?.

Har det noget at gøre med at vi dansker er sådan

Du skal ikke kommer før mig , jeg har en dyre bil end din , jeg tjener mere
end dig .

JA DET HAR

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-07-05 20:10

> [...]
>
> Har det noget at gøre med at vi dansker er sådan
>
> Du skal ikke kommer før mig , jeg har en dyre bil end din , jeg tjener

Ja, desværre må jeg give dig ret. Det er et generelt samfundsproblem. Staten
er mere ligeglade med det enkelte menneske (ventelister på kræftbehandling
o.l.), vores naboer rager os en skid (nabo'en ligger død i ugevis før det
opdages), osv. Selv børnene leger mest med dem de møder i skolen eller via
internettet. De kender ikke de andre børn i samme boligblok, så baggårdene
er stille nu. Selvdølgelig smitter det af på trafikken, man sidder i en
osteklokke, og tør godt at give en anden trafikant en fuck-finger. Hvor
mange ville give ekspedienten i posthuset fingeren hvis noget ikke går efter
ens hoved? Kort sagt, folk er blevet ligeglade med andre!
Men den tyske lovgivning fejler ikke noget, det er folk/samfundet som
fejler.

Mvh

Emil

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-07-05 14:48

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har da også prøvet at kører omkring 10-15 km hvor jeg blinkede til
> venstre for at komme uden om en lastbil der kørte 70 før der var en der
> lukkede mig ud,

Trækker man ikke bare ud?, det gør tyskerne da, så det må være pr. lov at
man skal give plads.

Fra : L

Dato : 25-07-05 20:10

> Trækker man ikke bare ud?, det gør tyskerne da, så det må være pr. lov at
> man skal give plads.

Gør dansker også , de tro nu blinker jeg så må jeg bare køre ud og lige
bremse lidt ned , for han køre for hurtigt det må han ikke .

Det var meget bedre før man skulle vise af , nu tro folk bare de må køre ud
når de vil .

Jeg vil væde alt med jeg kunne lett køre op i røven på andre hverdag hvis
jeg ikke bremser meget ned , og husk på ham der vise af skal være sikker på
der er plads til ham .

Når man køre 110km hvor mange M skal der være i mellem hver bil ??? 99% har
glemt det er det 2M eller 50M dansker tro det er max 10M .

Dankser stop det med min er større end din og jeg tjener mere end dig op i
røven og køre med hovedet .

Bare brug hovedet .
jeg kørte 300km igår min søn kom frem til af 71% kørte i venster side , vi
var helt nede og køre 50km hvor de i højre side kørte over 110km haha.

Og kan godt se hvorfor det er sådan for i kan ikke selv se det , der hele
det problem ligger .

Og jer der køre med campingvogn hold jer i højre side det med at trække ud
for at at overhale en der køre 70km dur ikke .

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-07-05 21:23

Jørgen L. wrote:

> [...]
> kører så langsom når forholdet er 1 til 4 en bil fra indersporet og 4 fra

Det der prøver jeg, med lastbilen, hver eneste gang der er en indsnævring.

Tyskerne fatter simpelthen ikke at de sinker alle, incl. dem selv, ved
at lave det der nummer.

Og der er kun en eneste måde at komme om ved det. Og det er at trække ud
i andet spor, og lade være med at overhale den man var bagved før.

En kø der kan tage en halv time om at komme fra to spor ind i et spor
kan være væk på 5-10 minutter hvis det bliver gjort for hver 100-200 meter.

Så hvis du ser en lastbil trække ud i venstre spor i en køsituation er
det oftest for at få lidt mere flow i trafikken at han gør det.

> [...]
>
> Hvis jeg så holder lidt på min ret og kun lukker en til to ind så skal du se
> den sorte sky der hænger over ham som prøver at klemme sig ind.

Officielt er der *altid* plads foran en lastbil. Også selvom der ikke er
det reelt. Og det henner at man kan komme til at få stoppet en af de der
fjolser der lige skal prøve om ikke der er plads foran lastbilen helt
op til indsnævringen.

Får man ham bragt helt til standsning, helt oppe ved skiltene, kan det
godt ske at han får lov at vente laaaaaang tid inden han får lov at
komme ind. *Det* kan tyskerne godt finde ud af.

> [...]
> lukkede mig ud, de kørte omkring 90 i ydersporet så jeg ville hurtigt være

De har, svjv, en lov om at ved 3. eller 4. blink skal der gives plads
til overhalingen. Men der er ikke ret mange der kender/overholder det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-07-05 21:02

Emil Jensen [2100] wrote:

> Øh, jeg har indtryk af det modsatte. Danskerne fletter flere hunrede meter
> før et vejarbejde på motorvej, mens tyskerne først fletter lige før
> vejarbejdet. Og det er altså tyskerne som har ret...

Den væsentligste forskel er dog at danskerne kører gennem indsnævringen
med 50-80 km/t, afhængig af hvad der står på skiltene, mens tyskerne
kommer ind med mellem 0 og 40 km/t.

Det første giver altså ligesom lidt mere flow i trafikken.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-07-05 20:59

DaFosia wrote:

<cut en gang kvababbelse>

> [...]
> kampagner.
> Men dem som kører en del i Tyskland burde være enige i dette.

Fuld enighed herfra.

Som jeg har sagt det mange gange før; Den der højtbesungne tyske
trafikkultur har jeg altså ikke fået øje på endnu.

Fra : JS

Dato : 25-07-05 14:26

> [...]
> problemer og kø er det dumme danske der er skyld i det .
>
> Hvorfor køre dansker i venster side heletiden og de køre sgu ikke engang

Hvorfor kører alle "jeg er en fandens karl-danskere" i venstre side, når der
er mulighed for at trække ind til højre uden at det går ud over hastigheden?

Fra : Bjerregaard

Dato : 25-07-05 14:28

> [...]

> når
> de kun køre max 100km i vensterside så det er lett af overhale den i

Ja DANSKER er da dumme

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-07-05 21:21

Der burde være totalforbud for overhaling for lastbiler, busser og biler
med anhænger på hele det europæiske motorvejsnet, det er ofte farlige
situationer der opstår når 82 kmt overhaler 78 kmt.
Til gengæld burde den lovlige topfart for alle disse køretøjer være den
samme.
Der burde også være store bøder for at køre mindre end 110/130 reelle
km/t i venstre spor hvis der ellers er plads. På de danske 130 veje
bliver man for ofte bremset af en der tøffer 105 forbi en række lastbiler

Dit speedometer er ikke et nøjagtigt, få det målt eller anskaf en GPS

--
Keld Rasmussen

Fra : Non-Desperado

Dato : 26-07-05 06:53

Keld Rasmussen <spam@nejtak.dk> skrev:

>Der burde også være store bøder for at køre mindre end 110/130 reelle
>km/t i venstre spor hvis der ellers er plads. På de danske 130 veje
>bliver man for ofte bremset af en der tøffer 105 forbi en række lastbiler

/sarkasme on/
Rigtigt, lad os indføre bødestraf til de der kører under
fartgrænsen....
/sarkasme off/

VÅGN OP SPASSER !! (Sorry, de store bogstaver).
Hastighedsgrænserne er maksimumsgrænser og ikke, som mange tror,
minimumsgrænser.

Hvis du ikke kan klare at færdes på vejnettet, så deponér dit
kørekort indtil du kan.
Der står ingen steder at man _skal_ køre lige præcis 110 (130)
km/t og gerne lidt til på motorvejen.

Man må dog heller ikke være til unødig gene for trafikken, så
selvfølgelig skal man ikke dalre af sted i venstre spor 25 km/t
under det generelle tempo over længere afstande.

Men problemet er lige så meget de, der kommer blæsende med 140+
km/t på 110 km/t-strækninger.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Robert Piil

Dato : 26-07-05 10:27

On Tue, 26 Jul 2005 07:52:46 +0200, Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Man må dog heller ikke være til unødig gene for trafikken, så
>selvfølgelig skal man ikke dalre af sted i venstre spor 25 km/t
>under det generelle tempo over længere afstande.

Man må heller ikke flyve afsted i venstre spor med (selv inden for
hastighedsgrænsen) man skal holde til højre, og det kniber altså noget
i DK. Faktisk tror jeg kun at svenskere og belgiere er værre i den
retning.

Noget helt andet er så, at det er ualmindeligt træls at man sjældent
får lov til at komme ud igen, hvis man først er trukket ind. Så jeg
bryder selv reglen til tider, og så er skråplanet jo igang.

Med andre ord, er det et lige så stort problem at biler i venstre spor
ikke giver plads til at folk kan komme ud. Lur mig om ikke L er en af
dem. I Tyskland er det fx ganske almindeligt at man i venstre vognbane
holder lidt tilbage for at lade en blinkende bil komme ud og overhale.

I DK oplever jeg ofte at selv nå jeg sæter farten ned for at lade folk
komme ud, tør de ikke, da det er så uvant for dem, at nogen holder
tilbage.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-05 12:43

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Noget helt andet er så, at det er ualmindeligt træls at man sjældent
> får lov til at komme ud igen, hvis man først er trukket ind. Så jeg
> bryder selv reglen til tider, og så er skråplanet jo igang.

Også her, for i stedet for at give den noget "kul" så de kommer forbi,
lister de bare op på siden, og venter på man er nød til at bremse og trække
ud bag dem :(((. Det er lige så FUC**** dansk §!#¤&%! :(((((.

> Med andre ord, er det et lige så stort problem at biler i venstre spor
> ikke giver plads til at folk kan komme ud. Lur mig om ikke L er en af
> dem.

Og så min tanke, lige sådan en skovl som ønsker fri hastighed- hvis altså
bare det er hans.

> I DK oplever jeg ofte at selv nå jeg sæter farten ned for at lade folk
> komme ud, tør de ikke, da det er så uvant for dem, at nogen holder
> tilbage.
> --
Man sidder jo og holder øje med, om det er en "sniger" med + 2 kmt., eller
en der reelt holder tilbage. For 9 ud af 10 gange du blinker + svinger ud,
ligger de pludselig oppe og gnaver i kofangeren, mens de "skaber sig" :(((.
Det er også FUC**** dansk :(((. Danskere kan hverken finde ud af at køre bil
eller lade vær' ;)).

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 26-07-05 21:57

Non-Desperado wrote:

> [...]
> under det generelle tempo over længere afstande.
>
> Men problemet er lige så meget de, der kommer blæsende med 140+

Jeg klarer fint at færdes på vejene, dialogen handlede om hvordan
tingene kunne glide bedre og jeg kom med mit synspunkt,
der var nogen der følte sig truffet og straks endte i de grimme ord og
de store bogstaver, sikkert de samme der ville blive ramt af mit forslag
om permanent og ikke begrænset overhalingsforbud for langsomme køretøjer.

Og sikkert også de samme der trækker mod midten i en kø så dem på MC
heller ikke kan komme frem når jeg ikke kan, i modsætning til til
sydligere lande hvor man laver et spor i midten til de 2 hjulede
( Og ja - jeg kører også MC)

--
Keld Rasmussen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-05 22:45

"Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

f mit forslag
> om permanent og ikke begrænset overhalingsforbud for langsomme køretøjer.

Det var da også et tåbeligt forslag, uden vision, tydeligvis fremsat af en
som kun har forståelse for sin egen situation.

> Og sikkert også de samme der trækker mod midten i en kø så dem på MC
> heller ikke kan komme frem når jeg ikke kan,

Og??, det kan være for at følge med i køens fremad-skriden, ikke bare for at
genere dig- Mc's udgør en meget lille del af den samlede trafik, jeg tror
ikke nogen tænker direkte på at genere dem, hvis det ikke er fordi de selv
bliver det. I andre sammenhæng vil de gerne betragtes som et 4.hjulet
køretøj, hvad de også er, med små undtagelser, ifht. færdselsloven.. Hvis
der gives plads; fint, kør, hvis ikke; spis en kiks, og vent til der bliver
plads.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-05 07:01

Keld Rasmussen wrote:
> [...]
> heller ikke kan komme frem når jeg ikke kan, i modsætning til til
> sydligere lande hvor man laver et spor i midten til de 2 hjulede

Hvilket er møjhamrende farligt. Og som også er ulovligt. (Svjv også i
andre lande.)

Jeg kan egentlig heller ikke se moralen i det. Når det går der ud af vil
MC'isten accepteres som en bil og have samme plads. Men i kø-situationen
"må" den godt benytte sig af sin lidenhed til at komme hurtigere frem.

Mon ikke det er et tilfælde af dobbeltmoral?

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 11:20

On Wed, 27 Jul 2005 08:00:51 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jeg kan egentlig heller ikke se moralen i det. Når det går der ud af vil
>MC'isten accepteres som en bil og have samme plads. Men i kø-situationen
>"må" den godt benytte sig af sin lidenhed til at komme hurtigere frem.

I alle tilfælde er det vel et spørgsmål om at vi tilpasser os
hinanden, så vi giver vores medtrafikanter de bedst mulige forhold,
uden det bliver alt for stor ulempe for os selv.

>Mon ikke det er et tilfælde af dobbeltmoral?

Hvis der er modstrindende interesser i trafikken, vil der altid være
riskiko for at fremtræde dobbeltmoralsk når vi diskuterer den.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-05 12:19

Robert Piil wrote:
> I alle tilfælde er det vel et spørgsmål om at vi tilpasser os
> hinanden, så vi giver vores medtrafikanter de bedst mulige forhold,
> uden det bliver alt for stor ulempe for os selv.

Nu forholder det sig blot sådan at de fleste regner med at det er mig, i
mit 40 tons vogntog, der skal tilpasse mig mest. I stedet for at
personbilerne giver lidt plads.

Jeg *kan* altså ikke være på samme plads som en krøllet 2CV. Selvom både
vejmyndigheder og bilister mener det.

> Hvis der er modstrindende interesser i trafikken, vil der altid være
> riskiko for at fremtræde dobbeltmoralsk når vi diskuterer den.

Desværre ja.

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 13:09

On Wed, 27 Jul 2005 13:19:15 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nu forholder det sig blot sådan at de fleste regner med at det er mig, i
>mit 40 tons vogntog, der skal tilpasse mig mest. I stedet for at
>personbilerne giver lidt plads.

Det skal selvfølgelig gælde begge veje, men jeg vil nu ikke gøre mig
mere hellig end at det irriterer mig grænseløst når en af dine
kolleger trækker ud for at overhale en fredag eftermiddag på vej hjem
af vestmotorvejen, fordi han kører ½ km/t hurtigere end den
forankørende lastvogn, og efterlader sig en kø en kilometer eller
mere.

>Jeg *kan* altså ikke være på samme plads som en krøllet 2CV. Selvom både
>vejmyndigheder og bilister mener det.

Træk maven ind

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-05 16:16

Robert Piil wrote:

> [...]
> af vestmotorvejen, fordi han kører ½ km/t hurtigere end den
> forankørende lastvogn, og efterlader sig en kø en kilometer eller

Jamen jeg mangler endnu at få at vide hvad det er der gør at folk på vej
hjem fra arbejde / på weekend ikke kan vente på den lastbil der lige
skal prøve at få klaret den sidste aflæsning. Så dem der står og venter
på ham også kan komme hjem på weekend.

> Træk maven ind

HovHov du! Nu ikke *for* personlig!

Fra : Robert Piil

Dato : 27-07-05 19:48

On Wed, 27 Jul 2005 17:16:03 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>hjem fra arbejde / på weekend ikke kan vente på den lastbil der lige
>skal prøve at få klaret den sidste aflæsning. Så dem der står og venter

Jamen det ved jeg heller ikke om de fleste af os ikke kan.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-05 20:20

Robert Piil wrote:
> Jamen det ved jeg heller ikke om de fleste af os ikke kan.

I medfør at de mange udtryk for at få lastbilerne hen hvor pebret gror,
syntes det godtnok at være en stor del af personbilbilisterne.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-07-05 10:59

Keld Rasmussen wrote:
> Der burde være totalforbud for overhaling for lastbiler, busser og biler
> med anhænger på hele det europæiske motorvejsnet, det er ofte farlige
> situationer der opstår når 82 kmt overhaler 78 kmt.

Den holdning du lufter der er den egentlige grund til at der i det hele
taget opstår problemer på motorvejene.

"Jeg må køre 130 km/t"
"Jeg vil køre 130 km/t, altid"
"Alle der forhindrer mig i det skal væk"

IMO er den største fejl at dem der har den holdning kan få et kørekort.

> [...]
> km/t i venstre spor hvis der ellers er plads. På de danske 130 veje
> bliver man for ofte bremset af en der tøffer 105 forbi en række lastbiler

Det der kalder jeg fartidioti.

Men du mangler lige en enkelt ting i dine krav. Du bliver nødt til at
forlange motorvejene overdækket så din fartfixeret kørsel ikke bliver
forstyrret af regn og sne.

> Dit speedometer er ikke et nøjagtigt, få det målt eller anskaf en GPS

Det var til gengæld en god ide. Ikke så meget den med GPS, men det at
man sætter sig ind i hvor stor fejlvisning ens speedometer har.

Justering er ikke så nødvendig. Blot man ved at når nålen står på de
obligate 130 km/t kører man faktisk kun 117 km/t.

Og jeg kunne godt tænke mig at der blev opsat fartvisere rundt omkring
på alle typer veje.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 26-07-05 21:51

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> "Alle der forhindrer mig i det skal væk"
>
> IMO er den største fejl at dem der har den holdning kan få et kørekort.

Jeg kører meget gerne så hurtigt som jeg må på motorvejen, og har styr
på (GPS) hvor hurtigt jeg kører, hvis forhold og lovgivning er på plads
er det et irritationsmoment at skulle bremse ned til langt under den
lovlige hastighed fordi andre vælger at køre med langt mindre fart i
venstre bane.
Fartidioti er 100 på ungernes skolevej, ikke lovlig hastighed på motorvej.

> Men du mangler lige en enkelt ting i dine krav. Du bliver nødt til at
> forlange motorvejene overdækket så din fartfixeret kørsel ikke bliver
> forstyrret af regn og sne.
Idioti med eller uden fart

--
Keld Rasmussen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-07-05 05:22

> [...]
> hastighed fordi andre vælger at køre med langt mindre fart i venstre bane.

Omvendt kan man så sige at det er et irritationsmoment når andre vælger at
skide på hastighedsbegrænsningerne når man selv kører med den lovlige
hastighed og skal slå fartholderen fra fordi man indhenter en forankørende
og andre vælger at køre med mere end den lovlige hastighed i venstre bane så
vi andre, der kører med lovlig hastighed (GPS) skal cykle op og ned i
hastighed.

Det hele handler om tolerence og om at køre hjemmefra 5 minutter tidligere.
Eller om at du skal planlægge din kørsel noget bedre i forhold til de
trafikanter der omgiver dig. Det bliver nemmere og nemmere des flere der
kører med fartholder.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-05 06:56

Keld Rasmussen wrote:
> [...]
> venstre bane.
> Fartidioti er 100 på ungernes skolevej, ikke lovlig hastighed på motorvej.

Fartidioti er det uanset om du vælger at vil køre 100, 110 eller 130 på
motorvej, når det sker med den holdning at alt hvad der forhindrer dig i
at køre med den hastighed du har valgt mindst skal holde sig væk fra det
spor du bruger, og helst helt væk fra vejen.

Selvom du betalte bilen tre gange da du købte den fulgte der altså ikke
et komplet sæt motorveje, med førsteret, med.