Seat Altea,vindstøj, kvalitet
Fra : Simon Vognsen

Dato : 24-07-05 22:23

Hej

Jeg har en Altea som har lige lovlig meget vindstøj fra sideruderne. Jeg har
hørt at det kan være et problem med denne model. Er der nogen der har haft
dette problem og evt. fået det afhjulpet? Det lyder nærmest som om vinduet
ikke er lukket helt....temmeligt irriterende..

Ang. kvalietet og finish i kabinen er jeg rimelig skuffet. Jeg kan ikke
finde et stykke blødt plastik, og samlekvaliteten er ikke for god. Rattet er
det eneste lækre i kabinen. Er I enige/uenige?

Simon

Fra : Frederik C

Dato : 24-07-05 22:42

"Simon Vognsen" <simon@thg11.dk> wrote in message

> [...]
> finde et stykke blødt plastik, og samlekvaliteten er ikke for god. Rattet
> er det eneste lækre i kabinen. Er I enige/uenige?

Mit indtryk var også, at bilen som sådan er fremragende, men den skæmmes at
det billige interiør og vindstøjen.

Synes det er synd, der ikke lige er brugt en 500-mand ekstra fra fabrikkens
side...

Mvh.

Frederik

Fra : Ole Thomsen

Dato : 25-07-05 05:27

Simon Vognsen wrote:

> [...]
> der har haft dette problem og evt. fået det afhjulpet? Det lyder
> nærmest som om vinduet ikke er lukket helt....temmeligt irriterende..

Det bemærkede jeg ikke under prøveturen (Van) for nogle måneder siden.

Derimod var der en høj rumlende kabinestøj, som forhandleren selv
påtalte og påstod at man var ved at tage hånd om.

> Ang. kvalietet og finish i kabinen er jeg rimelig skuffet. Jeg kan
> ikke finde et stykke blødt plastik, og samlekvaliteten er ikke for
> god. Rattet er det eneste lækre i kabinen. Er I enige/uenige?

Enig. Synd at en forholdsvis sekundær detalje skal skæmme indtrykket af
en ellers dejlig bil.

Ole Thomsen

Fra : Torben Nielsen

Dato : 25-07-05 08:28

Simon Vognsen wrote:
> [...]
> dette problem og evt. fået det afhjulpet? Det lyder nærmest som om vinduet
> ikke er lukket helt....temmeligt irriterende..

Nej, jeg oplevede mere væsentlig mere vindstøj i Focus C-Max, så
jeg tror at det er et problem der optræder på nogle eksemplarer i
højere grad end andre. Til gengæld har jeg støjdæmpet
bagagerummet, og på et tidspunkt vil jeg også støjdæmpe hulrummet
ved de bageste hjulkasser.

> Ang. kvalietet og finish i kabinen er jeg rimelig skuffet. Jeg kan ikke
> finde et stykke blødt plastik, og samlekvaliteten er ikke for god. Rattet er
> det eneste lækre i kabinen. Er I enige/uenige?

Dybt uenig. Jeg fatter simpelthen ikke, at folk har behov får at
sidde og kæle ved plastik! Hvor meget af tiden bruger man
egentlig på overhovedet at røre noget plastik? Hvad skal det
bruges til? Hvis man har lyst til at opleve den bedste kabine, må
man købe en Rolls-Royce. Den sidste finish der skal til, koster
så meget at jeg ikke synes at det står mål med hvad man får.
Derfor vil jeg heller aldrig købe f.eks. Audi, det er det bare
ikke værd efter min mening.
   Det eneste ved interiøret der irriterer mig, er at jeg ikke
kunne få det i sort uden at skulle vælge Sport-Up.
Samlekvaliteten har jeg heller intet at udsætte på.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-07-05 12:36

"Torben Nielsen" <tor_niel@fjernes.msn.com> wrote in message
> [...]

> at røre noget plastik? Hvad skal det bruges til? Hvis man har lyst til at

Dog kan du jo så bemærke at Seat faktisk har ændret netop kvaliteten af
kabinen i den nye Seat Leon..

(er selv tæt på at købe en Altea så jeg er godt tilfreds med dens udseende,
men kvaliteten bliver forbedret indvendigt)

Fra : Claus

Dato : 26-07-05 16:26

"Torben Nielsen" <tor_niel@fjernes.msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
| sidde og kæle ved plastik! Hvor meget af tiden bruger man
| egentlig på overhovedet at røre noget plastik? Hvad skal det

For et år siden skiftede jeg fra en Renault Megane til en Skoda Octavia.
Egentlig mente jeg heller ikke at plastickvaliteten skulle have noget at
sige, men-men-men - allerede nu er Octaviaen betydeligt mere ridset
indvendig end Meganen var (4,5 år 120.000 km)

Og sort interiør er jo en katastrofe. Lige når bilen er gjort ren er det
kanon, men dagen efter - pyha. Og aircon'en er på konstant overarbejde bare
jeg læser vejrudsigten.

Om det så er ejeren eller interiøret den er gal med kan man jo diskutere
(... men det er nok noget jeg vil prioritere næste gang.

Vh. Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 26-07-05 08:25

Simon Vognsen skrev:

> [...]
> dette problem og evt. fået det afhjulpet? Det lyder nærmest som om vinduet
> ikke er lukket helt....temmeligt irriterende..

Efter at have set kvalitetet af kabinen gad jeg simpelthen ikke have en
prøvetur i bilen. Den røg øjeblikkeligt af listen over potentielle emner
til næste vognskift. Så jeg kan ikke sige noget om vindstøj ud over
at det ville undre mig hvis det i så kraftig grad som du skriver skulle
være normalt for denne model.

> Ang. kvalietet og finish i kabinen er jeg rimelig skuffet. Jeg kan ikke
> finde et stykke blødt plastik, og samlekvaliteten er ikke for god. Rattet er
> det eneste lækre i kabinen. Er I enige/uenige?

Helt enig! Det samme gælder i øvrigt de andre Seat'er jeg så den dag hos
forhandleren. Faktisk så husker jeg min brors Toledo II som havende en
bedre finish på dette punkt.

Du har vel ikke købt bilen uden at have set den forinden? Opdagede du
det slet ikke inden du skrev under på kontrakten?

Mvh
Claus