Volvo V40 st.car - Ok bil?
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 24-07-05 11:15

Jeg er begyndt at kikke lidt efter en "ny" bil, da den gamle efterhånden er
godt brugt.
Jeg er interesseret i en VW Passat st.car, men de er jo ikke til at komme i
nærheden af.

Jeg har nu set på et par Volvo V40 st. car på bilbasen, men har aldrig
prøvet en endnu.

Nogle siger at det er en møj bil, dvs. at den har mange sygdomme, men jeg
vil gerne høre andres meninger?
Vi snakker en ca. 1998 model der har gået ca. 110 - 150.000 km og koster
mellen 130 og 140.000 kr.

Er det et godt køb, eller skal man kikke på noget andet?

På forhånd tak for svar.

Mvh...Søren

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-07-05 11:36

> [...]
> mellen 130 og 140.000 kr.
>
> Er det et godt køb, eller skal man kikke på noget andet?

Jeg ville kigge efter noget andet, selv om jeg er til Volvo, så vil jeg ikke
anbefale andre at købe S40 / V40.
Til 130-140.000 kr kan man da godt finde gode biler. Hvad med en Skoda
Octavia st.car?

Niels

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-07-05 12:13

> Jeg ville kigge efter noget andet, selv om jeg er til Volvo, så vil jeg
> ikke anbefale andre at købe S40 / V40.

Og hvis valget alligevel bli'r en S/V 40'er, så sørg for at det er den
face-liftede model som i Volvo-kredse kaldes for phase II. De kom vist nok
netop omkring 1998...

Mvh

Emil

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 12:18

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in

> Og hvis valget alligevel bli'r en S/V 40'er, så sørg for at det er den
> face-liftede model som i Volvo-kredse kaldes for phase II. De kom vist
> nok netop omkring 1998...

Jeg skulle lige til at skrive det samme - den nye model er betydeligt bedre
på mange punkter har jeg læst og hørt rundt omkring.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 19:55

On Sun, 24 Jul 2005 12:15:15 +0200, "Søren Jørgensen"
<soeren@smukkeagner.dk> wrote:

>Er det et godt køb, eller skal man kikke på noget andet?

I fortsættelse af de andre skribenters negative svar kan man tilføje
følgende fra www.fdm.dk ->

Solgt over hals og hoved
De fleste af FDMs logbogsførere med en Volvo S 40 og V 40 har været så
utilfredse med bilen, at den blev solgt efter højst to år.

En tysk langtidstest giver bilmodellen kniven -> efter eet års tysk
testkørsel faldt dommen: Håbløs.

www.fdm.dk/motor/tests/brugtbiltest.asp?ID=1598 samt
www.fdm.dk/motor/billeder/test/6010/testen_i_tal.asp

Mvh Mogens...

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 24-07-05 22:23

Tak for svarene.
Lad os sige det på den her måde...Volvoen er droppet.

Er der så nogle gode/dårlige ting at sige om en Ford Focus st.car fra år
2000 eller 2001?
Benzin eller diesel?

Igen, tak for jeres indput. Det er da dejligt at man slipper for at dumme
sig.

Mvh...Søren

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-07-05 23:49

"Søren Jørgensen" <soeren@smukkeagner.dk> skrev i en meddelelse

> Er der så nogle gode/dårlige ting at sige om en Ford Focus st.car fra år
> 2000 eller 2001?
> Benzin eller diesel?

Det er alm. kendt at Ford har probs med RUST, selv på så nye biler :((.

Fra : Mogens

Dato : 25-07-05 05:55

On Mon, 25 Jul 2005 00:49:27 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Det er alm. kendt at Ford har probs med RUST, selv på så nye biler :((.

Ja: www.fdm.dk/motor/pdf/11-2002/52.pdf

Mvh Mogens...