Koblingsproblem på Passat fra 04
Fra : Jan B.

Dato : 24-07-05 09:55

Min Passat 1,9 Tdi (100 hk) fra sidste år har kørt 43.000 km. Nu er
koblingen begyndt at hugge slemt ved igangsætning, mens motoren er kold.
Bemærk at der er ikke tale om, at koblingen glider - det er snarere det
modsatte

Problemet forsvinder når motoren er driftsvarm. Snakker vi en ny kobling, og
er det normalt efter så relativt få km?

Kan man undgå udskiftning af kobling?

Hvis ikke, er der så positive erfaringer med at lade udskiftning ske i
Tyskland ?

Vh/Jan

Fra : Brizz

Dato : 24-07-05 11:11

> Hvis ikke, er der så positive erfaringer med at lade udskiftning ske i
> Tyskland ?

Tror der skal mere til for at tjene sådan en tur hjem med mindre du bor
lige om hjørnet.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 10:35

On Sun, 24 Jul 2005 06:10:53 -0400, Brizz <rendmig@iroven.dk> wrote:

>Tror der skal mere til for at tjene sådan en tur hjem..

Tror jeg ikke du har ret i - ny kobling er ikke helt billig.

Jeg ville kontakte VW. Hvis din bil er fra '04, og du har fået udført
løbende aut. service, ville de fleste importører gå ind i sagen.....

Mvh Mogens...

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 22:17

> Jeg ville kontakte VW. Hvis din bil er fra '04, og du har fået udført
> løbende aut. service, ville de fleste importører gå ind i sagen.....

Lige mine ord, hvis det er et kendt problem som det antydes længere oppe i
tråden, plejer VW ikke at ligge bevisbyrden over på dig, der er trods alt 2
års reklamationsret på en 2004 årgang.
Ellers hør om evt. kulancedækning, de plejer at være flinke hvis bilen er
under 3 år og under ca. 75.000 km. Hvis ikke det vil gå med til det kan du
jo frit finde et "uafhængigt" værksted som garanteret kan udskifte koblingen
meget billigere end et aut. værksted. Koblingsskifte er trods alt en
rutineopgave.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-07-05 21:34

Claus Petersen wrote:
> Lige mine ord, hvis det er et kendt problem som det antydes længere oppe i
> tråden, plejer VW ikke at ligge bevisbyrden over på dig, der er trods alt 2
> års reklamationsret på en 2004 årgang.

Om det var den enkelte sag, eller om det er generelt ved jeg ikke. Men
for 10-15 år siden havde VW et alvorligt problem med deres dieselpumper.
På et tidspunkt i nærheden af 250.000 gik der en trykpakning, med det
resultat at pumpen gik fra at være fuld funktionsdygtig til at være
total færdig inden for 10-20 km. VW kendte absolut ikke noget til
problemet, men bl.a. Falcks erfaringer gjorde at de selv skiftede
pumperne første gang bilen kom til service efter 200.000 km. De ville
ikke risikere at holde med en ambulance med en "død" motor under en
udrykning.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-07-05 22:11

Men
> for 10-15 år siden havde VW et alvorligt problem med deres dieselpumper.

___SNIP___

Man må så bare håbe de er blevet klogere på 10-15 år :). Noget tyder på det,
for VW har på det seneste indrømmet flere fejl, også inden de blev kendte
via dagspressen ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-07-05 11:03

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> for VW har på det seneste indrømmet flere fejl, også inden de blev kendte

Det kan jo kun blive bedre.

Fra : Familien Lillelund

Dato : 24-07-05 10:55

"Jan B." <bigbenzon@post11.tele.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man undgå udskiftning af kobling?
>
> Hvis ikke, er der så positive erfaringer med at lade udskiftning ske i

Hej Jan

VW kender problemet .... og vi har nøjagtigt det samme problem !!! De siger
at det skal være sådan, men GLEM DET !!!! .....

mvh Johnny

Fra : J.L.

Dato : 01-08-05 19:38

"Jan B." <bigbenzon@post11.tele.dk (fjern big)> wrote in message
> [...]
>
> Kan man undgå udskiftning af kobling?
>
> Hvis ikke, er der så positive erfaringer med at lade udskiftning ske i

Hej Jan

Jeg har nu været på værksted med vores (Se indlægget fra Familien Lillelund)
og der skal udskiftes svinghjul og kobling ... da dette er skyld i ruskeriet
!!! SMC betaler .....

Mvh Johnny