/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med Peugot 206 diesel?
Fra : Torben


Dato : 24-07-05 08:10

Hej NG,

Jeg skal bruge en nyere brugt lille diesel. Har kun erfaring med Toyota
benzin modeller (gode) og ved ikke hvad jeg skal vælge af andre mærker (små
Toyota diesler er svære at finde i nyere brugt) men overvejer en Peugot 206.
Er der nogle der har erfaringer med denne model omkring driftssikkerhed etc?

Venlig hilsen

Torben



 
 
test (24-07-2005)
Kommentar
Fra : test


Dato : 24-07-05 09:12


"Torben" <download@gnuer.dk> skrev i en meddelelse
news:42e33ecb$0$64248$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg skal bruge en nyere brugt lille diesel. Har kun erfaring med Toyota
> benzin modeller (gode) og ved ikke hvad jeg skal vælge af andre mærker
> (små Toyota diesler er svære at finde i nyere brugt) men overvejer en
> Peugot 206. Er der nogle der har erfaringer med denne model omkring
> driftssikkerhed etc?
>
> Venlig hilsen
>
> Torben
>

Jeg har en kollega der har en 1.4 HDi, den har nu i ca. en måned stået ved
forhandleren med motoren i nødprogram...de har skiftet en "sensor" og
motorstyringscomputeren (ECU) men den vil stadig ikke...

Anden kollega købte 206 1.9 diesel...hun havde KUN problemer de første 4!
år....

3. kollega har lige haft hans 206 benzin til at stå 2½ måned på deres
værksted...der blev under fejlfinding skiftet lige fra bagerste
potte!!!!!!!!!!!!! til 2 * ECU.......viste sig at være kabelfejl ROFL

Jeg havde samme type af oplevelser med PUG 306 (dårlig motorstyring, dårlig
byggekvalitet/værkstedskvalitet), (alt ovenstående ved Peugeot, Opel, Saab
& Nissan forhandler P.F. Meinhard Arge på Færøerne)

Vi opgav fransk til sidst & har nu en ny 90 Hk Ford fiesta TDCi....det kør
bar :)

Held & lykke

ChipMIK






Non-Desperado (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 24-07-05 10:15

"test" <test@frkikke.fo> skrev:

>Vi opgav fransk til sidst & har nu en ny 90 Hk Ford fiesta TDCi....det kør
>bar :)
>
>Held & lykke

I lige måde (fnis)....hvem har mon produceret Fords TDCi-motorer?

Det skulle vel aldrig være P(i)S A(f)-koncernens HDI-motorer....

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Ukendt (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-05 15:22


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> I lige måde (fnis)....hvem har mon produceret Fords TDCi-motorer?
>

De nye motorer er blevet til i et samarbejde mellem Peugeot, Citröen og
Ford/Mazda/Volvo, og den er
derfor også at finde i efterhånden mange biler - fx Mazda 3, Ford Focus,
Citröen C4 og Volvo S40/V50.



test (24-07-2005)
Kommentar
Fra : test


Dato : 24-07-05 17:12

Klart...det er jo så´n at PSA laver verdens bedste dieslemotorer ;) Bosch
rigtig gode motorstyringer & Ford sætter prikken med softwaren :)

Lad os nu se....det kunne jo også være lidt med hvordan man er blevet
behandlet som kunde ved Peugeot oveni de problemer der var dengang

ChipMIK


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:pqm6e192smu5i6c8sm8hp6tq7ohssjlobd@4ax.com...
> "test" <test@frkikke.fo> skrev:
>
>>Vi opgav fransk til sidst & har nu en ny 90 Hk Ford fiesta TDCi....det kør
>>bar :)
>>
>>Held & lykke
>
> I lige måde (fnis)....hvem har mon produceret Fords TDCi-motorer?
>
> Det skulle vel aldrig være P(i)S A(f)-koncernens HDI-motorer....
>
> --
> Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
> desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
> Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
> Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...



Christensen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 24-07-05 17:44


> Klart...det er jo så´n at PSA laver verdens bedste dieslemotorer ;)

Do må da ha trådt på noget skarpt??



/f christensen
320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA



ChipMIK (24-07-2005)
Kommentar
Fra : ChipMIK


Dato : 24-07-05 18:46

Christensen wrote:
>>Klart...det er jo så´n at PSA laver verdens bedste dieslemotorer ;)
>
>
> Do må da ha trådt på noget skarpt??
>
>
>
> /f christensen
> 320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA
>
>

Nææh, do skriwer jo do æ aner hva do snakker om: "> /f christensen
> 320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA " HE HE :)

ChipMIK

Christensen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 24-07-05 18:54

>
> Nææh, do skriwer jo do æ aner hva do snakker om: "> /f christensen
> > 320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA " HE HE :)
>

ahva'?

Du henviser vel ikke til det motorsamarbejde PSA og BMW indgik for at
konstruere motorer, der skulle i PSA's biler (ikke BMW's) ?

/f christensen



Christensen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 24-07-05 19:00


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message
news:42e3d58c$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>> Nææh, do skriwer jo do æ aner hva do snakker om: "> /f christensen
>> > 320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA " HE HE :)
>>
>
> ahva'?
>
> Du henviser vel ikke til det motorsamarbejde PSA og BMW indgik for at
> konstruere motorer, der skulle i PSA's biler (ikke BMW's) ?
>
> /f christensen


hmmmm...der var vist noget Mini-sjov oppe og vende på et tidspunkt....
http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=401

/f christensen



test (25-07-2005)
Kommentar
Fra : test


Dato : 25-07-05 13:42


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:42e3d70d$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message
> news:42e3d58c$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >
>>> Nææh, do skriwer jo do æ aner hva do snakker om: "> /f christensen
>>> > 320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA " HE HE :)
>>>
>>
>> ahva'?
>>
>> Du henviser vel ikke til det motorsamarbejde PSA og BMW indgik for at
>> konstruere motorer, der skulle i PSA's biler (ikke BMW's) ?
>>
>> /f christensen
>
>
> hmmmm...der var vist noget Mini-sjov oppe og vende på et tidspunkt....
> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=401
>
> /f christensen
320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA " HE HE :)
........................ergo ved du vel ikk hvad det er :)

ChipMIK



Ukendt (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-07-05 16:57


"test" <test@frkikke.fo> skrev i en meddelelse
news:42e4de14$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...


>> /f christensen
> 320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA " HE HE :)
> .......................ergo ved du vel ikk hvad det er :)

Køler, ventiler + bagtøj er noget skrammel på BMW hehe..



Claus & Lene, Ålborg (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 25-07-05 19:07

tja, misundelse må vel ligge til grund for dine udtalelser - ellers har du
blot være buret inde siden 80'erne

/Claus

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:42e50bbf$0$85008$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "test" <test@frkikke.fo> skrev i en meddelelse
> news:42e4de14$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>> /f christensen
>> 320d Touring '02 - der aldrig har været i hænderne på PSA " HE HE :)
>> .......................ergo ved du vel ikk hvad det er :)
>
> Køler, ventiler + bagtøj er noget skrammel på BMW hehe..
>



Ukendt (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-07-05 19:52


"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42e52a35$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> tja, misundelse må vel ligge til grund for dine udtalelser - ellers har du
> blot være buret inde siden 80'erne
>

Heheh...nej, men man ser jo hvad bilerne kan tåle
både i Vandel og i Karup.))



Henrik B. (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-08-05 10:45


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:42e3d70d$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> hmmmm...der var vist noget Mini-sjov oppe og vende på et tidspunkt....
> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=401

Hvis du tænker på diesella-motoren i Mini'en, så er den fra Toyota.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Claus & Lene, Ålborg (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 25-07-05 07:57

Ang. det med softwaren - hvorfor er det så lige min kollega har fået den
opgraderet 3 gange på 6 mdr.? (lortet kunne ikke køre i anden gear)


/Claus

"test" <test@frkikke.fo> skrev i en meddelelse
news:42e3bde9$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> Klart...det er jo så´n at PSA laver verdens bedste dieslemotorer ;) Bosch
> rigtig gode motorstyringer & Ford sætter prikken med softwaren :)
>
> Lad os nu se....det kunne jo også være lidt med hvordan man er blevet
> behandlet som kunde ved Peugeot oveni de problemer der var dengang
>
> ChipMIK
>
>
> "Non-Desperado"
> <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:pqm6e192smu5i6c8sm8hp6tq7ohssjlobd@4ax.com...
>> "test" <test@frkikke.fo> skrev:
>>
>>>Vi opgav fransk til sidst & har nu en ny 90 Hk Ford fiesta TDCi....det
>>>kør
>>>bar :)
>>>
>>>Held & lykke
>>
>> I lige måde (fnis)....hvem har mon produceret Fords TDCi-motorer?
>>
>> Det skulle vel aldrig være P(i)S A(f)-koncernens HDI-motorer....
>>
>> --
>> Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
>> desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
>> Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
>> Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...
>
>



test (25-07-2005)
Kommentar
Fra : test


Dato : 25-07-05 13:44

øhhh vil tro det det var centrifugalpumpen til højre vinduesviskerbagleje
der gik i tredjepartsnaboresonans....................

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42e48d13$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ang. det med softwaren - hvorfor er det så lige min kollega har fået den
> opgraderet 3 gange på 6 mdr.? (lortet kunne ikke køre i anden gear)
>
>
> /Claus
>
> "test" <test@frkikke.fo> skrev i en meddelelse
> news:42e3bde9$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
>> Klart...det er jo så´n at PSA laver verdens bedste dieslemotorer ;)
>> Bosch rigtig gode motorstyringer & Ford sætter prikken med softwaren :)
>>
>> Lad os nu se....det kunne jo også være lidt med hvordan man er blevet
>> behandlet som kunde ved Peugeot oveni de problemer der var dengang
>>
>> ChipMIK
>>
>>
>> "Non-Desperado"
>> <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> skrev i en
>> meddelelse news:pqm6e192smu5i6c8sm8hp6tq7ohssjlobd@4ax.com...
>>> "test" <test@frkikke.fo> skrev:
>>>
>>>>Vi opgav fransk til sidst & har nu en ny 90 Hk Ford fiesta TDCi....det
>>>>kør
>>>>bar :)
>>>>
>>>>Held & lykke
>>>
>>> I lige måde (fnis)....hvem har mon produceret Fords TDCi-motorer?
>>>
>>> Det skulle vel aldrig være P(i)S A(f)-koncernens HDI-motorer....
>>>
>>> --
>>> Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
>>> desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
>>> Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
>>> Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...
>>
>>
>
>



Niels Jacobsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Jacobsen


Dato : 24-07-05 10:42

test wrote:
> Jeg har en kollega der har en 1.4 HDi, den har nu i ca. en måned
> stået ved forhandleren med motoren i nødprogram...de har skiftet en
> "sensor" og motorstyringscomputeren (ECU) men den vil stadig ikke...
>
> Anden kollega købte 206 1.9 diesel...hun havde KUN problemer de
> første 4! år....
>
> 3. kollega har lige haft hans 206 benzin til at stå 2½ måned på deres
> værksted...der blev under fejlfinding skiftet lige fra bagerste
> potte!!!!!!!!!!!!! til 2 * ECU.......viste sig at være kabelfejl ROFL
>
> Jeg havde samme type af oplevelser med PUG 306 (dårlig motorstyring,
> dårlig byggekvalitet/værkstedskvalitet), (alt ovenstående ved
> Peugeot, Opel, Saab & Nissan forhandler P.F. Meinhard Arge på
> Færøerne)

Kan alle disse problemer måske skyldes de ekstreme vejrforhold på
Færøerne?
Eller kan nogen af problemerne skyldes, at bilerne måske aldrig bliver
helt gennemvarme på grund af korte afstande?
Kan det virkelig betale sig at køre diesel på Færøerne?

Jeg har nu haft en PUG 206 SW 1.4 HDi i knapt et år. Den blev købt brugt
og havde kørt ca. 25.000km. Jeg har nu kørt ca. 27.000km uden problemer.
Jeg kører lidt over 100km om dagen, 1/2 motorvej, 1/2 landevej.

M.v.h
Niels



test (24-07-2005)
Kommentar
Fra : test


Dato : 24-07-05 17:30


>
> Kan alle disse problemer måske skyldes de ekstreme vejrforhold på
> Færøerne?
> Eller kan nogen af problemerne skyldes, at bilerne måske aldrig bliver
> helt gennemvarme på grund af korte afstande?
> Kan det virkelig betale sig at køre diesel på Færøerne?
>
> Jeg har nu haft en PUG 206 SW 1.4 HDi i knapt et år. Den blev købt brugt
> og havde kørt ca. 25.000km. Jeg har nu kørt ca. 27.000km uden problemer.
> Jeg kører lidt over 100km om dagen, 1/2 motorvej, 1/2 landevej.
>
> M.v.h
> Niels

Hej :)

Vi kører godt 25000 om året med typisk ture på 25-30 Km frem & tilbage, og
på fjelde med noget kraftigere stejlhed på vejene i forhold til DK, (helt
alm kørsel ved 80-110 km/t muligt på disse strækninger.

Eks. toyota (og Ford ;) ) har efter min opfattelse ikke flere problemer end
tilsvarende modeller i DK.

Jeg har ca. 70 kollegaer med vidt forskellige bilmærker & har ellers ikke
hørt om nogen der har "store" problemer....

Derudover var samtlige problemer på vores 306, ikke ummidelbart el-fejl, men
spjældhus (motor døde periodisk ved udkobling og bilen gik 7.5 Km/l PUG
mener at når computeren ikke melder fejl ...fejler bilen ikke noget),
kobling skiftet, selvslippende håndbremse, fugt i lygter, ruder faldt ned i
dørbund, dørene gabte ca. ½ cm i lukket tilstand osv.....

Grundet dieselmotorens store moment er den genial til "fjeldkørsel", skal du
tilsvarende i benzin skal man op på 150-200 Hk motorer, derudover bliver
dieselbiler normalt ikke SÅ forslugne som benzin når de skal slæbe så de
taber ikke så mange km/l som benzinbiler (vores Xantia HDi gik 16 Km/l
heroppe)

MVH

ChipMIK



Janner (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 24-07-05 10:49




> wrote in message news:42e33ecb$0$64248$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg skal bruge en nyere brugt lille diesel. Har kun erfaring med Toyota
> benzin modeller (gode) og ved ikke hvad jeg skal vælge af andre mærker
> (små Toyota diesler er svære at finde i nyere brugt) men overvejer en
> Peugot 206. Er der nogle der har erfaringer med denne model omkring
> driftssikkerhed etc?
>
> Venlig hilsen
>
> Torben
>

Går du efter 2.0 HDI modellen skal du vide at den meget langt fra overholder
den lovede økonomi. Fik den til gå 14-15 km literen med 2 * 115 km motor vej
... ok min var en 307 men min kære nabo som en gang ugentligt kørte fra
Aalborg til KBH: i hans 206'er havde samme skuffende resultater. Skiftede
gøjen til en Octavia TDI og kørte herefter 18-21 km. literen... Naboen har
ligeledes siden skiftet til en Seat TDI og må nu også klappe i hans små
hænder over langt bedre økonomi.

Ellers om 206, havde dengang modellem var ny en 1.6 XS'er ... og jesus der
var altid et eller andet galt med den .....

Så skulle jeg råde dig se efter noget vw, Seat eller skoda med TDI istedet

--
Hygge

Jan



Robert Piil (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 24-07-05 11:19

On Sun, 24 Jul 2005 11:48:32 +0200, "Janner"
<askmejust@nospamnejtak.ja> wrote:

>Går du efter 2.0 HDI modellen skal du vide at den meget langt fra overholder
>den lovede økonomi. Fik den til gå 14-15 km literen med 2 * 115 km motor vej
>.. ok min var en 307 men min kære nabo som en gang ugentligt kørte fra
>Aalborg til KBH: i hans 206'er havde samme skuffende resultater. Skiftede
>gøjen til en Octavia TDI og kørte herefter 18-21 km. literen... Naboen har
>ligeledes siden skiftet til en Seat TDI og må nu også klappe i hans små
>hænder over langt bedre økonomi.

Det har været diskuteret adskillige gange før her.

HDI'erne er ekstremt afhængige af kørestil i forbindelse med økonomi.
Min (306 st. car - 2,0 HDI 90HK 2001) har gået alt fra 15 til 19,5,
med et gennemsnitligt forbrug over mere end et år, med størsteparten
af kørslen på motorvej på 17km/l.

Noget helt andet er at jeg ikke er vild med kvalitetsindtrykket i
Peugeot og de tre forhandlere jeg har besøgt her i DK er en
katastrofe. Værst har været Jens Ole Kristiansen her i Sorø, som har
lavet utallige fejl, og aldrig får lov til at røre ved mine biler
igen.

Dengang jeg købte den, var den klart den billigste af de alternativer
der var, og jeg troede et stykke tid at jeg havde gjort en god handel.
Det har jeg ikke. Det er helt rimeligt at en Peugeot er billigere end
nogle af de umiddelbare konkurrenter - den er nemlig mindst
tilsvarende ringere. Det bliver med sikkerhed den sidste Peugeot jeg
kommer til at eje.

--
Robert Piil
http://piil.org/
Nu har knægten fået sin egen weblog
http://victor.piil.org

Robert Piil (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 24-07-05 21:22

On Sun, 24 Jul 2005 12:19:02 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

>HDI'erne er ekstremt afhængige af kørestil i forbindelse med økonomi.
>Min (306 st. car - 2,0 HDI 90HK 2001) har gået alt fra 15 til 19,5,
>med et gennemsnitligt forbrug over mere end et år, med størsteparten
>af kørslen på motorvej på 17km/l.

....og netop hjemkommet fra det ugentlige søndagsritual (tankning til
lavpris), kan jeg se at jeg på fynsk ferie, med meget landevejs og
bykørsel og næsten ingen motorvej, men dog med fem personerog bagage i
bilen det meste af tiden har kørt 20 km/l (sic!) over 850 km.

--
Robert Piil
http://piil.org/
Nu har knægten fået sin egen weblog
http://victor.piil.org

westmus (24-07-2005)
Kommentar
Fra : westmus


Dato : 24-07-05 17:54



Torben skrev:
>
....... men overvejer en Peugot 206.
> Er der nogle der har erfaringer med denne model omkring driftssikkerhed etc?
>

Det jeg har oplevet af fejl over små 120.000km i en 2000 206 2.0HDI,
er et dødt remhjul ved 70.000km. En standard fejl ved de gamle 2.0HDI.
Hjulet går løs i vulkaniseringen. En halv times reperation som mange
gange er blevet lavet ordnet på kulance, ellers koster hjulet omkring
1400,-. En larmende dørstopper. Tog mig 20 min at skifte og kostede
100,-. Der ud over har der 2 gange været begyndende tendens til ujævn
gang ved acc. i koldt vejr med kold motor. Begge gange klaret med en
billig flaske dyserens i tanken. 2 forlygte pærer, 2 parkeringslys
pærer, bremseklodser foran ved 80.000km og ny bagerste potte i
udstødningen er alt ud over almindelig service. Den starter hvergang
og har aldrig svigtet.

Det er min første franske bil og jeg har været yderst tilfreds med
den. Det samme gælder en arbejdskammerat efter 6 år i en 306HDI. Han
var ellers inkarneret Ford-mand, men klar til at købe Peugeot igen.

Min overbevisninger er at en meget stor grund til folks voldsomme
problemer med bilerne er pga håbløse værksteder. Det jeg nåede at
opleve på aut. værksted da bilen var helt ny, gør ihvertfald at jeg
så vidt muligt laver service selv.


JS (25-07-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 25-07-05 07:51


"Torben" <download@gnuer.dk> skrev i en meddelelse
news:42e33ecb$0$64248$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg skal bruge en nyere brugt lille diesel. Har kun erfaring med Toyota
> benzin modeller (gode) og ved ikke hvad jeg skal vælge af andre mærker
> (små Toyota diesler er svære at finde i nyere brugt) men overvejer en
> Peugot 206. Er der nogle der har erfaringer med denne model omkring
> driftssikkerhed etc?

Jeg har ovenud gode erfaringer med Peugeot 206 HDI. Kører meget økonomisk og
der har ikke været andet end en sprunget pære de sidste 25000 km (som vi har
kørt siden vi købte den brugt). Det er en rigtig fin bil.



Ukendt (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-07-05 08:49


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42e48bc2$0$7376$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...


> Jeg har ovenud gode erfaringer med Peugeot 206 HDI. Kører meget økonomisk
> og der har ikke været andet end en sprunget pære de sidste 25000 km (som
> vi har kørt siden vi købte den brugt). Det er en rigtig fin bil.

Det siges sædestykket er alt for kort, hvis du er over 1.80



JS (25-07-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 25-07-05 13:33


"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:42e4996a$0$85027$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42e48bc2$0$7376$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>
>> Jeg har ovenud gode erfaringer med Peugeot 206 HDI. Kører meget økonomisk
>> og der har ikke været andet end en sprunget pære de sidste 25000 km (som
>> vi har kørt siden vi købte den brugt). Det er en rigtig fin bil.
>
> Det siges sædestykket er alt for kort, hvis du er over 1.80

Ja, det er rigtigt, men kun i passagersiden synes jeg.



Henrik B. (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-08-05 10:48


"Torben" <download@gnuer.dk> skrev i en meddelelse
news:42e33ecb$0$64248$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg skal bruge en nyere brugt lille diesel. Har kun erfaring med Toyota
> benzin modeller (gode) og ved ikke hvad jeg skal vælge af andre mærker
> (små Toyota diesler er svære at finde i nyere brugt) men overvejer en
> Peugot 206. Er der nogle der har erfaringer med denne model omkring
> driftssikkerhed etc?

206 HDI, årg. 2001, kørt som sælgerbil. Ved 180.000 km, var udstødning
skiftet 3 gange. Bærearme skiftet p.g.a. tæringer (alu). Og en FDM-test
fortalte at bilen ville være bundråden, indenfor gangske få år, da stort set
alle vanger var fyldt med svære rustangreb.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste