Volvo igen-igen......
Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-05 20:28

Hejza

Hvad mener i om denne her :
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40428604
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 21:05

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42e29a46$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejza
>
> Hvad mener i om denne her :
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40428604

Pæn bil med for høje km.antal
*selvom det jo er en Volvo*...prisen er for høj
og gi så meget for så mange km. ville være ærgerligt
medmindre det er et kortvarigt bekendtskab og det lige skal
prøves af.

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-05 21:17

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
> og gi så meget for så mange km. ville være ærgerligt
> medmindre det er et kortvarigt bekendtskab og det lige skal

Vores næste bil skulle gerne køre mindst 6 år, så et kort bekendtskab er det
jo ikke.
Vores nuværende kørselsbehov er faktisk ret lille, omkring 12000Km/år, ingen
arbejdskilometer, kun familiebesøg, indkøb og joyrides.
Scorpio'en har trillet 25000km på 26 mdr.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-07-05 22:51

> [...]
> og gi så meget for så mange km. ville være ærgerligt
> medmindre det er et kortvarigt bekendtskab og det lige skal

Umiddelbart synes jeg ellers prisen så fornuftig ud, endda i den billige
ende, når man kigger Volvo V70.

Niels

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-07-05 21:01

> Hejza
>
> Hvad mener i om denne her :
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40428604
> --
> Brian Sørup
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Du er en modig mand, at vælge biler der har kørt så langt. Nu har jeg selv
en 850 Turbo med automatgear, der har gået næsten 270.000 km og det kan man
faktisk ikke mærke, så km tallet er måske ikke så vigtigt. Jeg synes faktisk
denne ser meget pæn ud, af at have kørt så langt, men det kræver nok man
selv ser bilen i virkeligheden.
Hvis der er fuld service som der står, så er det nok ikke noget problem at
den har gået så langt. Man kan jo tjekke bilens status op med det værksted
der har lavte den, det gjorde jeg og de var flinke til at svare objektivt.

Eneste anke fra mig er det beige interiør, det er ikke lige mig, jeg vil
hellere have mørkt og allerhelst sort.
Et alternativ til en T5 kunne være 2.5T, den siges at være lidt mere
harmonisk, men den koster sikkert det samme og har mindre udstyr.

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-05 21:11

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Et alternativ til en T5 kunne være 2.5T, den siges at være lidt mere
> harmonisk, men den koster sikkert det samme og har mindre udstyr.

Jeg kan sagtens nøjes med en 2,5-20V hvis det skulle være, Scorpioen har
*kun* 145Hk og det er egentlig nok til hverdagskørsel, så en 2,5-10V kan
sikkert også gøre det.
Jeg har ikke prøvekørt nogen endnu, men det kommer vel snart........
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-07-05 22:54

> [...]
> sikkert også gøre det.
> Jeg har ikke prøvekørt nogen endnu, men det kommer vel snart........

Har du ikke "brug" for turbo, så lad være med at tage en sådan, det vil alt
andet lige være dyrere i reparationer, benzin, forsikring osv.
En 2.5 20V lyder som et godt valg til dig, der får man pænt med udstyr, 2.5
10V er måske nok lidt mere skrabede.

Når man leder efter den rette bil gælder det om at have tålmodighed, jeg
ledte ca. 5 måneder før jeg fandt den jeg har nu.

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-05 23:18

> [...]
>
> Når man leder efter den rette bil gælder det om at have tålmodighed, jeg
> ledte ca. 5 måneder før jeg fandt den jeg har nu.

Jeg har også rimelig god tid til at finde den *rigtige* afløser for
Scorpio'en, men det kribler i fingre og tæer
Vi vil max. ofre 200K på *ny* bil - så kan den månedlige udgift til afdrag
holdes på et fornuftigt niveau (under 3k)
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : BJ

Dato : 23-07-05 23:38

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har ikke prøvekørt nogen endnu, men det kommer vel snart........

Her er lidt alternativer:

http://www.allan-hansen.dk/html/indhold/lagerliste_2.asp?kat=VO&id=1&maerke=VOLVO

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 08:54

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Har jeg set, jeg har faktisk støvsuget nettet for Volvo-annoncer :-|
Jeg er dog ikke faldet over _bilen_, men der er et par stykker eller tre der
står højt på listen.

Motor skal være en 2,5(2,4) ,10V eller 20V er ikke så afgørende , 10V har
mere bundtræk end 20V og det gør ikke noget med pløreturbine, de sidste 25Hk
mærker man (læs : bruger jeg) ikke til alm. dagligdags kørsel.
Den *skal* have aut.gear og fartpilot.
Klima er ikke et must, men jeg har god tid og det står højt på ønskelisten.
Den må ikke være ældre end 96/97.
er den 99 eller nyere kan budgettet sikkert strækkes 10-20K.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-07-05 11:13

Brian Sørup wrote:
> [...]
> har mere bundtræk end 20V og det gør ikke noget med pløreturbine, de
> sidste 25Hk mærker man (læs : bruger jeg) ikke til alm. dagligdags

Mener at 144 hk motoren er for lille til en V70'er...
Min har godt nok "kun" 140 hk uden chip, men en godt moment (2,5 TDi)...

Fra : Per Rasmussen

Dato : 30-07-05 17:03

> Her er lidt alternativer:

> [...]
Ja! mange pæne biler.
Men også meget dårlige erfaringer med firmaet sidste gang jeg handlede bil,
så det blev sidste gang jeg handlede der.

--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen

Fra : BJ

Dato : 30-07-05 17:52

"Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men også meget dårlige erfaringer med firmaet sidste gang jeg handlede
> bil, så det blev sidste gang jeg handlede der.

Jeg har ikke selv handlet bil med Allan, men kommer jævnligt og kigger .....
det koster jo ikke noget..

Min genbo har handlet der og har fået en fin service på sin Volvo S80 T6.

Jeg købte min Volvo S80 T6 hos Sand Jensen og fik også en fin service.

Mon ikke alle bilforhandlere har både glade og sure kunder..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 30-07-05 18:28

BJ wrote:
> Jeg købte min Volvo S80 T6 hos Sand Jensen og fik også en fin service.

Hvordan gik det egentligt med gearkassesagen?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 01-08-05 02:08

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan gik det egentligt med gearkassesagen?

Der er ikke mere reklamationsret overfor Sand Jensen.

Volvo Danmark, Volvo Tyskland samt Volvo Sverige ville på ingen måde hjælpe.

Jeg måtte selv slippe slanterne.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-05 08:15

BJ wrote:
> Jeg måtte selv slippe slanterne.

Surt show, men sådan er det jo ind i mellem...

Fra : Mogens

Dato : 30-07-05 18:53

On Sat, 30 Jul 2005 18:52:27 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Mon ikke alle bilforhandlere har både glade og sure kunder..

Helt enig - jeg har handlet med Allan "him self" en gang, og det var
en tough omgang, hvor han ikke gav megen rabat ved dørene...

Mvh
Mogens
www.jesperakessonracingteam.com -> tralalalala

Fra : Per Riber

Dato : 30-07-05 21:29

Sat, 30 Jul 2005 18:02:56 +0200 skrev "Per Rasmussen"
<person@rasmussen.mail.dk>:

>Men også meget dårlige erfaringer med firmaet sidste gang jeg handlede bil,
>så det blev sidste gang jeg handlede der.

Hvad gik galt..?

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-07-05 11:58

KLIP
> Hvad gik galt..?
>

> --
> mvh Per Riber
> Mercedes 300 D aut. 1987

Jeg købte sidste år i februar en 2001 Volvo V70 2,4T
På ferietur i Sverige Måtte vi på værksted i Kiruna for at få skiftet
luftmassemåleren dette skete 2 dage før 6 mdr. garantien udløb. 14 dage
senere i Varberg manglede servostyringen olie, ca.3/4 liter, som blev
efterfyldt.
Da vi kom hjem henvendte jeg mig til Allan Hansen for at få dækket udgiften
til den nye luftmassemåler, og få ham til at undersøge servostyringen for
utætheden. Allan Hansen ville ikke dække reparationen i Kiruna, jeg kunne
bare være kommet ind på hans værksted med vognen og iøvrigt mente han at
luftmassemåler og servostyring havde været i orden da han afleverede bilen
til mig, da jeg indvendte at der var 2500 km. hejm fra kiruna, tilbød han at
betale 50%. Bremsene som var begyndt at ryste kraftigt ved opbremsning ville
han overhovedet ikke tale om. Efter at jeg havde skrevet til Jyllandsposten
Bil-brevkasse og de havde henvendt sig til Allan Hansen tilbød han pludselig
at betale hele beløbet for reparationen i Sverige og reparere
servostyringen, hvis jeg selv betalte for reparation af bremserne.Jeg
indvilgede i betingelserne fordi der i værst fald, var tale om udskiftning
af tandstang til kr. 20000. Det viste sig at være en pakning ved en af
slangerne. Bremserne fik jeg lavet hos Volvo, som skiftede alle skiver og
bremseklodser.
Så igen; det blev sidste gang jeg handlede der.

--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen

Fra : Per Riber

Dato : 31-07-05 14:36

Sun, 31 Jul 2005 12:57:41 +0200 skrev "Per Rasmussen"
<person@rasmussen.mail.dk>:

> [...]
>bremseklodser.
>Så igen; det blev sidste gang jeg handlede der.

Jep, Allan Hansen giver åbenbart ikke ved dørene... Jeg
forestillede mig, at hans service var bedre, for det er jo
ikke just billige biler, han gør i.

Umiddelbart synes jeg, at jeres aftale (efter JPs indgreb)
lyder fair - problemet er vel, at bremsereparationen kostede
dig kostede dig mange penge, mens Allan Hansen slap
forholdsvis billigt. Men du kan jo brænde meget bremse af i
løbet af et halvt år...

Tak for info, som kan blive meget gavnlig, hvis man en dag
skulle forvilde sig ned på Daugård-egnen

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 21:31

> [...]
> Et alternativ til en T5 kunne være 2.5T, den siges at være lidt mere
> harmonisk, men den koster sikkert det samme og har mindre udstyr.

Er den ikke billigere ?
2.5T har 170 HK og T5 har 225

Slet ikke sikker men det tror jeg da ?

Allan

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-05 21:51

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Er den ikke billigere ?
> 2.5T har 170 HK og T5 har 225

Svjh er effekterne som følger :
2,5 10V = 144Hk
2,5 20V = 170Hk
2,5 T = 193Hk
2,3 T5 = 225Hk
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 10:44

Hjælp !

Er der en venlig Synnejye' der kommer forbi denne forhandler ...?
<http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=39529915>
....og gider tage et kig på bilen i annoncen, ikke fordi jeg har noget imod
at køre 650Km, men bare for at være sikker på den er værd at køre efter -
bare et hurtigt kig efter buler, ridser, hul i sæder o.l.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 10:54

On Sun, 24 Jul 2005 11:43:41 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Hjælp !

Jeg checkede lige www.autoscout24.de vedr. dine muligheder og må sige,
at du nemt finder en KOMPLET udstyret Volvo V70 2.5T kombi (193 hk og
den bedste efter min mening) til ca. 200.000 kr på DK-plader...

Mvh Mogens...

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 11:02

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg checkede lige www.autoscout24.de vedr. dine muligheder og må sige,
> at du nemt finder en KOMPLET udstyret Volvo V70 2.5T kombi (193 hk og
> den bedste efter min mening) til ca. 200.000 kr på DK-plader...

Okay - jeg har selv kigget lidt på mobile.de.
Jeg vil sådan set gerne have en Turbo-model, men vores kørestil og behov er
bare, IMO, ikke til Turbo...
Mange korte ture >25Km og dermed mange koldstarter, forsikringen er også
dyrere på T-modellerne.
Jeg overvejer også import, men har ikke søgt på nettet endnu.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-07-05 11:15

Brian Sørup wrote:
> Jeg overvejer også import, men har ikke søgt på nettet endnu.

Overvej det _meget_ kraftigt...

Der er rigtig mange fine biler syd for, og de kan hentes til noget under,
hvad de koster herhjemme...
Min står mig pt. i ca. 225k, og den nærmeste i DK med udstyr, motor, gear,
km osv koster ca. 285k.

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 11:06

On Sun, 24 Jul 2005 12:01:57 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Okay - jeg har selv kigget lidt på mobile.de.

Autoscout synes jeg er bedre, fordi man nemmere kan "skrue" parametre
ift. den søgte bil sammen. Efterfølgende kan man slække lidt på
kravene og sammenligne...

>Jeg vil sådan set gerne have en Turbo-model, men vores kørestil og behov er
>bare, IMO, ikke til Turbo...

Hallo - en lavtryksturbo (193 hk) er ikke en turbo på dén måde, du
tænker på!

>Mange korte ture >25Km og dermed mange koldstarter, forsikringen er også
>dyrere på T-modellerne.

Hvor meget dyrere?

>Jeg overvejer også import, men har ikke søgt på nettet endnu.

Ã…h dog

For mig gælder det om at få value for money - og det får man altså,
når man køber sydpå. Især når vi taler om biler, der er 6 til 10 år
gamle. Bevares man kan da få købt katten i sækken, men det kan man jo
også i DK...

Mvh Mogens...

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 11:27

> Autoscout synes jeg er bedre, fordi man nemmere kan "skrue" parametre
> ift. den søgte bil sammen. Efterfølgende kan man slække lidt på
> kravene og sammenligne...

Det har du ret i ...

> Hallo - en lavtryksturbo (193 hk) er ikke en turbo på dén måde, du
> tænker på!

Jeg har haft Escort RST, den er heller ikke _meget_turbo_

> Hvor meget dyrere?

Spørg mig igen imorgen

> Åh dog

HE-HE-HE )

> [...]
> når man køber sydpå. Især når vi taler om biler, der er 6 til 10 år
> gamle. Bevares man kan da få købt katten i sækken, men det kan man jo

Helt enig - i DK har jeg så 2 år til at banke forhandleren i hovedet i DE
har jeg nada....
Import er slet ikke farligt, jeg har lige betalt depositum på min Honda VFR
750 og skal til fremvisning på Onsdag.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-05 09:55

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget dyrere?

Forsikringen koster det samme for 2,5-20V og 2,5T

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 12:36

> [...]
> at du nemt finder en KOMPLET udstyret Volvo V70 2.5T kombi (193 hk og
> den bedste efter min mening) til ca. 200.000 kr på DK-plader...

Jeg har lige været inde over T&S vurderinger, hvis ikke jeg var i tvivl før
så er jeg det ihvertfald nu......
Vurderingen svinger fra 128K til 175K for en 1998 2,5 !
Aaaaaarghh.........
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 12:45

On Sun, 24 Jul 2005 13:35:42 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Jeg har lige været inde over T&S vurderinger, hvis ikke jeg var i tvivl før
>så er jeg det ihvertfald nu......

Bør du ikke være...

>Vurderingen svinger fra 128K til 175K for en 1998 2,5 !

Sikkert fordi du ikke lægger mærke til, hvornår vurderingen ér fra.
Hvilken dato/år -> der er jo vurderinger fra flere år! - Man er nødt
til at "åbne" den enkelte vurdering for at aflæse, hvornår den er
afgivet.

Jeg har lige været udsat for det samme ifm. Corvetter

Mvh Mogens...

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 12:56

> [...]
> Hvilken dato/år -> der er jo vurderinger fra flere år! - Man er nødt
> til at "åbne" den enkelte vurdering for at aflæse, hvornår den er

Det er jeg klar over, og det gør bare forvirringen større ! en vurdering fra
i år kan sagtens være en del højere end en vurdering fra sidste år på samme
årsmodel.....

> Jeg har lige været udsat for det samme ifm. Corvetter

Er du allerede træt af Camaro'en ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 13:42

On Sun, 24 Jul 2005 13:55:52 +0200, "Brian Sørup"
> [...]

>i år kan sagtens være en del højere end en vurdering fra sidste år på samme

OK - mærkeligt...

>Er du allerede træt af Camaro'en ?

Næ, tværtimod!
Men en Camero til hverdag og en Corvette til fest :)

Mvh Mogens...

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-05 09:51

> OK - mærkeligt...

Jeg har nu lavet en gennemgang af samtlige V70 der er endeligt vurderet i
år -
Jeg trækker en nogle stykker frem som svarer til nogle kandidater jeg har
fundet på autoscout24.de :

1. 1998 - 2,5T - 125k Km - 157000,-
2. 1998 - 2,5T - 113k Km - 156000,-
3. 1998 - 2,5T - 140k Km - 153000,-
4. 1998 - 2,5T - 122k Km - 153000,-
5. 1998 - 2,5T - 90k Km - 151000,-
6. 1999 - 2,5 10V - 185k Km - 131000,-
7. 1999 - 2,5 10V - 170k Km - 142000,-

Såvidt jeg kan se er afgiften ret ens uanset model og årgang !
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-07-05 17:41

Brian Sørup wrote:
> Jeg har lige været inde over T&S vurderinger, hvis ikke jeg var i
> tvivl før så er jeg det ihvertfald nu......
> Vurderingen svinger fra 128K til 175K for en 1998 2,5 !
> Aaaaaarghh.........

Min 10/98, 2,5 TDi med 195.000 på tælleren er lige blevet vurderet til (ikke
endeligt) 158.000 kr.
Så en kedelig benz. må være noget lavere...

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 17:39

On Sun, 24 Jul 2005 18:40:33 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Min 10/98, 2,5 TDi med 195.000 på tælleren er lige blevet vurderet til (ikke
>endeligt) 158.000 kr. Så en kedelig benz. må være noget lavere...

Rolig nu - en turboladet Volvo 850/V70 matcher nemt en TDI...
Men dén snak gider vi ikke gentage :)

Mvh Mogens...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-07-05 17:50

Mogens wrote:

> Rolig nu - en turboladet Volvo 850/V70 matcher nemt en TDI...

Ja, men nu skrev han kun 2,5, hvorfor jeg formoder, at han snakker uden
turbolader.
Og de koster trods alt ikke det samme, som hvorken TDi eller benzin med
turbo...

Vel?

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-05 20:50

> [...]
> at du nemt finder en KOMPLET udstyret Volvo V70 2.5T kombi (193 hk og
> den bedste efter min mening) til ca. 200.000 kr på DK-plader...

Jeg har lige sendt mails til disse 2 for at få stelnummeret så jeg kan få en
forhåndsvurdering .

www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7889382&id=pl1r2r3b2yv
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7889382&id=zkedabnjwj1
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Mogens

Dato : 25-07-05 21:02

On Mon, 25 Jul 2005 21:50:02 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Jeg har lige sendt mails til disse 2 for at få stelnummeret så jeg kan få en
>forhåndsvurdering .

Gør dig selv den tjeneste, at printe dine mails ud for efterfølgende
at faxe dem til sælgeren. Dine chancer for succes (KFz-Brief) forøges
dermed væsentligt !

>www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7889382&id=pl1r2r3b2yv

Fast pris (til orientering)

>www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7889382&id=zkedabnjwj1

ESP - det er da vist ikke standard, ellers?

Mvh Mogens...

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-05 22:06

> Gør dig selv den tjeneste, at printe dine mails ud for efterfølgende
> at faxe dem til sælgeren. Dine chancer for succes (KFz-Brief) forøges
> dermed væsentligt !

Det vil jeg prøve, jeg må se om een af de gamle faxmaskiner jeg har kan
vækkes til live.

> Fast pris (til orientering)

Har jeg set

> ESP - det er da vist ikke standard, ellers?

ESP er vist først std. fra 2000 modellen.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-05 21:17

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in

> Jeg har lige sendt mails til disse 2 for at få stelnummeret så jeg kan
> få en forhåndsvurdering .

Held og lykke med, at få svar. Tyskerne lever i middelalderen hvad angår
mails

Mit råd efter _talrige_ skuffelse ang. mail... ring til dem!

En præstede sågar at love mig højt og helligt at sende billeder samme aften
hvis jeg lige sendte ham en mail (så han fik den rette adresse til mig).
Aldrig om jeg modtog noget

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-05 22:08

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in

> Held og lykke med, at få svar. Tyskerne lever i middelalderen hvad angår
> mails

Har jeg hørt før da jeg kiggede MC, men var åbenart heldig og rende ind i
een der vidste hvad email er.

> Mit råd efter _talrige_ skuffelse ang. mail... ring til dem!

Den deutschem sprache ist nicht gut...

> En præstede sågar at love mig højt og helligt at sende billeder samme
aften
> hvis jeg lige sendte ham en mail (så han fik den rette adresse til mig).
> Aldrig om jeg modtog noget

Det er ikke et særligt tysk fænomen......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-05 23:08

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:42e554a2$0
$18643$14726298@news.sunsite.dk:

> Den deutschem sprache ist nicht gut...

Ich aber nichts så godt.

Jeg fik min fader til at ringe - han kan næsten "gå" for at være tysker med
det sprog :)

Hvis du som jeg stinker til tysk så få en til at ringe for dig.

> Det er ikke et særligt tysk fænomen......

Har kun prøvet det i Tyskland. Er "vi" herhjemme også slemme til det?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-07-05 10:15

> [...]
> mails
>
> Mit råd efter _talrige_ skuffelse ang. mail... ring til dem!

Jeg har nu modtaget stelnummer på begge biler...

Skam dig Martin - sådan at mistro vores sydlige *broderfolk*

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-05 10:53

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:42e5ff0e$0
$18640$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg har nu modtaget stelnummer på begge biler...
>
> Skam dig Martin - sådan at mistro vores sydlige *broderfolk*

LOL

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : bme

Dato : 24-07-05 17:13

> [...]
> at køre 650Km, men bare for at være sikker på den er værd at køre efter -
> bare et hurtigt kig efter buler, ridser, hul i sæder o.l.

Hej Brian

Jeg var forbi forhandleren i starten af ugen. Kiggede også på denne volvo og
den så ganske hæderlig ud. Generelt er bilerne i en meget fin stand ved
korsvejens bilcenter.

/bo

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 17:19

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> den så ganske hæderlig ud. Generelt er bilerne i en meget fin stand ved

Tak for info - jeg er ved at samle sammen til en 2-dages tur rundt i landet
og se på mulige emner - hvis intet falder i hak må jeg fedte lidt for Mogens
K og få ham til at hjælpe mig med mit(dårlige) Tyske sprog.....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 17:32

On Sun, 24 Jul 2005 18:18:33 +0200, "Brian Sørup"
> [...]

>og se på mulige emner - hvis intet falder i hak må jeg fedte lidt for Mogens
>K og få ham til at hjælpe mig med mit(dårlige) Tyske sprog.....

Jep - ingen problem. Du flyr mig blot en mail, hvorefter du får mit
tlf. nummer. SÃ¥ kan vi kommunikerer om nogle emner, du finder - samt
strategien for at få fat i dem.

Mvh Mogens...

Fra : bme

Dato : 24-07-05 18:54

> [...]
> Mogens
> K og få ham til at hjælpe mig med mit(dårlige) Tyske sprog.....

velbekomme. Skal den være med pløreturbine? Ellers er der jo den her der
står ude ved ford i hjørring http://www.brdr-hosbond.dk/pick.asp?id=618327

/bo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-07-05 19:12

bme wrote:
> velbekomme. Skal den være med pløreturbine? Ellers er der jo den her
> der står ude ved ford i hjørring
> http://www.brdr-hosbond.dk/pick.asp?id=618327

Vist ingen aut. gear...

Fra : Basil

Dato : 24-07-05 12:59

Brian Sørup wrote:
> Hejza
>
> Hvad mener i om denne her :
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40428604

De andre svar er sikkert mere kompetente end mit, men vil du virkelig give
over 200k for en 7 år gammel bil med over 300k på klokken ?
Hvorfor kigger du ikke på noget nyt, hvor du bare skal til service en gang i
mellem, og kan kalkulere med den udgift ?
Kai

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 13:36

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> De andre svar er sikkert mere kompetente end mit, men vil du virkelig give
> over 200k for en 7 år gammel bil med over 300k på klokken ?

Nope - ikke mere end omkring 200K Km.

> Hvorfor kigger du ikke på noget nyt, hvor du bare skal til service en gang
> mellem, og kan kalkulere med den udgift ?

Jeg vidste der var een der ville komme med netop det spørgsmål

Her er så svaret : (langt)
Jeg vil ...
1. ikke køre i spartansk udstyrede metervarebiler.
2. ikke have en undermotoriseret bil.
3. have mindst 1300kg kapacitet på trækkrogen.
4. have aut.gear, fartpilot og elruder.
5. gerne have Aircon/klima.
6. ikke betale mere end 27-2800,- pr måned.
7. også godt have læderinteriør, da det er lettere at holde.
8. ikke have en bil der skal *tages på* - der skal være plads til 2 voksne
og 3 børn incl. pakkenelliker.
9. selv udføre service og vedligehold på min bil.
10. ikke gå ned i standard i forhold til Scorpio'en hvad komfort angår -
mht. køreegenskaber kan det næsten kun gå fremad

Derudover skal det nævnes at bilen er halvt praktisk og halvt hobby da ingen
af os bruger bil for at komme til/fra arbejde, så kan der godt blive råd til
lidt extra luxus.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Basil

Dato : 24-07-05 13:40

Brian Sørup wrote:
> [...]
ingen
> af os bruger bil for at komme til/fra arbejde, så kan der godt blive råd

Ok, så forstår jeg det måske lidt bedre.
Kai

Fra : BJ

Dato : 24-07-05 14:58

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> 9. selv udføre service og vedligehold på min bil.

Hmmm ... er en V70 ikke styret og overvåget som min S80, det vil sige af
VADIS..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 15:40

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hmmm ... er en V70 ikke styret og overvåget som min S80, det vil sige af
> VADIS..?

Det er den sikkert - med service og vedligehold mener jeg olieskift,
filterskift, dækskift, bremser m.m.
Hvis den pludselig strejker en dag er jeg på herrens mark, det er jeg
iøvrigt også med den gamle ford fra '92......

Hvad er VADIS ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-07-05 16:36

> [...]
> Hvis den pludselig strejker en dag er jeg på herrens mark, det er jeg
> iøvrigt også med den gamle ford fra '92......

Vadis styrer ikke bilen, men bruges af værkstederne som et værktøj. Vadis er
det system forhandlerne tidligere brugte til at kommunikere med bilen på.
Eks. i forbindelse med fejlfinding, omprogrammering af funktioner osv. Vadis
kom på en DVD skive, som blev opdateret 3-4 gange om året. Idag er det VIDA
der gælder, et webbaseret system, som ligger på servere hos Volvo i Gøteborg
og dermed altid er opdateret.
Vadis indeholder samtidig manualer, reservedelstegninger osv. Dem kan man
kigge på uden at behøve at kommunikere med bilen. Hvis man endelig vil kan
man købe sig til det udstyr og selv rode med det hjemme, men det løber op i
knap 10.000 kr. + en bærbar PC. Kan man nøjes med Vadis kan man downloade
det rundt omkring, alternativt købe en skive på Ebay.

Niels

Fra : BJ

Dato : 24-07-05 16:53

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

VIDA: http://www.enigma.com/e/customers/volvo.cfm

VADIS: Volvo After sale Diagnostic Information System :
http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ee9b73f/1089

Så kan man selv finde forskellen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 24-07-05 16:44

KLIP

> Det er den sikkert - med service og vedligehold mener jeg olieskift,
> filterskift, dækskift, bremser m.m.

Hvis den er udstyret med samme antal følere som min, skal du være lidt
varsom.

Jeg pillede engang speedometeret mv. ud.

Knægten og jeg kørte på fyllen uden og stort set intet virkede af det
elektriske.

Efter jeg monterede det ige, startede et sandt festfyrkeri af meddellelser i
info-displayet.

Jeg måtte ned og have den genstartet/re-sat.

Potten kalder også selv til service og skal genstartes/re-sættes.

> Hvad er VADIS ?

Det er Volvos diagnosesystem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rasmussen

Dato : 24-07-05 13:14

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=241000741&page=1
Hvad med denne, godt nok lidt dyrere, men også en helt anden bil at køre i.
Skiftede til denne model fra 850 for 1½ år siden. Bilen har nu kørt 275 kkm.
og kører som en drøm.

--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen