Toyota Sportsvan
Fra : Poul

Dato : 22-07-05 13:46

Jeg har en Toyota Avensis Verso 2,0 VVT. model 2002.

Elsideruderne i bag er koblet fra da den er indregistreret som varevogn og
sådan skal det være efter reglerne.
Nu da jeg skal på ferie i udlandet, ville det være rart om de kunne bringes
til at fungere igen, men hvordan er de koblet fra?
Mangler der dele for at de kan komme til at virke eller er det blot en
forbindelse/sikring, der er afbrudt?

Er der en der kender "fidusen" vil jeg være taknemmelig for hjælp.

Hilsen
Poul

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-07-05 17:00

> [...]
> forbindelse/sikring, der er afbrudt?
>
> Er der en der kender "fidusen" vil jeg være taknemmelig for hjælp.

Du kan købe et sæt rudekontakter hos Toyota, et sæt som de har taget ud i
forbindelse med ombygning til gulplade.

Det koster 500 kr. om det er med moms ved jeg ikke.

Du er heldig da disse kontakter til min Landcruiser koster 1500 kr + moms
stykket.

Hilsen Jørgen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-07-05 17:18

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det koster 500 kr. om det er med moms ved jeg ikke.
>
> Du er heldig da disse kontakter til min Landcruiser koster 1500 kr + moms

Jeg har set en Sportsvan årg. 2000 hvor elruderne i bagdørene var fjernet
helt
- altså motor m.m. var væk

Af med dørbeklædningen og kig - men køb nogle nye dørklips, da de knækker
lige så let som ingenting - det er jo en japaner

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-07-05 17:18

> [...]
>
> Af med dørbeklædningen og kig - men køb nogle nye dørklips, da de knækker
> lige så let som ingenting - det er jo en japaner

Ja hvis de har fjrnet delene, så er det jo en helt anden sag.
Det var de ikke på min sportsvan fra 98, og der har bagbeklædningen været af
mange gange uden problemmer.

Hilsen Jørgen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-07-05 17:19

"Poul" <svedfed@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> til at fungere igen, men hvordan er de koblet fra?
> Mangler der dele for at de kan komme til at virke eller er det blot en

Jeg har hørt det er meget brugt at ruden bliver limet i toppen og kablerne
til bagruderne afbrudt.
Prøv at starte med at se om det ikke bare er en ledning (hvis kontakterne
velogmærket er der).

Hvis der ikke sker en ski skal du nok regne med de også er limet i :)

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-07-05 17:21

> [...]
> velogmærket er der).
>
> Hvis der ikke sker en ski skal du nok regne med de også er limet i :)

Jeg tog kontakten fra fordøren og prøvede med først.

Hilsen Jørgen

Fra : Poul

Dato : 23-07-05 15:25

> Jeg tog kontakten fra fordøren og prøvede med først.
>
> Hilsen Jørgen

Tak for hjælpen. Jeg tog kontakten fra højre fordør og satte den til stikket
i højre bagdør.
Derefter kunne højre siderude i bag køre op og ned og den kunne også styres
fra førersiden.

Altså:
Ruderne er ikke limet.
Motor m.m. er der fortsat.
Kontakten skal være tilsluttet for at elruden kan bruges.

Jeg har ikke undersøgt om det blot er to ledninger, der skal kortsluttes for
at kunne åbne vinduer fra førersædet, men det kunne tænkes.

Jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at anskaffe 2 stk. kontakter,
som jeg så kan putte ned i døren.

Hilsen
Poul

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-07-05 16:47

> [...]
> Ruderne er ikke limet.
> Motor m.m. er der fortsat.
> Kontakten skal være tilsluttet for at elruden kan bruges.

Meget fint.

> Jeg har ikke undersøgt om det blot er to ledninger, der skal kortsluttes
> for at kunne åbne vinduer fra førersædet, men det kunne tænkes.

På min gamle sportsvan kunne det gøres med at kortslutte 2 sæt ledninger,
hvis der kun er 5 ledninger i dit stik er dette sandsyneligt.

Held og lykke

Hilsen Jørgen