Køb af bil i England ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-07-05 22:10

Hej

Min søster har fundet på at bosætte sig i England og vil i den
forbindelse anskaffe sig en ny bil - og heldigvis har de jo særdeles
fornuftige bilpriser derovre

Er der noget hun/vi skal være opmærksom på ved køb af f.eks.
en fabriksny bil ?

De kører med noget som hedder "OTR price" - tilsyneladende
en "On The Road price" - men kommer der så mere "oveni" eller
er det TOTAL prisen ?

Andre ting, såsom forsikring, vægtafgift osv som man bør vide noget om ?

Jeg ved godt at man jo bare kan spørge forhandleren - og det gør vi
selvfølgelig også, men det er jo meget rart at være lidt på forkant

Man kan faktisk få en fabriksny Toyota Yaris til 6.686 pund - hvilket
jo ikke er helt tosset ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mogens

Dato : 23-07-05 18:41

On Wed, 20 Jul 2005 23:10:19 +0200, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Min søster har fundet på at bosætte sig i England og vil i den
>forbindelse anskaffe sig en ny bil - og heldigvis har de jo særdeles
>fornuftige bilpriser derovre

Jow jow...

>Er der noget hun/vi skal være opmærksom på ved køb af f.eks.
>en fabriksny bil ?

Ja, prisen kan forhandles...
Hun kan med fordel handle gennem det firma, hvor hun skal arbejde.
På den måde kan prisen forhandles 20% ned...

>Man kan faktisk få en fabriksny Toyota Yaris til 6.686 pund - hvilket
>jo ikke er helt tosset ?

Næh - som udgangspunkt sparer man flere penge på dyrere biler, idet vi
i DK ikke betaler 180% afgift af et minimumsbeløb (mener det er af de
første 40.000 kr). Er der da virkelig ikke andet end en simpel Yaris,
der kan fænge "kvinden", når hun nu har mulighed for en bil "uden"
afgift?

For de samme midler kan hun jo erhverve sig en brugt Chevrolet
Corvette cabrio - dét lugter sgu da af lidt mere lir, ik'

Mvh Mogens...