Bil til familie på 4
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 21-07-05 21:15

Hej

Vi overvejer pt. at skifte vores Brava fra '96 ud med en spritny bil
velvidende om, at det er en dårlig investering.

Men hvad koster en ny bil gennemsnitligt i de løbende services, som
man jo 'skal' have foretaget? Det skal med i beregningerne, når vi
holder dette op i mod den gamle, som på det område er gratis. Følgende
skal vel med i den samlede vurdering:

- Service
- Benzinøkonomi
- Løbende reparationer
- Andet?

Vi har et dreng på 2 år samt en på 2 mdr. Vi skal derfor have fingrene
i en bil med godt med bagageplads. Ikke nødvendigvis nok til 2
barnevogne, men i hvert fald til een samt en masse bagage.

Hvad skal vi, og skal ikke? Vi har hørt meget godt om fantastiske
Toyota, men der findes jo også andet.

Prismæssigt skal vi lande på max. 225.000,- for en ny eller en nyere
brugt i god stand. Vi kører ca. 15.000 km årligt.

Anbefalinger?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-07-05 21:55

.....jeg har lige bestilt en Avis-udlejningsbil til vores ferie i
Grækenland,
og Avis påstår på deres website at en Athos 1.1 er en bil til 5
passagerer....!

It has removed 6800 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Mogens

Dato : 22-07-05 05:45

On Thu, 21 Jul 2005 22:15:08 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
wrote:

> [...]
>velvidende om, at det er en dårlig investering.
>Men hvad koster en ny bil gennemsnitligt i de løbende services, som

Du må da være typen, der køber en Citroen Berlingo HDI eller Peugeot
Partner HDI med serviceaftale. Masser af plads til familien og dine
andre gøremål (husbyggeri) og billig i din daglige transport til en
fast pris...

Udgiften ifm. Citroens serviceaftale kan beregnes hér:
www.citroen.dk/online.asp?tid=1119&ctid=194

Peugeot's tilsvarende www.peugeot.dk/services/AfterSales

>Hvad skal vi, og skal ikke?

Ja da...

>Vi har hørt meget godt om fantastiske Toyota, men der findes jo også andet.

Fantastisk?

>Prismæssigt skal vi lande på max. 225.000,- for en ny eller en nyere
>brugt i god stand. Vi kører ca. 15.000 km årligt. Anbefalinger?

Peugeot Partner eller Citroen Berlingo HDI, hvor førstnævnte er
billigst... - www.citroen.dk / www.peugeot.dk

Mvh Mogens...

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-07-05 08:45

[...]

> [...]
>Partner HDI med serviceaftale. Masser af plads til familien og dine
>andre gøremål (husbyggeri) og billig i din daglige transport til en

aj, mogens, nu må du altså holde op.. jeg er ganske sikker på, at en
berlingo kører fint og alt det der, og ikke et ondt ord om berlingo
ejere.. men hvis jeg vil have en legobil, så kører jeg til legoland..

min bror har en berlingo, og de er da glade for den, men for det
første kalder de den selv for 'bussen'.. ja, nevermind, det er bare
ikke mig..

jeg vil have en vil, der ser smart ud.. og jeg vil gerne betale lidt
for det..

[...]

>Fantastisk?

det var bare en reference til deres gamle slogan samt tv-2's sang af
samme titel.. men generelt får toyota da gode omtaler med henblik på
holdbarhed..

[...]

>Peugeot Partner eller Citroen Berlingo HDI, hvor førstnævnte er
>billigst... - www.citroen.dk / www.peugeot.dk

nej nej nej, jeg VIL ikke.. ;)

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : KASO

Dato : 22-07-05 19:00

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke mig..
>
> jeg vil have en vil, der ser smart ud.. og jeg vil gerne betale lidt

Så må
http://renault.dk/news/show_news.asp?overskrift=M%E9gane+Sportway+kampagne+%21&teaser=+8+airbags%2C+ESP%2C+aircondition%2C+sportsinteri%F8r+fra+199%2E000%2C%2D&id=72
da være et godt bud!

En af de mere vellykkede st.cars efter min mening - og "kun" ca. 9.000kr.
over dit budget!

God plads, høj sikkerhed, fremragende rustbeskyttelse - og 2 år/30.000km ml.
service.

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 08:14

On Fri, 22 Jul 2005 09:44:52 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
wrote:

>aj, mogens, nu må du altså holde op

Okay okay - troede blot... :)

>jeg vil have en vil, der ser smart ud.. og jeg vil gerne betale lidt
>for det..

Godt så - smut så istedet ud til Allan Hansen i Daugård og prøv den
Alfa Romeo 156 2,0 "stationcar" han har stående. Dén vil matche det
smarte - og din kones nye "job" på www.slankogrask.dk
www.allan-hansen.dk

Mvh Mogens...

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 24-07-05 14:14

[...]

>Godt så - smut så istedet ud til Allan Hansen i Daugård og prøv den
>Alfa Romeo 156 2,0 "stationcar" han har stående. Dén vil matche det
> [...]

det er jo 'kun' en bil, der ser smart ud, eller? kan den noget i
længden? økonomisk? holdbar? dyr i drift?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 14:33

On Sun, 24 Jul 2005 15:13:58 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
wrote:

>det er jo 'kun' en bil, der ser smart ud, eller? kan den noget i
>længden? økonomisk? holdbar? dyr i drift?

Jeg opgiver :)

Mvh Mogens...

Fra : Jacob Madsen

Dato : 24-07-05 16:36

Hold dig til Toyotaen, hvis du vil have økonomi.
Køb en lettere brugt (tilkørt, Picnic.Så har du masser af plads og en
problemfri bil.
Kører selv i en Sportsvan (samme bil) og det kan ikke blive mere økonomisk -
men vælg en 2.2 TD motor og du skal aldrig tænke på andet en at fylde
diesel på og køre.

Hilsen Jacob

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 19:58

On Sun, 24 Jul 2005 17:35:40 +0200, "Jacob Madsen" <d@.dk> wrote:

>Køb en lettere brugt Picnic.

Sikkert rigtigt: www.fdm.dk/motor/pdf/01-2004/50-55.pdf

Mvh Mogens...

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-07-05 10:28

[...]

>Jeg opgiver :)

huh? jeg kan jo ikke nøjes med en bil, der er smart at se på, hvis den
kun kan holde til at stå i garagen - som jeg ikke engang har endnu ;)

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mogens

Dato : 25-07-05 16:54

On Mon, 25 Jul 2005 11:28:24 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@bodudekFJERN.dk>
wrote:

>huh? jeg kan jo ikke nøjes med en bil, der er smart at se på, hvis den
>kun kan holde til at stå i garagen

Jeg har haft 3 Alfa Romeo'er med minimum 200 hk og 3 liters maskine.
At sige - at dé kun kunne holde til at se smarte ud - ér at tage pis
på mig. Der må jeg opgive den tråd. Kapiert?
(betyder: forstået)

Mvh Mogens...

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-07-05 21:21

[...]

>Jeg har haft 3 Alfa Romeo'er med minimum 200 hk og 3 liters maskine.
>At sige - at dé kun kunne holde til at se smarte ud - ér at tage pis
>på mig. Der må jeg opgive den tråd. Kapiert?
>(betyder: forstået)

heh, jow ja, hvad ved jeg.. jeg har jo ikke forstand på biler.. det er
jo derfor jeg (mis)bruger denne gruppe så meget..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 09:22

wrote:

>Hej

<klipper lige ønsket om bil til 4>

>Anbefalinger?

Hvis ikke du vil have de omkringfarende kvarte rugbrød eller køleskabe
på hjul a la Berlingo er en stationcar vel eneste alternativ.
Skoda Fabia Combi er jo nok i underkanten til jeres behov, den fås jo
ellers med alt fra 54-101 HK og Peugeot 206 er nok også for lille.
Hvis Opel har flere Astra Classic hjemme var den jo en mulighed - det
er formodentlig der du får mest ny bil til prisen i øjeblikket. Daewoo
Nubira er også en mulighed - jeg har ikke helt styr på alle
koreanerne. Astra Classic har så bare den ulempe, at der ikke er så
meget ekstraudstyr at vælge imellem og at det er gårsdagens model.
Opel skal have skiftet tandrem oftere end de andre, det skal du huske
at regne med i det store regnestykke.
Nyere brugt er der jo utroligt mange muligheder - Focus, Mondeo, Golf,
Corolla osv. Men kig lige på din egen forventede afskrivning evt. ved
at "lege" lidt med bilbasen og lignende modeller.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 09:52

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

| Nyere brugt er der jo utroligt mange muligheder - Focus, Mondeo, Golf,
| Corolla osv.

Behovet passer som fod i hose med en Octavia, ikke nødvendigvis en st.car,
for en alm HB. har rigelig plads til gear. og til den pris bliver det en
næsten ny.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-07-05 10:24

[...]

>Behovet passer som fod i hose med en Octavia, ikke nødvendigvis en st.car,
>for en alm HB. har rigelig plads til gear. og til den pris bliver det en
>næsten ny.

det eneste 'problem' med en HB er vel, at indgangen til bagagerummet
er en del mindre end indgangen i en stationcar?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-07-05 11:25

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> det eneste 'problem' med en HB er vel, at indgangen til bagagerummet
> er en del mindre end indgangen i en stationcar?

Det er liige netop det der er forskellen mel. Skoda og VW,Seat, som laver
biler på samme chassis. Klappen er tophængslet så den åbner HØJT, i modsæt.
til de andre som bare har en "brevsprække". En st.car har lidt mere højde i
lastrummet, pga den stejlere bagrude, men grundarealet, åbningen er det
samme. Vi har fragtet et marmor-spisebord + 6 spisestole + et fredags-indkøb
til en familie, tværs over sjælland, i en HB. . Vi har også været en familie
på 2+2 på camping i europa, med telt og uden tagbox, i en HB. :).

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-07-05 21:22

[...]

> [...]
>til en familie, tværs over sjælland, i en HB. . Vi har også været en familie
>på 2+2 på camping i europa, med telt og uden tagbox, i en HB. :).

ok, cool! så fik jeg sat det på plads..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : L

Dato : 22-07-05 15:02

Så slemt er det vist ikke med tandrem, for hvert 6 år eller 90.000 Km på
Astra Classic med de motor der er i dens program..

Fra : KASO

Dato : 23-07-05 07:43

"Bo Kamp Dudek" skrev d. 21-07-05 21:15 dette indlæg :
> [...]

http://renault.dk/news/show_news.asp?overskrift=M%E9gane+Sportway+kampag
ne+%21&teaser=+8+airbags%2C+ESP%2C+aircondition%2C+sportsinteri%F8r+fra+

En af de lidt kønnere st.cars IMØ - og til kampagnepris er den "kun"
9.000kr. over din grænse. Til gengæld skal den kun til service for hver
30.000km/2år - og sikkerheden er i top.

I det hele taget kan det være en god idé at holde øje med kampagnetilbud
- der kan være mange penge at spare!

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 18:16

> [...]
> man jo 'skal' have foretaget? Det skal med i beregningerne, når vi
> holder dette op i mod den gamle, som på det område er gratis. Følgende

Køb en Toyota Avensis St.car 1,8 VVT-I

> - Service

Skiftevis 1.800,- og 3.200,- i serviceeftersyn - hver 15.000 km.

> - Benzinøkonomi

En 1,8 VVT-I kører ved pænt blandet kørsel 15 - 16 km/l.

> - Løbende reparationer

Ingen de første 3 år / 100.000 km. Så hvis du køber en der under 3 år, så er
det kun serviceomkostningerne. Og det kan snildt lade sig gøre for 225.000,-

> Hvad skal vi, og skal ikke? Vi har hørt meget godt om fantastiske
> Toyota, men der findes jo også andet.

Se ovenfor.

> Prismæssigt skal vi lande på max. 225.000,- for en ny eller en nyere
> brugt i god stand. Vi kører ca. 15.000 km årligt.
>
> Anbefalinger?

Se ovenfor.

Fra : Mogens

Dato : 15-08-05 18:21

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Køb en Toyota Avensis St.car 1,8 VVT-I

Du taler om en brugt, sikkert? -> ja
www.fdm.dk/motor/pdf/04-2002/brugtbiltest0402.pdf
/www.fdm.dk/motor/pdf/02-2005/66-69.pdf

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 18:20

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Anbefalinger?

Og er du god til at handle, kan du garanteret få handlet denne ned i pris.
Så får du både den nye model - mere sikker og endnu bedre plads, samt
udstyrsmodellen SOL.
http://billisten.bilinfo.dk/toyota_djarlo/bil.asp?ID=230000966

P.S. Jeg skal gerne "forhandle" for dig, da jeg har gode kontakter til dem.