Citroën C5 2,0 HDI Prestige
Fra : zillyink

Dato : 21-07-05 21:05

Jeg kunne godt tænke mig nogle inputs til denne model.

Der står en hos min lokale pusher og fruen og jeg, nu da Stiloen
er godt begravet, har den som nummer to på vores liste. (ny
model)

Fyr løs!!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : JS

Dato : 22-07-05 09:06

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne godt tænke mig nogle inputs til denne model.
>
> Der står en hos min lokale pusher og fruen og jeg, nu da Stiloen er godt
> begravet, har den som nummer to på vores liste. (ny model)

Lækker motor
Grim, oppustet bil.
Aaalt for bløde sæder
Knapper og kontakter er kastet ind med en skovl.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 09:33

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Grim, oppustet bil.
> Aaalt for bløde sæder
> Knapper og kontakter er kastet ind med en skovl.

Fedt design, flot bil især når den er sænket og med 17" aludrenge på
Dejlige komfortable sæder
Lækkert interiør, med logisk placerede kontakter og greb

Men min er jo den gamle model, så det kan du jo ikk' bruge til noget

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Christensen

Dato : 23-07-05 09:48

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Der står en hos min lokale pusher og fruen og jeg, nu da Stiloen er godt
> begravet, har den som nummer to på vores liste. (ny model)

Fin motor
Ligner en normal stationcar der har hævet for længe og for lunt
man bliver søsyg af at sidde bagi
godt prissat
Elendig venderadius (så vidt jeg husker)
Fransk

/f christensen
320d Touring ' 02

Fra : Peter Weis

Dato : 23-07-05 10:33

Christensen wrote:

> Fin motor

Det er et plus.

> Ligner en normal stationcar der har hævet for længe og for lunt
> man bliver søsyg af at sidde bagi

De to gange jeg har været passager i en C5 har der ikke været sådanne
problemer.

> godt prissat

Det er et plus.

> Elendig venderadius (så vidt jeg husker)

Det er et minus.

> Fransk

Det er et plus.

mvh
Peter

Fra : Christensen

Dato : 23-07-05 16:07

Hvad med denne?

/f christensen

Fra : Peter Weis

Dato : 23-07-05 16:56

Christensen wrote:

> Hvad med denne?

Neutral. En normal stationcar er ikke særlig køn, så enhver modifikation
har et potentiale

mvh
Peter

Fra : Christensen

Dato : 24-07-05 10:03

> Neutral. En normal stationcar er ikke særlig køn, så enhver modifikation
> har et potentiale

Hmmmm.....unfair

Jeg er jo sikkert ikke helt objektiv - men pæn *det* er den...især uden
tagbøjler. En AR 156 Sportwagon er også nydelig, men jeg vil aldrig eje en
sådan. E61 er også pæn....

A4 Avant er også pæn....S4 Avant pænere

/f christensen
320d Touring

Fra : Peter Weis

Dato : 24-07-05 11:21

Christensen wrote:

> [...]
> tagbøjler. En AR 156 Sportwagon er også nydelig, men jeg vil aldrig eje en

Stort set er de nævnte biler ikke konkurrenter til C5. De er enten ikke
så rummelige eller betydeligt dyrere eller alligevel ikke særligt pæne
eller ligefrem en kombination.

mvh
peter

Fra : Christensen

Dato : 24-07-05 11:55

> Stort set er de nævnte biler ikke konkurrenter til C5.

Slet ikke - men jeg ville bare forkaste dit postulat om at stationcars ikke
er pæne...IMO.

> alligevel ikke særligt pæne

Ikke enig...

/f christensen

Fra : Peter Weis

Dato : 24-07-05 13:39

Christensen wrote:

> Slet ikke - men jeg ville bare forkaste dit postulat om at stationcars ikke
> er pæne...IMO.

Mit postulat var nu bare at stationscars normalt ikke var pæne. Det
betyder jo ikke at ingen af dem er pæne.

mvh
Peter

Fra : Christensen

Dato : 24-07-05 16:49

> Mit postulat var nu bare at stationscars normalt ikke var pæne. Det
> betyder jo ikke at ingen af dem er pæne.

okay okay

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-07-05 17:37

Hej,

On Sat, 23 Jul 2005 10:48:12 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

>Ligner en normal stationcar der har hævet for længe og for lunt

Hihi.. Ja jeg syntes også den er lidt voluminøs at se på

>man bliver søsyg af at sidde bagi

Uha! Det gør man også i min for tiden... Men kun indtil på torsdag
hvor jeg får sat nye støddæmpere på - de har lovet mig en helt ny bil
faktisk!!

** Lars
530dA Touring '02

Fra : Christensen

Dato : 24-07-05 10:06

> Uha! Det gør man også i min for tiden... Men kun indtil på torsdag
> hvor jeg får sat nye støddæmpere på - de har lovet mig en helt ny bil
> [...]

Hvordan gik det forøvrigt men det trækaksel-sjov?

Noget helt andet - har du været ude i en E61 530dA ?? Der står en i Lyngby
med head-up display...det skal jeg altså have prøvet...

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-07-05 13:17

Hej,

On Sun, 24 Jul 2005 11:06:01 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

>Hvordan gik det forøvrigt men det trækaksel-sjov?

Det endte jo sådan set lykkeligt - da der endelig kom en ny hjem fra
fabrikken skiftede de den. Der har, 7-9-13, heldigvis ikke være noget
som helst med noget siden. Jeg måtte selv betale de 7.000 de alt i alt
kostede at få den skiftet - BMW gav ingen tilskud begrundet i at bilen
havde kørt 150.000 km.

Surt show - men derudover er jeg stadig rigtig glad for bilen. Skal så
have nye støddæmpere på den i næste uge, det er noget der ses frem til
med glæde den er snart ved at være helt på niveau med en gyngestol

>Noget helt andet - har du været ude i en E61 530dA ?? Der står en i Lyngby
>med head-up display...det skal jeg altså have prøvet...

E60... Men jeg har ikke prøvet den desværre. Tør ikke rigtig - tænk
hvis nu man blev nødt til at købe den Nu har jeg smidt en del
penge efter trækaksel, bremser mm på min e39, så skal der også lidt
fornøjelse ud af den før jeg skifter!

Faktisk holdt BMW sådan noget "on-tour" halløj heroppe i Sverige for
en måneds tid siden hvor man kunne komme forbi og prøvekøre
forskelligt... De havde bl.a. en 535d (272 hk...), 750i, 630Ci man
kunne prøve - desværre var vi ikke hjem den weekend hvor det var

Hvad koster den i Lyngby?

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 24-07-05 16:54

> E60... Men jeg har ikke prøvet den desværre. Tør ikke rigtig - tænk

E60 Touring = E61 (det var det jeg mente)

> [...]
> forskelligt... De havde bl.a. en 535d (272 hk...), 750i, 630Ci man
> kunne prøve - desværre var vi ikke hjem den weekend hvor det var

Arrgh!

> Hvad koster den i Lyngby?

Pas - der var ikke prisskilt i da jeg var der i lørdags (lukket) og jeg kan
ikke finde den på www.bmw.dk under brugte (nogensteder i landet). Det er da
muligt den var fabriksny og klargjort til salg eller demo.....ved det ikke.

/f christensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-07-05 07:16

Hey,

On Sun, 24 Jul 2005 17:53:42 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

> [...]
>muligt den var fabriksny og klargjort til salg eller demo.....ved det ikke.

Nah.. Hrm! Men det skulle vel ikke forhindre i at bede om en prøvetur

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 25-07-05 07:50

> Nah.. Hrm! Men det skulle vel ikke forhindre i at bede om en prøvetur

Hmmm.....så skal jeg sgu barberes og de pæne sorte bukser skal findes
frem.....men det kan selvfølgeligt være det hjælper når man selv kommer
rullende i en nyere version af mærket om ikke andet...

/f christensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-07-05 08:24

Halløj,

On Mon, 25 Jul 2005 08:50:19 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

>Hmmm.....så skal jeg sgu barberes og de pæne sorte bukser skal findes
>frem.....men det kan selvfølgeligt være det hjælper når man selv kommer
>rullende i en nyere version af mærket om ikke andet...

Hehe... Jeg tror absolut det hjælper at komme i en af samme race! Så
skal man bare virke interesseret nok - så tror jeg sagtens det kunne
lade sig gøre

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-07-05 17:34

Hej,

On Thu, 21 Jul 2005 22:04:44 +0200, "zillyink"
> [...]

>Der står en hos min lokale pusher og fruen og jeg, nu da Stiloen
>er godt begravet, har den som nummer to på vores liste. (ny

Tjaeh - jeg har kørt en enkelt tur i den gamle model i 1.8i stc
udgaven. 1.8i motoren er klart for lille syntes jeg, der vil 2.0
HDI'en nok gøre det meget bedre.

Ellers ganske lækker bil, ligger godt på motorvejen, rimelig god
plads. Vi var en smut i Tyskland og hente en bageovn + diverse andet
indkøb nu vi alligevel var dernede - og der var det altså ret smart
med den hydrauliske undervogn hjem Ikke noget med at hænge med
r*ven.

Om man kan lige udseendet eller ej er jo individuelt. Men jeg syntes
så afgjort bedre om den end Stilo'en (er den egentlig ikke også en
klasse over Stilo'en størrelsesmæssigt, eller er jeg galt fat).

Godt med udstyr, det er lækkert med regnsensor, bi-zone klima mm.

De har nok fået udluset begynderfejlene, min kollega der havde den C5
jeg lånte som firmabil havde en masse bøvl med sideruder der rullede
ned uden man trykkede på knappen - samt problem med at motoren satte
ud (!!) på motorvejen. Det hele blev løst med software opgradering.

** Lars