Toyota Picnic
Fra : Chris

Dato : 21-07-05 19:31

Hej,

Jeg skal ud og have fundet mig en nyere brugt bil inden længe.
Mine krav til bilen er først og fremmest driftsikkerhed, rummelighed og en
rimelig benzin økonomi.
Bilen skal kunne rumme en familie på fire med barnevogn/klapvogn + diverse.

Jeg har tænkt lidt på om en Toyota Picnic (samme bil som en Toyota sportsvan
men på hvide plader) ville være det rette valg, Toyota har jo ry for at være
driftsikre. Priserne ligger på mellem 150.000-200.000 kr for en model 97 med
samme km antal. som prisen.

Findes der et bedre/billigere alternativ eller er Toyotaen det rette valg ?

Mvh Chris

Fra : Jacob Madsen

Dato : 21-07-05 19:52

Hej Chris

Toyotaen er et fint valg. Prøv at se hvad jeg har skrevet i en tidligere
tråd om min Sportsvan

Tråden hedder VW Sharan/Toyota Sportsvan

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-07-05 20:45

> [...]
> en model 97 med samme km antal. som prisen.
>
> Findes der et bedre/billigere alternativ eller er Toyotaen det rette valg

Havde samme bil i tankerne, da jeg skulle bruge en 7 personers bil.

Men istedet for fik jeg mig "reddet" en Mazda Premacy 7 personers, som just
er udgået, som havde kørt som demo i 10.000 km.

Den var fra 8/2004 og den fik jeg for 235.000,- , hvilket kun er en smule
dyrere end de 200.000 for Picnic'erne - og så er den jo næsten ny

De brugte udgaver er endnu billigere end Picnic'en og så er der et rimeligt
størrelse bagagerum - altså når man IKKE skal bruge den som 7 personers.

Det her ligner også en demo bil:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=243200802&page=2

Kun kørt 12.000 km og kun knap 30.000 dyrere end de 200.000 kr - go for it.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me