Renault Scenic (Megane) MPV
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 21-07-05 16:32

Hej
Jeg er på udkig efter en Renault Scenic vogn til mig og alle ungerne - Den
har jo 3 bagsæder ...

Banken siger jeg skal se efter en model der er mellem 1998 og 2000 8)
(Pengene taler)

Hvad skal man se efter af "standard" fejl på denne model ?
Og er der nogle årgange der er bedre end andre ?

vh
M.Bilgrav

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 19:43

"Martin Bilgrav" <SoddOff@Baldric.co.uk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man se efter af "standard" fejl på denne model ?
> Og er der nogle årgange der er bedre end andre ?

Kender ikke lige dên årgang jeg tænker på, men jeg
ser flere og flere med møre bagskærmkanter.

Fra : KASO

Dato : 21-07-05 22:27

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Martin Bilgrav" <SoddOff@Baldric.co.uk> skrev i en meddelelse

> Kender ikke lige dên årgang jeg tænker på, men jeg
> ser flere og flere med møre bagskærmkanter.

?????? Jeg har endnu aldrig set en Scénic med rust - og efter 3 af slagsen
har jeg da kigget lidt på de andre....

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 16:58

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> ?????? Jeg har endnu aldrig set en Scénic med rust - og efter 3 af
> slagsen har jeg da kigget lidt på de andre....

Set i Vestjylland eller Nordsjælland ?

Fra : KASO

Dato : 22-07-05 18:49

> Set i Vestjylland eller Nordsjælland ?
Nordsjælland/Storkøbenhavn!

Vi har desuden en "slægtning" - en Mégane Coupé - der efter godt 6 år er
uden spor af rust, men den har dog også fået supplerende rustbeskyttelse.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 22:23

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har desuden en "slægtning" - en Mégane Coupé - der efter godt 6 år er
> uden spor af rust, men den har dog også fået supplerende rustbeskyttelse.

Simply amazing..

Fra : KASO

Dato : 23-07-05 10:26

> Simply amazing..

Ikke specielt. Den eneste Mégane (inkl. Scénic) jeg har set med rust er et
eksemplar fra 1996, der har kørt ca. 210.000km. Rusten skyldes en
parkeringsskade, der ikke er forsøgt udbedret - det kan man næppe klandre
bilen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 15:45

> [...]

> eksemplar fra 1996, der har kørt ca. 210.000km. Rusten skyldes en
> parkeringsskade, der ikke er forsøgt udbedret - det kan man næppe klandre

Det har du vel ret i.
De 3 stk. jeg har set har dog alle været smårustne/boblende
bag baghjulet, der bagkofangeren begynder. Et typisk sted
på biler iøvrigt.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 23-07-05 16:57

"Olesen" <n/a> wrote in message

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

klandre

Jeg var ude og se på en 2.0 fra 2000 idag.
Den havde tydelige tegn på rust i begge skærmkanter, samt begyndende rust
helt fremme ved forhjulene, lige under plastforskærmene, ved dørene.

Den havde fået pava i år først.

vh
Martin

Fra : KASO

Dato : 21-07-05 22:25

> [...]
> (Pengene taler)
>
> Hvad skal man se efter af "standard" fejl på denne model ?

Udstødningen er kendt for en begrænset levetid. De første årgange havde også
lidt problemer med fjernbetjeningen til centrallåsen (modeller med IR -
radiostyrede er uden problemer).

Ellers kun "standard" som andre biler - check at tandrem er skiftet, bremser
OK etc.

> Og er der nogle årgange der er bedre end andre ?

Findes i PhaseI, II og III. Der er størst forskel fra I til II, hvor serien
får de nye, store forlygter og nye 16V motorer med flere HK og kraftigere
bremser. Phase III kom i løbet af 2000 og har primært
sikkerhedsopdateringer - bl.a. gardinairbags og bremseassistent.

Vælg en Phase II eller III med A/C!

Vi har haft en I og II, som vi kørte ca. 4 år/80.000km i hver uden
problemer. Behagelige og uhyre praktiske biler med et fornuftigt forbrug.
Vores var 1.6 - hhv. 8V og 16V - og begge kørte 14-15km/l (primært
lande-/motorvej).

Vi kører nu i en Grand Scénic (den nye model) - de gode erfaringer
lokkede....