Olie i strømfordeler Peugeot 205 1,9
Fra : Gertq

Dato : 21-07-05 15:13

Hej NG

Er der nogle som oplevet subj.

Diskusionen går på om der skal være olie i det hus, som er mellem
knasten og strømfordelen eller ej. Dvs om problemet er en
"pakning/o-ring" mellem topdæksel og "hus" eller om det de
fiberpakninger i strømfordelen som skal stoppe olien..

Pft.

Michael

Fra : Mogens

Dato : 21-07-05 17:46

On Thu, 21 Jul 2005 16:12:52 +0200, Gertq <gertqq@gmail.com> wrote:

>Er der nogle som oplevet subj.

Jep !

> [...]
>"pakning/o-ring" mellem topdæksel og "hus" eller om det de
>fiberpakninger i strømfordelen som skal stoppe olien..

Ingen olie hvor den elektriske kontakt sker. PÃ¥ min bil monterede jeg
kontaktløs tænding (Lumination) på den eksisterende strømfordeler
(kit), og så var tændingen perfekt. Misæren skyldtes slør i strømfor-
delerakslen, hvorved olien kom op, hvor den ikke skulle...

Mvh Mogens...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-07-05 20:14

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

På min bil monterede jeg
> kontaktløs tænding (Lumination) på den eksisterende strømfordeler
> (kit),

Hvor gl. er den bil?, troede at alt havde elek.tænding for ~20 år siden.

Fra : Mogens

Dato : 21-07-05 20:59

On Thu, 21 Jul 2005 21:14:08 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Hvor gl. er den bil?

Ja, jeg trækker mig straks tilbage med dén udtalelse :)
(det var en ældre bil end 20 år...)

Mvh Mogens...

Fra : martin bjerre

Dato : 21-07-05 19:50

"Gertq" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> topdæksel og "hus" eller om det de fiberpakninger i strømfordelen som skal

Olie i fordeleren skyldes den o-ring der sidder på fordeleren. Det er et
kendt problem. Skift ringen, og blive fri for problemet.

Martin