Temperatur stiger på Corolla
Fra : Chris

Dato : 21-07-05 14:57

Hej !

Min ellers gode gamle Toyota Corolla 1.3 fra 1987 er begyndt at have lidt
problemer med kølevandstemperaturen.
Jeg bemærkede det forleden dag da vi efter ca. 180 km på motorvejen så at
temperaturen var tæt på det røde felt (udendørs temperaturen har nok lagt på
omkring 18 grader). Gennemsnitshastigheden har nok lagt på omkring 120 km.
såvidt jeg erindrer har bilen aldrig været over 50 % af max temperatur på
motorvej.

Efterfølgende har jeg kørt nogle småture ca. 10 km. her virker det som om
temperaturen kommer til at ligge på ca. 50 % af max temperatur, blæseren
kører også ret hurtigt efter bilen er startet.

Det er ikke kritisk, men er der nogen der har et forslag til hvad der kan
være galt. Hvis det er vandpumpen, er det så til at skifte selv eller skal
man have en mekaniker til det.

Mvh Chris

Fra : P. Frosch

Dato : 21-07-05 17:58

Jeg ville tro din køler er ved at være slit...
Min Crolla gør næsten det samme, når jeg køre by kørelsel.
din bil køler meget når du køre (vind i køleren) når du så tager
farten af skal bilen selv til at køle det kan tage lidt tid.

--
Hilsen P. Frosch
Slet stavefejl i mail adr.

Fra : P. Frosch