elruder til en mondeo
Fra : Helmut

Dato : 21-07-05 12:01

Hej

Jeg har en mondeo fra 98 uden elruder, ford skal have 6000 kr. for at sætte
dem i, men det må kunne gøres billigere, jeg har kigget hos div. huggere men
de har det kun som løsdele, men så mangler man lige en list over alt hvad
der er nødvendigt at købe, nogen der har prøvet at eftermontere elruder
foran i en mondeo som lige kan på rygraden hvad man skal bruge ?,
alternative løsninger modtages gerne.

Hilsen Bo

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 21:45

"Helmut" <najsbo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eftermontere elruder foran i en mondeo som lige kan på rygraden hvad man
> skal bruge ?, alternative løsninger modtages gerne.

elruder er da overflødige når man har AC.
Det er vist kun Olesen som har brug for elruder når han smider affald fra
McDonalds ud af vinduet.

Tror at du må købe hvad der mangler når du er inde i projektet. Umuligt at
sige hvad der skal skiftes

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 22:07

> elruder er da overflødige når man har AC.
> Det er vist kun Olesen som har brug for elruder når han smider affald fra
> McDonalds ud af vinduet.

Tak skæbne.
Elruder er jo standard på Sierra 1.6 Laser...siden 1986...
Det samme er soltaget og de indefra indstillige sidespejle, som
iøvrigt er indfarvede...og sædet kan justeres i højden og er
en civil udgave fra selveste Recaro hehe...og så er rusten
ikke indprogrammeret som på 'deo'erne.:

> Tror at du må købe hvad der mangler når du er inde i projektet. Umuligt at
> sige hvad der skal skiftes

Et færdigt kit fåes vel eller også noget fra en lidt dyrere
men tilsvarende model MED elruder (hvis det fandtes dengang..på 'deo).

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 22:23

> [...]
> eftermontere elruder foran i en mondeo som lige kan på rygraden hvad man
> skal bruge ?, alternative løsninger modtages gerne.

At eftermontere med orginale dele er på nyere biler meget omstændigt da det
ofte hører sammen med andet udstyr, eller styres via CAN bus. Hvilket
umugligør opgaven for perlegrusmekanikeren.

Jeg ville istedet gå efter en god kvalivare til eftermontering, f.eks
http://www.in-pro.de/ de har et sæt som de kalder "opzional" hvor der (i
hver tilfælde for VW's vedkommende) medfølger de orginale kontakter.

De fåes til stort set alle bilmærker, men er bil specifikke, der er ikke kun
en elmotor men sætter på, men er hele optrækket det skiftes. Måske du så kan
finde et par orginale dørsider ved en hugger hvor der ikke er huller til
håndsvinget, det er sådan lige prikken over i'et.

Sættet plejer at koste ca 1.500 - 2.000 for to døre.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf