Hvorfor står der VW på Fox
Fra : Ivar

Dato : 20-07-05 23:33

Fox er VW-koncernens modtræk mod koreanerne. Det undrer mig
at de sælger den med et VW-skilt på, hvorfor ikke Skoda eller
Seat skilt?

VW er koncernens bedst sælgende mærke og har et godt ry.
Der er ikke meget folkevogn i ordets egentlige betydning
over en VW. På grund af det gode ry er det muligt at få nogle
gode priser for en bil med et VW-skilt på.

Introduktionen af Fox vil helt sikkert gå ud over salget
af Lupo og Polo. Det undrer mig at de vil ofre det salg,
for det kan ikke være meget de tjener på en Fox.

Ivar Magnusson

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-05 23:46

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Introduktionen af Fox vil helt sikkert gå ud over salget
> af Lupo og Polo. Det undrer mig at de vil ofre det salg,
> for det kan ikke være meget de tjener på en Fox.

Nu er produktionen af Lupo'en stoppet, så det gør vist ikke så meget. Og
Fox'en er mindre end Polo'en så dét gør vist heller ikke noget.....

Fra : Steen F.

Dato : 21-07-05 02:04

> Nu er produktionen af Lupo'en stoppet, så det gør vist ikke så meget.

Er det ikke kun 3L modellen der udgår?

MVH Steen

Fra : KASO

Dato : 21-07-05 08:20

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke kun 3L modellen der udgår?

Nej - den levede faktisk længst - resten er udgået tidligere på året, men al
Lupo-produktion er stoppet - bilen kunne ikke sælges i tilstrækkelige
mængder. Danmark er et meget lille marked - og i perioder aftog vi 60% af
den samlede Lupo 3L-produktion, hvilket ingen fabrik kan basere en rentabel
produktion på.

Fra : Ivar

Dato : 21-07-05 19:46

Henrik B. skrev:

> Nu er produktionen af Lupo'en stoppet, så det gør vist ikke så meget. Og
> Fox'en er mindre end Polo'en så dét gør vist heller ikke noget.....

Hmm, jeg var ikke klar over at VW havde droppet Lupo helt. Man er
ikke så forvent med at VW dropper deres basis modeller. Uden
Lupo hæmger det hele bedre sammen.

--
Ivar Magnusson

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 21-07-05 00:26

Ivar wrote:
> [...]
> af Lupo og Polo. Det undrer mig at de vil ofre det salg,
> for det kan ikke være meget de tjener på en Fox.

Det vil jeg mene er meget simpelt, VW har indset at de har et problem;
Hvis du kan få en ung førstegangskøber til at købe en VW så køber de med
stor sandsynlighed også en VW næste gang.
Men bilerne blir nødt til at vokse med hver generation for folk køber
sjælden en mindre bil når de køber en ny, så polo og golf er
vokset så meget at en ung førstegangskøber ikke har råd til dem ...
og lupo er for meget miljøhippie og for lidt sport til en ung førstegangskøber

-Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 09:17

> [...]
> vokset så meget at en ung førstegangskøber ikke har råd til dem ...
> og lupo er for meget miljøhippie og for lidt sport til en ung

Kig bare på deres markedsføring:
http://www.volkswagen.dk/
De går direkte efter at få folk ind i folden, helt fra "barnsben".

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf