Renovering af Oehlins 36P dæmpere
Fra : Hekto

Dato : 20-07-05 12:19

Er der nogen her på Sjælland der renoverer Oehlins 36P? (2 separate
dæmpere bagtil)

Top Racing i farum gider ikke!

Alternativet er at jeg selv går igang; men så bliver det først til
vinter.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-07-05 13:55

> [...]
> dæmpere bagtil)
>
> Top Racing i farum gider ikke!
>
> Alternativet er at jeg selv går igang; men så bliver det først til

Prøv

http://www.fimotorcykler.dk/
F.I. Motorcykler ApS
Pedersborg Torv 13
DK-4180 SORØ
Tel. +45 57 833 348
Fax. +45 57 834 855

Niels

Fra : Hekto

Dato : 20-07-05 14:17

In article <42de4995$0$51075$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk says...
> Prøv

Ja OK! ... men, det er livet for kort til!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-08-05 13:31

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> In article
> <42de4995$0$51075$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk says...
> >

> Ja OK! ... men, det er livet for kort til!

Missede du ikke lige at han henviste til FI Motorcykler?

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Hekto

Dato : 23-08-05 14:41

In article <430b171d$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Missede du ikke lige at han henviste til FI Motorcykler?

Nej! ... jeg skal jo bruge dem næste år! =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-08-05 15:02

> In article <430b171d$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> >
> Nej! ... jeg skal jo bruge dem næste år! =

Nåh hehe...

Fra : PeterL

Dato : 23-08-05 15:01

Der ligger en Yamaha forhandler i Helsingborg, som er öhlins autoriserede.
Måske de kunne bruges...?

-PeterL

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-08-05 16:14

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:

> In article <430b171d$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
> FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
>>
> Nej! ... jeg skal jo bruge dem næste år! =

Min seneste kontakt med FI var heller ikke synderligt positiv. Jeg
vil til at bestille hårdere forgaffel fjedre til både min gadecykel
(Retteren) og min banecykel.

Bemærk at Öhlins har den politik, at det *kun* er den officielle
importør som må sælge Öhlins produkter indenfor det enkelte land.

På Öhlins hjemmeside står der kun en vag formulering om at de fleste
forgaffelfjedre er ca 10% hårdere end standard, bortset fra lige til
Ducati, hvor fjedrene er blødere. Udfra RaceTech's hjemmeside kan jeg
finde nogle forslag til fjederkonstanter, som skulle passe til min
vægt. Disse værdier er ca 10-15% over fjederkonstanterne for std
fjedrerne, men jeg vælger at spørge F.I. om de kender fjedrer
konstanterne.

Jeg får en høflig ung man i røret som i bund og grund siger "Det skal
du ikke vide noget om. Enten køber du de fjedrer Öhlins sælger som
standard, eller så skal du have en fuld R&T gaffel".

Jeg lægger røret og overvejer at tage fat i Racetech en gang til og
bestille fra dem. Men inden jeg kommer så langt, falder jeg over en
engelsk hjemmeside, hvor de har adskillige sæt Öhlins fjedrer, men
forskellig hårdhed. Jeg ringer og spørger dem, om det stemmer og om
det virkelig er fjeder konstanten som er del af produktnummeret. Den
engelske butik ringer så til deres leverandør og får dette bekræftet
og ringer siden tilbage til mig.

Jeg lægger røret og bestiller to sæt Öhlins fjedrer via online
systemet til sammenlagt 2/3 af prisen hos F.I. Motorcykler.

Så alt i alt fik jeg langt bedre service men også produktet billigere
ved at gå via england. På sigt kan dette ikke være i Öhlins interesse.

Efter ca 3 ugers trippen modtog jeg idag fjedrerne med posten, og
glæder mig som et lille barn til at få dem monteret.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Hekto

Dato : 23-08-05 16:40

In article <uek8k4rep.fsf@harrekilde.dk>, khp@harrekilde.dk says...
> Min seneste kontakt med FI var heller ikke synderligt positiv. Jeg
> vil til at bestille hårdere forgaffel fjedre til både min gadecykel
> (Retteren) og min banecykel.

Ja, man kan ikke sige at der er fart på!

Jeg tror dog jar har fundet en løsning. Jeg vender tilbage når jeg ved
mere!

Fra : Carsten Jensen

Dato : 20-07-05 15:22

Prøv Mx-shop. Det er godt nok ikke på djævleøen, men han er normalt hurtig.

Charlie

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-07-05 20:09

On Wed, 20 Jul 2005 13:18:32 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej Hekto

>Top Racing i farum gider ikke!

Indrøm det nu - Du ka' itt' hitt' u'aed

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 20-07-05 21:54

In article <e78td1l7pur4ikid0vftvoiuqi6o4ij803@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> Indrøm det nu - Du ka' itt' hitt' u'aed

Åh, så svært kan det vel heller ikke være?
På een eller anden måde kan de vel skilles ad, og få nogle nye
pakninger; men der skal jo også tryk på igen.

Det er bare første gang jeg har været ude for een der ikke gad!
Han syntes det var besværligt at skaffe reservedele!?

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-07-05 22:10

On Wed, 20 Jul 2005 22:53:32 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto.

>Det er bare første gang jeg har været ude for een der ikke gad!
>Han syntes det var besværligt at skaffe reservedele!?

Der var en gang en støddæmperfabrik på Søborg Hovedgade.
Gad vide om den eksisterer endnu.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 20-07-05 22:36

In article <cbftd19tejtaek1kh5s0ono5khritflb02@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> Der var en gang en støddæmperfabrik på Søborg Hovedgade.
> Gad vide om den eksisterer endnu.

Søborg Vognfjeder Fabrik, lå over for Søborghus Kro.
Jeg og senere min Mormor boede lige over kroen, og kunne kigge derover
.... det er maaaaange år siden!
Fabrikken lukkede for en del år siden ... også.

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-07-05 22:41

On Wed, 20 Jul 2005 23:36:29 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto

>Søborg Vognfjeder Fabrik, lå over for Søborghus Kro.
>Jeg og senere min Mormor boede lige over kroen, og kunne kigge derover
>... det er maaaaange år siden!
>Fabrikken lukkede for en del år siden ... også.

Jeg mindes den hed noget med Koni eller lignende.
Søborg vognfjeder fabrik hedder vist Dansk Vognfjeder Fabrik i dag og
ligger på Avedøre Holme.
Jeg ved ikke om de laver støddæmpere.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 21-07-05 00:15

In article <n3htd1dvbj1g0d1j8rti3bg8j8ogdgugj7@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...

> Jeg mindes den hed noget med Koni eller lignende.
> Søborg vognfjeder fabrik hedder vist Dansk Vognfjeder Fabrik i dag og
> ligger på Avedøre Holme.
> Jeg ved ikke om de laver støddæmpere.

Koni er/var et mærke i støddæmpere.
De havde en reklame malet på gavlen; men jeg kan ikke huske for hvad.

Fra : Morten dahl

Dato : 22-08-05 23:02

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Er der nogen her på Sjælland der renoverer Oehlins 36P? (2 separate
> dæmpere bagtil)
>
> Top Racing i farum gider ikke!

Jeg vil mene du skulle prøve at ringe til Henning fra
http://www.mc-hospitalet.dk/

Ud over at være ducatimand, så er han og en mere de højest udd. öhlins folk
i DK.

De har væøret med på et utal af kurser, og en normal öhlins (eks. duc916 mm)
koster omkring 800 at få renoveret.

har ikke min mobil. i nærheden og er for doven til at gå nedenunder, men
hans nummer står på siden

Venlig Hilsen

Morten Dahl

Fra : Hekto

Dato : 22-08-05 23:35

In article <430a4b63$0$75726$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
morten@FJERNdahl.mail.dk says...
> [...]
> koster omkring 800 at få renoveret.
>
> har ikke min mobil. i nærheden og er for doven til at gå nedenunder, men

Ja, Henning har været i tankerne; men nu er det for sent og må vente til
det bliver vinter igen.
Meningen var at de skulle renoveres hvis det sådan lige kunne blive nu,
for ellers kunne det lige så godt vente.