Parkeringsskive - nederst til højre
Fra : Lisbeth

Dato : 19-07-05 20:01

En fastklæbet parkeringsskive skal placeres nederst til højre på
forruden.... men hvor langt nede er "nederst til højre"

Jeg har nemlig det praktiske problem, at hvis jeg placerer P-skiven nederst
til højre, kan jeg umuligt nå den fra førersædet, men er nødt til at gå ud
af bilen og sætte mig ind på passagersædet for at sætte P-skiven.

Hvor meget højere op ad ruden kan jeg mon sætte den uden risiko for at få
bøde for forkert placering? Nogen, der har erfaring med det?

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-07-05 21:37

Lisbeth wrote:
> En fastklæbet parkeringsskive skal placeres nederst til højre på
> forruden.... men hvor langt nede er "nederst til højre"

Er der virkelig regler for det? Parkeringsbevis i KBH skal bare sidde et
sted i forruden, eller de forreste sideruder. Parkeringsbilletter skal
vist bare ligge et sted i forruden.
Jeg gider ikke klæbe en stor grim P-skive i min forrude, så jeg tager
den ud af handskerummet og sætter den i clips'en til
parkeringsbilletter, hvis jeg holder et sted hvor man skal have P-skive
(hvis jeg husker det :)).

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Lisbeth

Dato : 20-07-05 06:48

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der virkelig regler for det?

Ja. *S*

Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 327 af 29. april 2003 om
parkeringsskiver

§ 4.
Parkeringsskiven skal anbringes umiddelbart inden for forruden eller en af
fordørenes ruder. Ved parkering langs fortovskant kan ruden på en fordør dog
kun benyttes, hvis den vender mod fortovet. Fastmonteret parkeringsskive
skal være anbragt nederst til højre på forruden.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-07-05 06:57

Lisbeth wrote:

> [...]
> kun benyttes, hvis den vender mod fortovet. Fastmonteret parkeringsskive
> skal være anbragt nederst til højre på forruden.

Damnark altså! Nå men min er ikke fastmonteret, så det løser ligesom
problemet for mit vedkommende :)

Fra : Lisbeth

Dato : 20-07-05 06:59

> Damnark altså! Nå men min er ikke fastmonteret, så det løser ligesom
> problemet for mit vedkommende :)

Men ikke for MIT .. for jeg skal have min fastmonteret og er derfor stadig
interesseret i at høre, hvor langt "oppe af forruden" den mon kan monteres
uden fare for bøde for fejlplacering.

Tror jeg hiver fat i kommunens P-vagter.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 07:23

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en meddelelse

| Tror jeg hiver fat i kommunens P-vagter.

Så få fat i et "langt hyl", han/hun vil sikkert gerne have den anbragt højt
;)).

Fra : Mikael L

Dato : 22-07-05 11:58

> [...]
> uden fare for bøde for fejlplacering.
>
> Tror jeg hiver fat i kommunens P-vagter.

Må jeg så i den forbindelse anbefale at du får vedkommendes navn. Jeg har
selv tidligere været i tvivl om et sted om jeg måtte parkere netop der,
derfor spurgte jeg en P-vagt, det måtte jeg gerne så det gjorde jeg, det gik
godt i 8 mdr, så fik jeg en bøde. Det klage jeg over med henvisnig til at
jeg har spurgt en vagt tidligere og parkeret der i 8 mdr, uden problemer.
Parkering København svar var at udtalelser fra unavngivne kilder kunne de
ikke bruge til noget......

Min forbrydelse var at der kun var 7,8 meter til nærmeste vej og der skal
være 10 meter, det var i en ensrettet gade og jeg mente at have hørt at der
kunne man nøjes med 5 meter, det bekræftede P-vagten, men det var så ikke
rigtigt.

Mikael

Fra : JS

Dato : 20-07-05 11:43

> [...]
>
> Hvor meget højere op ad ruden kan jeg mon sætte den uden risiko for at få
> bøde for forkert placering? Nogen, der har erfaring med det?

Jeg kender flere der har placeret den bag bakspejlet og uden at have fået
bøde for det...endnu...

Fra : Pita

Dato : 20-07-05 16:18

> [...]
>
> Hvor meget højere op ad ruden kan jeg mon sætte den uden risiko for at få
> bøde for forkert placering? Nogen, der har erfaring med det?

Køb sådan en der selv stiller sig....

http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?mapping_id=256&product_id=6268
--
Pita

Fra : Lisbeth

Dato : 20-07-05 20:08

"Pita" <hjardemaal@email.dk> skrev i en meddelelse

> Køb sådan en der selv stiller sig....

Den P-skive jeg ønsker i bilen er købt. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Kate

Dato : 20-07-05 19:29

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> wrote in

> En fastklæbet parkeringsskive skal placeres nederst til højre på
> forruden.... men hvor langt nede er "nederst til højre"

Politiet har engang fortalt min farmor, i forbindelse med en diskussion
med min onkel, at skiven skal sidde så den ikke generer førerens udsyn
og på en sådan måde at den kan ses fra kantstenen af p-vagten ellers er
der frit slag i bolledejen.
På min forrige bil havde jeg sat skiven næsten i midten, nederst
naturligvis, for jeg har også problemet med ikke at kunne nå. Jeg har
aldrig haft vrøvl for det. I min nuværende bil har jeg ikke fået taget
mig sammen til at flytte skiven fra den nederst højre side.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.