BMW X5 - Kun automatic?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-07-05 12:06

Hej.

Sidder lige of kigger lidt på interessante biler.
Troede helt sikkert at X5 kunne fås med manuel gearkasse? - Men finder kun
automatic. Ikke engang 4,6iS og 4,8iS...

Er jeg galt afmarcheret?

Synes selv X5 er cool, men det er ikke nødvendigvis en SUV der skal holde i
indkørslen fremover.
Er der nogen der har andre gode alternativer, selv kigger jeg lidt på:

BMW Z4 3,0
BMW M3 E46
Honda S2000
Jaguar XK8 Coupé
Nissan 350Z

-M
2005 BMW 325i E90 Dynamic+Advantage

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-07-05 13:35

Hej,

On Tue, 19 Jul 2005 13:06:22 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

>Sidder lige of kigger lidt på interessante biler.
>Troede helt sikkert at X5 kunne fås med manuel gearkasse? - Men finder kun
>automatic. Ikke engang 4,6iS og 4,8iS...
>
>Er jeg galt afmarcheret?

Sådan en X5-sjover skal da være med automatic....???

** Lars

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-07-05 17:31

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en X5-sjover skal da være med automatic....???

Tjaa, bryder mig ikke om automatgear. Det kan være grunden til at jeg
fravælger X5.

-M

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-07-05 13:36

On Tue, 19 Jul 2005 13:06:22 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

>-M
>2005 BMW 325i E90 Dynamic+Advantage

Skal du allerede sælge den?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-07-05 17:31

> Skal du allerede sælge den?

Ikke endnu, men med de leveringstider der bl.a. er hos BMW for tiden, skal
det nok ikke vare 100 år før jeg beslutter mig :)

-M

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 15:15

> Er der nogen der har andre gode alternativer, selv kigger jeg lidt på:

> [...]

I det selskab bør du også kigge lidt efter en Porsche Boxster.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-07-05 17:26

> I det selskab bør du også kigge lidt efter en Porsche Boxster.

Min fejl. - Er også på listen, glemte bare at skrive den på :) - Min kollega
har en Boxster.

-M
2005 BMW 325i E90

Fra : LarsZK

Dato : 19-07-05 23:38

Honda S2000 skulle være rigtig fed især den nye model der har en ændret
undervogn ifh. til de første modeller (jeg kan ikke huske om det er 03 eller
04 der kom en ny og den har også en lidt mere agressiv front) ellers overvej
Honda Integra Type-R. Hvis du har mulighed for det så find dvd´erne fra BMI
(Best Motoring International. De har en test af flere forskellige S2000
modeller og den nye er klart hurtigere end den første model - på bane vel at
mærke). Hvis du er interesseret så kan jeg nok finde ud af hvilken der er
bedst af disse dvd´er mhs. til disse to biler, da jeg har en del af dem på
divx. Når de tester biler tester de dem ikke bare, men de køre racerløb i
bilerne mod deres nærmeste konkurenter og de bruger næsten altid en af disse
biler som reference. Især Honda S2000 og på en bane er det kun biler med
150-250hk mere end den der er hurtigere. Men kun på langsiden. Vandt jeg i
lotto skulle jeg helt bestemt kigge lidt nærmere på S2000.
BTW så får Nissan 350 blandede anmeldelser, men den skulle være god som
"begynder sportsvogn"
Mvh
LarsZK

Fra : Christensen

Dato : 19-07-05 15:33

> Er der nogen der har andre gode alternativer, selv kigger jeg lidt på:

> [...]

Hvor langt ude ligger E90 335i Turbo? Den kunne også være spændende.

Mazda RX8?

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-07-05 17:26

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor langt ude ligger E90 335i Turbo? Den kunne også være spændende.

Den kender jeg ikke?

> Mazda RX8?

Ellers tak :)

-M

Fra : Christensen

Dato : 20-07-05 06:21

> Den kender jeg ikke?

http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768

/f christensen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-07-05 11:37

> http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768

Tak... Tjoo, men er bange for prisen... Og leveringstiden. Desuden tror jeg
at jeg vil prøve noget andet næste gang, altså i det mindste en anden
serie/model.

Nogen der kender prislejet på den ny Focus Cosworth?

-M
2005 BMW 325i E90
Tidligere biler:
Saab 9-5 2,3t Vector
VW Touareg TDI
Ford Sierra 2,0 GLX
Ford Sierra 1,6 Plaza
Ford Sierra 1,8 Laser

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 11:44

> [...]
> serie/model.
>
> Nogen der kender prislejet på den ny Focus Cosworth?

Ja Ford.

Ellers har de skrevet i JP at den kom til at koste omkring 600.000 Kr, så
jeg har da tænkt mig at bestille en snarest, det er jo et greb i lommen.

--
Tom

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-07-05 11:53

> Ellers har de skrevet i JP at den kom til at koste omkring 600.000 Kr, så
> jeg har da tænkt mig at bestille en snarest, det er jo et greb i lommen.

Godt så, rimelig pris. - Den er interessant.

-M

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 17:37

On Tue, 19 Jul 2005 13:06:22 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

>Er der nogen der har andre gode alternativer, selv kigger jeg lidt på:

272 hk/560 Nm ->
270.000 kr for en '04 m/udstyr:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=2&id=11111111173060959&

300.000 kr for en splinterny '05:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=5&id=11111111154136577&

Mvh Mogens...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-07-05 21:24

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> 272 hk/560 Nm ->
> [...]

Arhh, Mogens... Du kender mig og diesel....

-M
2005 BMW 325i E90 Dynamic-Advantage
Fordi livet er for kort til diesel... ;)

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 21:30

On Tue, 19 Jul 2005 22:23:58 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

>Arhh, Mogens... Du kender mig og diesel....

Nu er denne jo ikke hvilken som helst diesel !

>Fordi livet er for kort til diesel

Jow jow og indtil videre holder vi os da også til benzinbilerne.
Imidlertid rykker en dieselvogn nærmere for os dødelige, der selv skal
betale gildet

Sig lige til, hvis du skulle støde på en Corvette ZR1 fra primo
'90-erne

Mvh Mogens...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-07-05 10:50

> Nu er denne jo ikke hvilken som helst diesel !

Nej, korrekt. Har prøvet den. En bekendt har én sænket med 18" og hele
molevitten. - Jeg synes den er for stor :)

> Jow jow og indtil videre holder vi os da også til benzinbilerne.

Mogens, du kan aldrig selv leve med den uinspirerende lyd fra et oliefyr...
?

> Imidlertid rykker en dieselvogn nærmere for os dødelige, der selv skal
> betale gildet

Nå jah, det tænkte jeg slet ikke på ;)

> Sig lige til, hvis du skulle støde på en Corvette ZR1 fra primo
> '90-erne

Har jo en bekendt der bor i USA. Sig blot til. :)

Indtil da er www.autotrader.com din ven :)

-M
Fordi rigtige biler er NA og trækker på baghjulene .)

Fra : Mogens

Dato : 20-07-05 16:51

On Wed, 20 Jul 2005 11:49:39 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

>Nej, korrekt. Har prøvet den. En bekendt har én sænket med 18" og hele
>molevitten. - Jeg synes den er for stor

Men hurtig!

Størrelsen er, som jég oplever det, perfekt ift. rejsevogn, du jo skal
bruge.

>Mogens, du kan aldrig selv leve med den uinspirerende lyd fra et oliefyr?

Nu taler vi jo lige om dig

>Har jo en bekendt der bor i USA. Sig blot til. :)

Mener du det?

>Indtil da er www.autotrader.com din ven :)

Ah for dælen da - 2.500 Corvetter til salg !

Mvh Mogens...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 30-07-05 21:43

> Nu taler vi jo lige om dig

Ja da!

> Mener du det?

Ja da.

> Ah for dælen da - 2.500 Corvetter til salg !

Og ja :)

-M