VW 2.0 FSI
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-07-05 11:28

Heysan

Jeg har kig på en bil med VW's nye 2.0 FSI 150bhk motor - har nogen erfaring
med den - den skal sidde i en seat altea van.

Hvis nogen har andet at sige om den model hører jeg det gerne (andet end den
snak der har været tidligere i gruppen ang diesel versionen)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-07-05 12:10

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Heysan
>
> Jeg har kig på en bil med VW's nye 2.0 FSI 150bhk motor - har nogen
> erfaring med den - den skal sidde i en seat altea van.

Har prøvet den i en 2,0 TFSI i en Audi 2,0 Quattro årg. 2005. - SUPER motor,
meget lydsvag, godt træk og generelt føltes den meget dynamisk. Jeg kender
ikke ngoet til benzinøkonomi, men valgte BMW'en pga. flere heste og mere
sporty køreegeneskaber.

-M
2005 BMW 325i E90 Dynamic+Advantage

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-07-05 07:11

Morten Lorenzen skrev:
> [...]
> ikke ngoet til benzinøkonomi, men valgte BMW'en pga. flere heste og mere

Det er ikke det samme I taler om. Flemming spørger til en sugemotor og
du Morten skriver om en turbomotor.

Mvh
Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-07-05 07:26

Morten Lorenzen skrev:

> 2005 BMW 325i E90 Dynamic+Advantage

Er det ikke den 6 cylindrede motor med 192 hk ved 6000 O/min og   245 Nm
ved 3500 O/min?

Audiens 2,0 tfsi motor yder 200 hk (omdr. ukendt) og 280 Nm i området
1800-5000 O/min.

Mvh
Claus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-07-05 08:06

> Er det ikke den 6 cylindrede motor med 192 hk ved 6000 O/min og 245 Nm
> ved 3500 O/min..? Audiens 2,0 tfsi motor yder 200 hk (omdr. ukendt) og 280
Nm

Nej, Morten har den nye BMW 325i - med en stærkere og mere økonomisk motor.

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5739

/Jan W Nielsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-07-05 08:30

Jan W Nielsen skrev:

> Nej, Morten har den nye BMW 325i - med en stærkere og mere økonomisk motor.
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5739

Fin bil ellers! Og jo så har den 18 hk mere end Audien. Til gengæld har
den 30Nm mindre.

Det undrer mig en smule at jeg på http://www.bmw.dk/ kun finder data for
den gamle motor?
http://www.bmw.dk/nybil/data.asp?bilmerke=BMW&serie=3%2Dserien&karosseri=Sedan&modell=325i

Mvh
Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-07-05 09:17

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> Fin bil ellers! Og jo så har den 18 hk mere end Audien. Til gengæld har
> [...]

Bingo! Jeg missede at det var en E90 så mysteriet er opklaret:
http://www.bmw.dk/nybil/data.asp?bilmerke=BMW&serie=3%2Dserien&karosseri=Sedan+E90&modell=325i

Mvh
Claus

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-07-05 11:34

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Fin bil ellers! Og jo så har den 18 hk mere end Audien. Til gengæld har
> den 30Nm mindre.

Min har 218hk, 280Nm.og 0-100 på 7,0. :)

-M

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 15:06

> Jeg har kig på en bil med VW's nye 2.0 FSI 150bhk motor - har nogen
> erfaring med den - den skal sidde i en seat altea van.

Jeg har prøvet sådan en fætter i en Audi A3 SB, umiddelbart fandt jeg den
lidt svag indtil jeg kiggede på speedometernålen - så viste det sig at den
var mere lydsvag en armsvag :)

Mine svigerforældre har netop købt en ny Passat med sådan en motor, det er
samme oplevelse.
Første indtryk er at den ikke gør meget væsen af sig, men pludselig kører
man meget stærkt.

Jeg synes generelt at det er en meget fin motor der trækker godt i hele
registeret, og samtidig meget støjsvag.

> Hvis nogen har andet at sige om den model hører jeg det gerne (andet end
> den snak der har været tidligere i gruppen ang diesel versionen).

Jeg synes den larmer for meget - så indtrykket af motoren i en Altea vil
måske være noget anderledes end i en Audi eller Passat. Prøv blot at banke
oven på instrumentbordet, der mangler ligesom noget polstring.

Hvis du skal bruge Altea'en som en varebil - altså kører med gods bagi -
ville jeg ubetinget tage en TDI.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf