Mandskabsvogn (lovligt?
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 09:32

Ganske enkelt: Er der nogen der ved om man må købe en mandsskabsvogn på
guleplader (fx. en transporter med 2 rækker sæder i) og benytte privat?

Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Nygaard

Dato : 19-07-05 10:08

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message
> Ganske enkelt: Er der nogen der ved om man må købe en mandsskabsvogn på
> guleplader (fx. en transporter med 2 rækker sæder i) og benytte privat?
>
> Mvh Tommy
> bruus snabela os.dk

Det må du ikke.

/Nygaard

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-07-05 14:45

Nygaard wrote:
> "TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message

> Det må du ikke.

hvorfor ikke?
Skal der ikke bare være betalt moms, og så noget med XX% af bilens
længde der skal være til bagageplads?

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 19-07-05 15:29

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor ikke?
> Skal der ikke bare være betalt moms, og så noget med XX% af bilens længde
> der skal være til bagageplads?

Uden at vide det med bestemthed, så mener jeg heller ikke det er muligt. Jeg
har hørt, at en mandskabsvogn kun kan indregistreres til et momsregistreret
firma og ikke må bruges privat. Men man hører jo så meget.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 17:18

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
> Ganske enkelt: Er der nogen der ved om man må købe en mandsskabsvogn på
> guleplader (fx. en transporter med 2 rækker sæder i) og benytte privat?

Det værste ved et spørgsmål som dette er alle de ubegrundet svar, så tag og
spørg på motorkontoret.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-07-05 18:34

On Tue, 19 Jul 2005 10:32:07 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

>Ganske enkelt: Er der nogen der ved om man må købe en mandsskabsvogn på
>guleplader (fx. en transporter med 2 rækker sæder i) og benytte privat?

En mandskabsvogn må ikke anvendes til privat kørsel, hvilket bl.a. kan
ses i Punktafgiftsvejledning 2005-3:

<http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=110597&vID=200857&i=268#i110597>

--
Venlig hilsen Verner