Benzinforbrug for 3.8 liters
Fra : Morten Kirsbo

Dato : 19-07-05 08:46

Hej!

Jeg er så småt på vej til Malmø og skal i den forbindelse
naturligvis have ny bil

Jeg har tænkt meget på en 98 camaro targa. Den har ifølge mobile.de
en motorstørrelse på 3.8, 193 hestekræfter og så er det en V6'er.
Det er ikke Z28 udgaven som vist nok er en del hidsigere.

Er der nogen herinde som kan give mig en god ide af hvor langt sådan
en svend kører på literen?

Jeg går ud fra at det er meget lidt i bykørsel (4-6 km pr liter?),
men hvad med f.eks. motorvejskørsel?

Håber der er nogen der kan hjælpe med spørgsmålet, på forhånd
tak.

/Morten

Fra : Thomas

Dato : 19-07-05 09:16

> [...]
> en svend kører på literen?
>
> Jeg går ud fra at det er meget lidt i bykørsel (4-6 km pr liter?),

Min kolega købte en V6'er da han mente at den var mere økonomisk end
V8'eren - han tog imidlertid fejl. V6'eren kører omkring 10 kml, mens
V8'eren kører omkring 9 kml. Tal med Mogens her fra NG'en, han har en Z28
V8, der bruges til hverdag.

--
Thomas Krath

Fra : René

Dato : 19-07-05 11:55

> [...]
> V8'eren - han tog imidlertid fejl. V6'eren kører omkring 10 kml, mens
> V8'eren kører omkring 9 kml. Tal med Mogens her fra NG'en, han har en Z28
Hej
Har en Camaro V8 Z28,som bruges til hverdag. Kører omkring 7-8 kml i
bykørsel og helt op til 11kml på længere stræk, typisk ca 100km stræk.
Hvis du først har prøvet V8 eren, så er du ikke i tvivl, så bliver det
V8

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 17:01

On Tue, 19 Jul 2005 12:54:32 +0200, "René" <renep@adslhome.dk> wrote:

>Har en Camaro V8 Z28,som bruges til hverdag. Kører omkring 7-8 kml i
>bykørsel og helt op til 11kml på længere stræk, typisk ca 100km stræk.

Jep - bilen er relativt økonomisk. Ikke mindst målt ift. at der er
tale om en V8 med 300 hk/450 Nm...

>Hvis du først har prøvet V8 eren, så er du ikke i tvivl, så bliver det
>V8

Enig - flytter man til Sverige, må det blandt andet være for at leve
bildrømmen ud. Tænker man i dén forbindelse på Camaro, MÅ det helt
klart være en V8. Hvorfor køber du ikke en Corvette?

Mvh Mogens
'97 Camaro Z28...

Fra : Kirsbo

Dato : 19-07-05 17:22

Total lækkert, troede absolut at V6'eren var billigst i benz, det er
da den eneste grund til at tage den

Men hvis z28'eren kører 7-8 i by og helt op til 11 på motorvej...
Jamen så er det jo den jeg skal have :D

Fra : Eg Egemarke

Dato : 19-07-05 19:09

Ellers hjælper jeg gerne med at få din tyske drøm registreret herovre

Ps. har også en 2v til salg for 600 000 Dkr og en husleje på 1923 Skr om mnd
inkl. vand/varme vaskeri og kabel Hæhæ

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : René

Dato : 19-07-05 21:07

> Ps. har også en 2v til salg for 600 000 Dkr og en husleje på 1923 Skr om
> mnd inkl. vand/varme vaskeri og kabel Hæhæ

Er det i Malmø ? Billeder?

Fra : René

Dato : 19-07-05 21:03

> Total lækkert, troede absolut at V6'eren var billigst i benz, det er
> da den eneste grund til at tage den
>
> Men hvis z28'eren kører 7-8 i by og helt op til 11 på motorvej...
> Jamen så er det jo den jeg skal have :D

Ja selvfølgelig.. skal du ha V8 Og til den pris i Malmø, ingen tvivl, om
det... Om det skal være Corvette Eller Camaro 300Hk ???

Renè

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 21:17

On Tue, 19 Jul 2005 22:02:51 +0200, "René" <renep@adslhome.dk> wrote:

> Om det skal være Corvette eller Camaro 300Hk ?

Jég ville kigge mig om efter en Corvette ZR1...

Mvh Mogens...

Fra : Kirsbo

Dato : 20-07-05 11:37

Det må næsten blive en Camaro, syntes der er et godt spring i prisen
til Corvette. Så må vi bare håbe at forsikringen ikke æder mig ud af
huset.

P.s Er der billeder af den 2 værelses?