Kan jeg tage rattet af, når der er Airbag ~
Fra : Peter Olesen

Dato : 19-07-05 05:21

Min Ford Fiesta´s rat sidder nu helt - helt skævt på stammen.

Jeg har netop skiftet gearkasse, og mens den var nede, og der var god plads
ved Hartmanns-skiven, ville jeg selvfølgelig skifte skiven.
Desværre havde jeg ændret hjulenes stillling så rattet nu sidder med
Fors-logoét lodret. Det ser jo nærmest tosset ud, så jeg vil høre her i NG,
om der er nogen der har erfaringer med at demontere rattet med indbygget
airbag, og ændre det til korekt position.
Ja, selve demonteringen af rattet er ikke problemet, en aftrækker er jo
løsningen, men her tænker jeg på problemstillingen omkring airbaggen og
partron m.m.

Peter.

512 000 kilometer på samme dieselhakker, og nu 2 gearkasser. -Skodbil, de
holder squ´da heller ikke til noget....!

Fra : Highserver

Dato : 19-07-05 07:43

Hej Peter

Inden du begynder at skrue skal du koble batt. fra.
der efter kan du afmontere airbagen jeg mener at der bag ved rattet sidder
en spole med ledning i, den skal du passe meget på...
airbagen sidder nok fast med 2 skruer på bagsiden af rattet..

Hilsen Jakob.

Fra : ChipMIK

Dato : 19-07-05 07:02

Peter Olesen wrote:
> [...]
>
> 512 000 kilometer på samme dieselhakker, og nu 2 gearkasser. -Skodbil, de
> holder squ´da heller ikke til noget....!

Hejsa Peter

Jeg mener fra min Ford TIS CD at kunne huske at du skal demontere
batteriet og derefter vente.....

Jeg kan skuette huske om det var ½ eller 1 time....så du vælger selv..;)

Derefter skulle airbag-systemet være dødt & du kan arbejde med
det...husk at passe på med statisk elektrisitet :)

ChipMIK

Fra : Henrik B.

Dato : 19-07-05 08:24

"Peter Olesen" <haurumFJERNDETTE@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Min Ford Fiesta´s rat sidder nu helt - helt skævt på stammen.

Er du sikker på, at det ikke er dig der sidder "skævt på stammen"? *LOL*

> 512 000 kilometer på samme dieselhakker, og nu 2 gearkasser. -Skodbil, de
> holder squ´da heller ikke til noget....!

Haha.......Lada'en har vel kørt lige så langt...... ))

Fra : martin bjerre

Dato : 19-07-05 21:12

> "Peter Olesen" <haurumFJERNDETTE@adr.dk> skrev i en meddelelse

Hej
Hvorfor ikke lave det rigtigt. Afmonter ratakslen fra Hardyskiven, og derj
den så tingene passer igen. Så vil ratlåsen også passe, hvilket den ikke vil
gøre hvis du drejer rattet.

Martin