Fidusmidler?
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 18-07-05 22:42

Hej.

Jeg så forleden i lokalnyhederne i Nordjylland, et eller andet om et
"vidundermiddel" kaldet et eller andet med P40, eller lign. Det er udviklet
af danmarks tekniske universitet, og skulle i bedste fald give en forbedring
af diesel økonomien på 20%. De havde fat på en vognmand, der havde taget
idéen til sig... han kørte pt. 7-10 % længere på literen...og det var
stigende.

Er der nogen der kender navnet på "vidundermidlet", og evt. har prøvet det i
en periode?

i disse tider er det jo dumt at ignorere fremskridt der muligvis kan gøre
det lidt billigere at køre i den 4-hjulede.

Er der eller noget man kan gøre for at komme længere på literen. (udover at
køre mere fornuftigt)? Jeg har en Seat Toledo 1.9 TDi. med chip.

I et tidl. indlæg var der noget om, at man skulle skifte luftmåleren (eller
hvad den nu hedder) en gang imellem? Hvordan kan man lige teste om det
skulle være aktuelt med en udskiftning?

Mvh

Jasper

Fra : John Sahl

Dato : 18-07-05 22:46

Jasper Ahrensbach wrote:
> Er der nogen der kender navnet på "vidundermidlet", og evt. har
> prøvet det i en periode?

Der er sikkert tale om PD5 som jeg tidligere har debatteret med
og de var IKKE overbevisende på nogen måde og den gang
kontaktede jeg FDM der fik PD5 til at fjerne løgnagtige henvisninger
om FDM udtalelser på deres website.

www.pd5.dk

Nåh ja, de fleste af udtalelserne på websitet er tudsegamle..

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jesper

Dato : 19-07-05 18:15

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om FDM udtalelser på deres website.
>
> www.pd5.dk
>
> Nåh ja, de fleste af udtalelserne på websitet er tudsegamle..

Ud fra beskrivelsen minder det meget om det her:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Acetone_as_a_Fuel_Additive

(Acetone i meget dyr flaske...)

/jesper

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 19-07-05 22:26

> (Acetone i meget dyr flaske...)

Det lyder lidt mærkeligt at DTU skulle "udvilke" en form for acetone... de
får intet ud af det selv (mener jeg ikke)

Hvad med vognmanden der havde målt en faktisk forøgelse på 7-10%

Mht. FDM... er de ikke også ved at være lidt for sløve i optrækket? Det er
som om, at de ikke tør give "grønt lys" for noget der ikke er testet i 3 år
i tyskland? Det samme var, så vidt jeg husker, tilfældet med Shell´s
V-power. Der gik ufatteligt lang tid, fra deres tyske "søstre" havde sagt
god for V-Powers egenskaber, til at FDM turde komme ud af busken, og
anerkende V-power.

Men er der virkelig ikke nogen der har prøvet det i en periode?

/Jasper

Fra : John Sahl

Dato : 19-07-05 22:30

Jasper Ahrensbach wrote:
> Men er der virkelig ikke nogen der har prøvet det i en periode?

Hvad med alle de fantastiske udsagn på deres hjemmeside.?
Er det ikke god nok dokumentation for dig?

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 11:56

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> Men er der virkelig ikke nogen der har prøvet det i en periode?

Hej Jasper.

Køb en 250ml flaske, så kan du selv prøve det, og husk så lige at rapportere
om resultatet til os andre

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen