Vedr. Skoda/TopDK
Fra : JL

Dato : 18-07-05 20:30

Efter at have læst lidt om de fordelagtige forsikringspriser hos Top Danmark
når man kører Skoda, har jeg ladet mig fortælle at man kun kan opnå de
føromtalte priser (http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf) hvis
man køber igennem en autoriseret Skoda forhandler.

Nogend er kan be- eller afkræfte dette?

Fra : Ronni Petersen

Dato : 18-07-05 21:30

JL wrote:
> [...]
> føromtalte priser (http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf) hvis
> man køber igennem en autoriseret Skoda forhandler.

Det er ikke nødvendigt - jeg var selv igennem det for 4 måneder siden.
Du køber bare din Skoda hvor du har lyst, og tager så hen til en
autoriseret forhandler og får lavet en Skoda-forsikring på den der.

Mvh. Ronni Petersen

Fra : Mogens

Dato : 18-07-05 21:43

On Mon, 18 Jul 2005 22:29:59 +0200, Ronni Petersen
<rmmp01@_NoSpAm_gmail.com> wrote:

>Du køber bare din Skoda hvor du har lyst, og tager så hen til en
>autoriseret forhandler og får lavet en Skoda-forsikring på den der.

Priserne er ikke specielt lave sammenlignet med min nuværende
forsikring i Tryg. Jeg vil endvidere tro, at man kan få en billigere
forsikring igennem "GF". Se evt. www.forsikringsluppen.dk

Mvh Mogens...

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 18-07-05 22:45

On Mon, 18 Jul 2005 22:42:44 +0200, Mogens

>Priserne er ikke specielt lave sammenlignet med min nuværende
>forsikring i Tryg. Jeg vil endvidere tro, at man kan få en billigere
>forsikring igennem "GF". Se evt. www.forsikringsluppen.dk

Som nybegynder er prisen hos Topdanmark meget fordelagtig når man
kører Skoda.

Fra : Ronni Petersen

Dato : 18-07-05 23:02

Mogens wrote:
> Priserne er ikke specielt lave sammenlignet med min nuværende
> forsikring i Tryg. Jeg vil endvidere tro, at man kan få en billigere
> forsikring igennem "GF". Se evt. www.forsikringsluppen.dk

Når jeg indtaster følgende:

Alder: 24
Postnummer: 9500
Indplacering: Andet, 0 år med forsikring
Trækkrog + Startspærre
Ansvar + kasko
Selvrisiko: 10.000 kr.
Skoda Felicia St. car. 1.6 LX 1998

Så får jeg priser fra ~17.000 til ~22.500, hvor GF faktisk topper med
22.765 kr. Så med mindre jeg bruger skemaet forkert, så vil jeg hellere
betale 6.800 hos TopDanmark med en Skoda-forsikring. Men det er også
bare i mit tilfælde, det kommer jo nok an på så meget.

Mvh. Ronni Petersen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 18-07-05 23:51

"Ronni Petersen" <rmmp01@_NoSpAm_gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> betale 6.800 hos TopDanmark med en Skoda-forsikring. Men det er også bare
> i mit tilfælde, det kommer jo nok an på så meget.

Vær opmærksom på at der på TopDanmarks Skodaforsikring er en selvrisiko på
11.000,- på både ansvar og kasko.

mvh

Carsten Pedersen

Fra : meier

Dato : 19-07-05 08:37

Har netop købt en brugt felicia til 11K - og fik en skoda forsikring
til 3900,- som ny bilist
Forhandleren fortalte at han var ligeglad da han fik en "lille"
provision hvergang han tegnede en forsikring ...

Fra : Ronni Petersen

Dato : 19-07-05 09:00

meier wrote:
> Har netop købt en brugt felicia til 11K - og fik en skoda forsikring
> til 3900,- som ny bilist
> Forhandleren fortalte at han var ligeglad da han fik en "lille"
> provision hvergang han tegnede en forsikring ...

Er det med kasko? Og i så tilfælde, hvad er din selvrisiko?

Fra : NumZie

Dato : 19-07-05 09:34

"Ronni Petersen" <rmmp01@_NoSpAm_gmail.com> wrote in message

> Er det med kasko? Og i så tilfælde, hvad er din selvrisiko?

Nej det lyder som ren ansvar. Så er selvrisikoen omkring 5500 (det halve af
kaskoen). Men om selvrisikoen på ansvar er 5500 når man også har kasko, hvor
den er godt 11.000 - det ved jeg faktisk ikke.

Carsten skriver, at den er 11.000 på begge dele - så han har jo nok
undersøgt det :)
Lyder bare lidt mærkeligt, når man med ren ansvar kan 'nøjes' med 5500 i
selvrisiko (som dælme også er en ordentlig sjat).

Til gengæld stiger du ikke i præmie ved skader - og der er formindsket
selvrisiko ved tyveri og glas.

/Kenneth