|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | bilbatteri Fra : martin r |
Dato : 18-07-05 17:06 |
|
hej,
kan en bil der standard kører med et 60 amp batteri, tåle at der bliver
sat
et 80 amp i?
mvh
martin
--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 102 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk
| |
Hans Paulin \(6310\) (18-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 18-07-05 17:13 |
| | |
Ukendt (18-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-07-05 17:16 |
|
>> kan en bil der standard kører med et 60 amp batteri, tåle at der
>> bliver sat
>> et 80 amp i?
Og dog hvis hans generator er lidt svag (=dimensioneret til 60Ah batteri)
kan det på sigt gå ud over batteriet hvis ikke det oplades ordentligt.
Men bilen tager ikke som sådan skade.
--
/Claus
HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf
| |
![](/images/tree/0.gif) martin r (18-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : martin r |
Dato : 18-07-05 17:25 |
|
bilen er en Toyota pææcnic 2,0 b , hvis det er til nogen gavn
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse
news:42dbd5cc$0$24176$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>> kan en bil der standard kører med et 60 amp batteri, tåle at der
>>> bliver sat
>>> et 80 amp i?
>
> Og dog hvis hans generator er lidt svag (=dimensioneret til 60Ah
batteri)
> kan det på sigt gå ud over batteriet hvis ikke det oplades ordentligt.
>
> Men bilen tager ikke som sådan skade.
>
>
> --
> /Claus
>
> HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
> www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf
>
>
>
>
>
--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 102 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jørgen M. Rasmussen (18-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 18-07-05 18:48 |
|
"martin r" <martin.r@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:b8ff3$42dbd7c7$3e3d9449$16682@news.arrownet.dk...
> bilen er en Toyota pææcnic 2,0 b , hvis det er til nogen gavn
>
Du finder bare det største, både hxbxl & Ah, og smider i den :)).
| |
![](/images/tree/0.gif) Uffe Ravn (18-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 18-07-05 23:30 |
|
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev
> >> kan en bil der standard kører med et 60 amp batteri, tåle at der
> >> bliver sat
> >> et 80 amp i?
>
> Og dog hvis hans generator er lidt svag (=dimensioneret til 60Ah batteri)
> kan det på sigt gå ud over batteriet hvis ikke det oplades ordentligt.
Generatoren er dimensioneret til forbruget og ikke til batteriet.
Selv en brystsvag 35A generator kan holde et 180Ah. batteri på toppen. Hvis
forbruget tilsvarer generatorens formåen.
Så med mindre spørgeren plejer at løbe tør for strøm med det originale
batteri, da det var i orden, er der ingen problemer med at gå op i
kapacitet.
Mvh. Uffe Ravn-
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Nygaard-Peders~ (19-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Nygaard-Peders~ |
Dato : 19-07-05 00:45 |
|
Uffe Ravn skrev:
>
> Så med mindre spørgeren plejer at løbe tør for strøm med det originale
> batteri, da det var i orden, er der ingen problemer med at gå op i
> kapacitet.
Ovenstående forstår jeg ikke en lyd af! Hvad er det egentlig du mener Uffe?
Kunne det være, at med mindre spørgeren plejer at løbe tør for strøm med
det nuværende batteri (da det var i orden) er der ingen idé i at
anskaffe sig et batteri med større kapacitet?
Mvh
Claus
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (19-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-07-05 06:43 |
|
"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
| Kunne det være, at med mindre spørgeren plejer at løbe tør for strøm med
| det nuværende batteri
Nej, han mener at, man sagtens kan lade et stort batt. med en lille
generator. Bare det samlede forbrug ikke overstiger de A. som gen. kan
levere.
(da det var i orden) er der ingen idé i at
| anskaffe sig et batteri med større kapacitet?
|
Det er altid rart at have noget kapacitet i "baghånden" som buffer. Den
falder jo når der bliver koldere i vejret.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Ravn (19-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 19-07-05 10:33 |
|
"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev
> > Så med mindre spørgeren plejer at løbe tør for strøm med det originale
> > batteri, da det var i orden, er der ingen problemer med at gå op i
> > kapacitet.
>
> Ovenstående forstår jeg ikke en lyd af! Hvad er det egentlig du mener
Uffe?
>
> Kunne det være, at med mindre spørgeren plejer at løbe tør for strøm med
> det nuværende batteri (da det var i orden) er der ingen idé i at
> anskaffe sig et batteri med større kapacitet?
Hvis man i det daglige (med et fungerend batteri) løber tør for strøm, bla.
fordi bilen mest køre småture, og der bruges meget ekstraudstyr. Så er
løsningen at købe en større generator.
Hvis en strømforbrug er normalt og man bare gerne vil have strøm nok ved
enkelte lejligheder(herunder ekstreme koldstarter), så køber man et større
batteri.
Og ja manden kan roligt sætte et stort batteri i.
Mvh. Uffe Ravn
| |
![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (19-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 19-07-05 19:20 |
|
Claus Petersen wrote:
>>>kan en bil der standard kører med et 60 amp batteri, tåle at der
>>>bliver sat
>>>et 80 amp i?
>
>
> Og dog hvis hans generator er lidt svag (=dimensioneret til 60Ah batteri)
> kan det på sigt gå ud over batteriet hvis ikke det oplades ordentligt.
Sikke noget nonsens!
Generatoren skal bare genetablere det der blev brugt ved opstart +
forbrug. Det er totalt uafhængigt af størrelsen på akkumulatoren.
Hvis det kan være i bilen er det fint.
> Men bilen tager ikke som sådan skade.
Mvh
Roberto
| |
Klaus G. (19-07-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 19-07-05 11:36 |
|
> kan en bil der standard kører med et 60 amp batteri, tåle at der bliver
> sat
> et 80 amp i?
>
Der er to betegnelser. Ah, og A.
A=Hvor mange ampere dit batteri kan levere(starter strøm), jo mere jo bedre.
Kan sammenlignes med et stor(tyk) en vandslange man har.
Ah=Hvor meget strøm dit batteri indeholder. Kan sammelignes med en stor
spand vand man har.
Jo flere A, jo mere power får din starter når den skal slå bilen igang. Om
vinteren kan det specielt mærkes, hvis man skifter sit batteri ud med et med
flere A. Udover starteren, så er det vel nærmest kun Bilstereo som kan hive
de samme antal A?
Jo flere Ah, jo længere tid kan du have f.eks. radio, lys, sædevarmer osv.
kørende før batteriet bliver tømt.
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
|
|