MC Alarm.
Fra : Michael H. Madsen

Dato : 17-07-05 12:50

Hej NG.

Hvad kendskab og erfaring har I med de forskellige MC-alarmer på markedet?

Behøves naturligvis ikke at være en alarm KUN til MC, flere alarmer fra
biler kan naturligvis også bruges.

Bruger selv en Selca MT8 som jeg finder rigtig fornuftig. Den husker bl.a.
den vinkel motorcyklen står i, og giver alarm hvis den ændrer sig derfra.
Derudover er den lille, vandtæt, startspærrer, og har backup batteri.

Men måske I kender en som er endnu bedre end det?

Mvh. Michael.

Fra : Brian Ipsen

Dato : 17-07-05 13:08

"Michael H. Madsen" <mhm@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Derudover er den lille, vandtæt, startspærrer, og har backup batteri.
>
> Men måske I kender en som er endnu bedre end det?

Jeg har ikke selv det store personlige kendskab til MC-alarmer - men via en
søgning på nettet fandt jeg denne side:
http://www.motorcyclesecurity.co.uk/brokerpages/main.asp

Måske kan den give dig nogle hints ?

/Brian

Fra : Pizzabager

Dato : 17-07-05 14:44

> [...]
> Derudover er den lille, vandtæt, startspærrer, og har backup batteri.
>
> Men måske I kender en som er endnu bedre end det?

Jeg har lige købt og monteret en Scorpio Sr-i500.. den synes jeg er helt
suveræn.. især den der perimeter sensor.. og at den er 2 vejs så man kan se
og hører på håndsættet hvis alarmen går igang inden for en afstand af 1 Mile
fra Mc'en (de skriver 1 mile.. ved ikke om det virker så langt, men jeg har
da været over 300 meter fra den med forbindelse til MC'en)

der er ryste senser, tilt sensor, perimeter sensor, startspærre, bat backup,
anti hijack... og man kan få et ledningssæt som passer til ens MC så man
ikke skal klippe ledninger.. installation er rimelig nem..

Du kan læse mere om den her.. http://www.scorpioalarms.com/sr-i500.aspx

kan købes hos johnson MC for 3500, som vist er den eneste i europa som har
den, alarmen er lavet i USA.. eller du kan bestille den fra USA, men så
kommer der jo også told og moms på, så jeg ved ikke rigtig om man spare
noget på det.. de billigste priser jeg fandt på den ved søgning var omkring
2200- 2500 kr, men så er det fra USA, og hvis noget var forkert eller
istykker skal den jo sendes retur til USA, så jeg valgte og købe den i DK :)

Kasper..

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 19-07-05 00:35

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> wrote in message

> [...]
> eller istykker skal den jo sendes retur til USA, så jeg valgte og købe den

Hej Kasper.

Virker godt nok seriøs, kanon. Skal jeg vist lige se nærmere på.

Takker.

PS: De skriver ½ mile på deres hjemmeside

Mvh. Michael.