Honda VT1100 Shadow
Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-07-05 18:22

Selv om kortet lader vente på sig (skide højrevigepligt!) er jeg
alligevel lidt omkring og kigge på cykler.

Jeg har valgt at rykke en klasse op, fordi flere erfarne - kørelærere
og sælgere - har sagt, at når man er i min vægtklasse, så er alt
under 1 liter et fejlkøb.

Den i øvrigt sympatiske sælger hos Danish Custom Import pegede meget
på Honda VT1100 Shadow og det er skam også en køn cykel.

Jeg skal selvfølgelig prøve den ... til den tid.

Men er der nogen med lidt erfaringer, de vil øse af?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 16-07-05 20:04

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har valgt at rykke en klasse op, fordi flere erfarne - kørelærere
> og sælgere - har sagt, at når man er i min vægtklasse, så er alt

Hvad er det for en vægtklasse ? - skal selv igang med kortet meget snart

> Den i øvrigt sympatiske sælger hos Danish Custom Import pegede meget
> på Honda VT1100 Shadow og det er skam også en køn cykel.

Hov hov - den har jeg kig på !

mvh
Bendt

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-07-05 21:29

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> writes:

> Hvad er det for en vægtklasse ? - skal selv igang med kortet meget snart

Det er den høje side af de 150.

> Hov hov - den har jeg kig på !

Bare rolig, det er vist en af dem han køber dusinvis. Det lød som om
de solgte godt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 16-07-05 22:06

> Det er den høje side af de 150.

Så er vi i samme vægtklasse, dog er jeg lidt under

> Bare rolig, det er vist en af dem han køber dusinvis. Det lød som om
> de solgte godt.

Min nabo har købt en samme sted, han er meget glad for sin.

mvh
Bendt

Fra : Villy Andersen

Dato : 16-07-05 22:58

Hej Peter

Jeg købte i foråret en Honda VT 1100 Shadow årg. 1985,
iøvrigt hos Danish Custom Import.
Den er jeg vældig godt tilfreds med, den har en lækker gang,
god bundtræk og også en fin lyd.

Den er med vandkøling og har kardantræk og så kører den med lave
omdr.tal (ca. 3.000 omdr./m. ved 100 km./t.).
Det er 3 ting jeg sætter stor pris på.

Mvh Villy Andersen

Fra : KOP

Dato : 16-07-05 23:47

"Villy Andersen" <villyka@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er med vandkøling og har kardantræk og så kører den med lave
> omdr.tal (ca. 3.000 omdr./m. ved 100 km./t.).

......kort sagt..... en rigtig invalidecykel

kop

Fra : Lyrik

Dato : 17-07-05 00:24

"KOP" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Villy Andersen" <villyka@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> .....kort sagt..... en rigtig invalidecykel
>
> kop
+++++++++++++++++++
Hvordan kan du nænne det? Jeg mener- træde på folks drømme er ligesom at
trampe sommerfugle ihjæl.....

Hilsen
Jens

Fra : Schlæger

Dato : 17-07-05 04:10

Lyrik wrote:

> [...]
> +++++++++++++++++++
> Hvordan kan du nænne det? Jeg mener- træde på folks drømme er ligesom at

Nemli' ja !!!

Mch Schlæger

Fra : Lyrik

Dato : 17-07-05 01:59

> [...]
> Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
> The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
50 heste 261 kilo!
Jeg vil anbefale dig en lettere MC, Honda 750 Shadow på 229 kilo.
Tro mig den er tung nok! Og den kan sagtens slæbe dig,-ingen problemer i
det. Det er stellets størrelse saddelhøjden og den støtte den giver som er
afgørende. Ikke motorstørrelsen. Min 500 ccm Kawasaki EN med 46 Heste
hvirvler mig og konen afsted med en samlet vægt af 200 kilo med diverse
bæreposer i svimlende fart! jeg har ikke prøvet topfarten endnu,-måske
aldrig.

Skal du have en bagpå så skal du mærke dig bagsædekomforten.

Snyd heller ikke dig selv for at se Sozuki Volusia og Suzukis øvrige
chopperprogram.(Enghave Motor)Volusiaen(kardan) er noget nær den smukkeste
chopper man kan se for sine øjne og har efter brugernes udsagn god kvalitet
53 heste 241 kilo. Og så er den rystende billig i forhold til det du ser
på.(120K)
Og så er der Harley Davidson 883 Sportster som vejer 251 kilo og som er en
charmerende maskine med den særlige US-sjæl.Fra 140K og efter amerikanerne
selv den mest velkørende HD!

Du skal regne med at den lægger sig ned for dig et par gange,-måske
blidt,-men du skal jo helst kunne rejse den op igen! Hvis du vælger den alt
for uhåndterlig, så kommer den bare til at stå til pynt en sommersøndag
eller to.))

Hilsen
Jens

Fra : Psypher

Dato : 17-07-05 10:19

> [...]
en
> charmerende maskine med den særlige US-sjæl.Fra 140K og efter

Prøv også en Yamaha 1100 Dragstar, det er en flot maskine standard og
ligeledes
med kardan træk
--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Richard

Dato : 17-07-05 11:03

Lyrik wrote:

> [...]
> Tro mig den er tung nok! Og den kan sagtens slæbe dig,-ingen problemer
> i det. Det er stellets størrelse saddelhøjden og den støtte den giver

Muligvis kan en 750'er gøre det her; men i en vis udstrækning følges
vægt og pladsforhold jo ad...

> Min 500 ccm Kawasaki EN med 46 Heste

> hvirvler mig og konen afsted med en samlet vægt af 200 kilo med
> diverse bæreposer i svimlende fart!

....og at gøre jeres situation til belæg for, at en mindre maskine kan
gøre det for Peter, er jo en lige så grov generalisering IMHO. Fx kan
begge mine cykler bære mig; men der er da en verden til forskel i,
hvordan jeg sidder, og hvilken køreoplevelse de og motorerne giver mig

Og at finde en cykel, der gør det, er vel det vigtigste for Peter

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Schlæger

Dato : 17-07-05 04:08

Peter B. Juul wrote:

> [...]

> Jeg skal selvfølgelig prøve den ... til den tid.

> Men er der nogen med lidt erfaringer, de vil øse af?

Ingen personlige erfaringer, men jeg har to gode venner, som kører på
modellen. De er VIRKELIG glade for den og specielt for følelsen af STOR
motor.

Bemærkningerne om din vægt i forhold til MC'er under 1 liter er noget
vrøvl. Du vil - ud fra dine tanker om en custommodel - ikke ud at køre
hurtigt. Mig og min ex. klarede os da fint på en ferietur på en XJ600 - og
vi vejede så'n cirka 150 kg. - tilsammen.

Rent fysisk og visuelt vil en 1100 dog nok klæde dig noget bedre end en
250'er - og du vil nyde dens bundtræk.

Mch Schlæger

Fra : Richard

Dato : 17-07-05 11:00

Schlæger wrote:
> Rent fysisk og visuelt vil en 1100 dog nok klæde dig noget bedre end en
> 250'er - og du vil nyde dens bundtræk.

Netop, en vigtig pointe IMHO

Fra : Jan A Jensen

Dato : 17-07-05 21:13

> [...]
>
> Jeg skal selvfølgelig prøve den ... til den tid.
>
> Men er der nogen med lidt erfaringer, de vil øse af?

den kører godt og har et rigtigt godt bundtræk... når du kommer ud og prøve
den
så vil jeg anbefale dig at prøve en vf'er også han har tit dem stående i 750
og 1100 kubik.

selv har jeg en honda vf750. og dem har absolut ingen problemer med træk ej
heller når vi er 2 basser på en gang

--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871