Hjælp min mc æder hovedsikringen!
Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 14-07-05 20:44

Hej
Problemet er lidt periodisk, når man starter på starteren lyder den som
om der ikke er tænding på når man så slipper knappen til starteren igen
fiser den sikringen! Hvis man bare sætter en ny i igen fiser den også
den. Men hvis man slukker lyset og den "RØDE" knap, derefter tænder den
røde knap og trykker på starteren starter den igen!

Hvad kan fejlen dog være??
Cyklen: Suzuki GN250

Mvh. Sean

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-07-05 20:48

"Sean Koch Nyekjær" <skn.sean@gmail.com> wrote in message
> [...]
> hvis man slukker lyset og den "RØDE" knap, derefter tænder den røde knap
> og trykker på starteren starter den igen!

Hvad vil der ske, hvis du så tænder lyset, efter du har startet geden igen?
Hvis ingenting, hvad så hvis du kortvarigt trykker på starteren, mens
maskinen er igang?

= kortslutninger an masse i den samling af kontakter

--
MortenC

Fra : ole ole

Dato : 15-07-05 14:02

Det kan være en kortslutning hvor ledningsnettet gnubber mod stel. Undersøg
skrabe/gnav mærker eks. ved kronrøret - eller under tanken/sædet.
Forsøg evt. at rykke lidt på kabelbundterne og se om det hjælper - og find
så frem til stedet.
mvh
Jan

Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 15-07-05 14:30

Jeg har nu fundet ud af at det kun er når der er strøm på tændspolen!

Fra : Armand

Dato : 15-07-05 15:13

Sean Koch Nyekjær wrote:
> Jeg har nu fundet ud af at det kun er når der er strøm på tændspolen!

Hvordan kan du holde strøm på elnettet uden at have strøm på tændspolen?

--
Armand.