/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CB 250 rs med kraftige dyk i ydelsen (sætt~
Fra : lundberg


Dato : 13-07-05 11:57

hej...

Jeg har en CB 250 rs'er, og det er egentligt en meget lækker cykel,
men det er ligesom at den sætter ud ved 7500 - 9000 omdr.. Det er lidt
med forskel hvor galt det er, men det gør at det ikke er muligt at
køre den ud i gearene... (rødt felt ved 9500 omdr.). Hvad kan dette
skyldes? Er der noget jeg kan gøre for at udbedre dette...??
Når jeg f.eks. drejer håndtaget i 3. gear kommer pludselige dyk i
ydelsen ved det nævnte omdr. interval, det er dog muligt at komme
forbi et sådant dødt punkt i de lavere gear, og så trækker motoren
egentligt som den skal igen.

Jeg har checket for vand i kaburator.. Andre overvejelser gik på
evt. falsk luft, men burde denne fejl ikke have indvirkning i et
større omdr. interval, bare motoren trækker hårdt (kraftig
luftindsugning)?

Jeg har prøvet at justere lidt på kaburatoren, hvilket bare synes at
gøre det hele værre, det virker som om at hvis jeg drejer "pilot
mixture" en smule længere ind, bliver det værre. Den er på nuværende
tidspunkt justeret til ca. 2 1/4 omgange ud mod ideelt 1 3/4 i
værkstedsbogen...

Håber på en hjælpende hånd...
Kasper Lundberg

 
 
KubikH (13-07-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 13-07-05 16:13


"lundberg" <lundberg@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:fc315bf4.0507130257.7b31ee7a@posting.google.com...
> hej...
>
> Jeg har en CB 250 rs'er, og det er egentligt en meget lækker cykel,
> men det er ligesom at den sætter ud ved 7500 - 9000 omdr.. Det er lidt
> med forskel hvor galt det er, men det gør at det ikke er muligt at
> køre den ud i gearene... (rødt felt ved 9500 omdr.). Hvad kan dette
> skyldes? Er der noget jeg kan gøre for at udbedre dette...??
> Når jeg f.eks. drejer håndtaget i 3. gear kommer pludselige dyk i
> ydelsen ved det nævnte omdr. interval, det er dog muligt at komme
> forbi et sådant dødt punkt i de lavere gear, og så trækker motoren
> egentligt som den skal igen.
>
> Jeg har checket for vand i kaburator.. Andre overvejelser gik på
> evt. falsk luft, men burde denne fejl ikke have indvirkning i et
> større omdr. interval, bare motoren trækker hårdt (kraftig
> luftindsugning)?
>
> Jeg har prøvet at justere lidt på kaburatoren, hvilket bare synes at
> gøre det hele værre, det virker som om at hvis jeg drejer "pilot
> mixture" en smule længere ind, bliver det værre. Den er på nuværende
> tidspunkt justeret til ca. 2 1/4 omgange ud mod ideelt 1 3/4 i
> værkstedsbogen...
>
> Håber på en hjælpende hånd...
> Kasper Lundberg

Hej Lundberg.
hvis bjeg var dig, ville jeg starte med at pille karbunaden af og gå den
igennem for skidt.
Så ville jeg montere den, igen, med et par nyklippede pakninger, og med en
grundindstilling efter "bogen".
Hvordan er dine erfaringer for øvrigt med sådan en RS fætter ??
Jeg har set mig lun på sådan en, og kunne godt lokkes til at investere i
den.
Mvh
Niels



lundberg (14-07-2005)
Kommentar
Fra : lundberg


Dato : 14-07-05 20:08

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote in message news:<db3b1e$236n$1@newsbin.cybercity.dk>...
> "lundberg" <lundberg@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> news:fc315bf4.0507130257.7b31ee7a@posting.google.com...
> > hej...
> >
> > Jeg har en CB 250 rs'er, og det er egentligt en meget l?kker cykel,
> > men det er ligesom at den s?tter ud ved 7500 - 9000 omdr.. Det er lidt
> > med forskel hvor galt det er, men det g?r at det ikke er muligt at
> > k?re den ud i gearene... (r?dt felt ved 9500 omdr.). Hvad kan dette
> > skyldes? Er der noget jeg kan g?re for at udbedre dette...??
> > N?r jeg f.eks. drejer h?ndtaget i 3. gear kommer pludselige dyk i
> > ydelsen ved det n?vnte omdr. interval, det er dog muligt at komme
> > forbi et s?dant d?dt punkt i de lavere gear, og s? tr?kker motoren
> > egentligt som den skal igen.
> >
> > Jeg har checket for vand i kaburator.. Andre overvejelser gik p?
> > evt. falsk luft, men burde denne fejl ikke have indvirkning i et
> > st?rre omdr. interval, bare motoren tr?kker h?rdt (kraftig
> > luftindsugning)?
> >
> > Jeg har pr?vet at justere lidt p? kaburatoren, hvilket bare synes at
> > g?re det hele v?rre, det virker som om at hvis jeg drejer "pilot
> > mixture" en smule l?ngere ind, bliver det v?rre. Den er p? nuv?rende
> > tidspunkt justeret til ca. 2 1/4 omgange ud mod ideelt 1 3/4 i
> > v?rkstedsbogen...
> >
> > H?ber p? en hj?lpende h?nd...
> > Kasper Lundberg
>
> Hej Lundberg.
> hvis bjeg var dig, ville jeg starte med at pille karbunaden af og g? den
> igennem for skidt.
> S? ville jeg montere den, igen, med et par nyklippede pakninger, og med en
> grundindstilling efter "bogen".
> Hvordan er dine erfaringer for ?vrigt med s?dan en RS f?tter ??
> Jeg har set mig lun p? s?dan en, og kunne godt lokkes til at investere i
> den.
> Mvh
> Niels

Hej Niels..

Det er egentligt en meget fin cykel. Jeg har ikke voldsomt meget at
sammenligne med, men i forhold til en suzuki gsx250 (min kammerat's),
er den noget lettere og sjovere at k?re p?, p? de sm? veje
Derudover har den et godt bundtr?k i forhold til gsx'eren. Den er dog
ogs? lidt h?rdere affjedret, s? suzukien er m?ske en bedre turing
cykel (har kun k?rt langt p? rs'eren... og det var uden problemer).
Alt i alt en fin (og billig) cykel, med fint kraftoverskud (i hvert
fald, hvis man k?rer under 120... derefter g?r det lidt langtsomt).

MVH.
Kasper

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste