Bønder og deres forbandede traktorer
Fra : Star Rider

Dato : 12-07-05 21:15

Gid f..... og s.... tage alle de forbandede bønder der kører med deres
traktorer og vogne med defekt eller manglende lys og smide dem lukt ned i
helvede med deres traktorer over dem. Hvorlænge skal vi som trafikkanter
finde os i deres ligegyldigheder og manglende respekt for andre
trafikkanter,ved næsten altid at give fanden i deres lys på traktorer og
vogne? Hvor mange har set disse maskiner med en alder på over 3 mdr. med
korrekt lys? Sjældent ikke?. Oftes har man kun 1 forlygte der virker, og
hvis der er 2 lyser de som på en skeløjet kanin. Og meget værre er det på
evt. vogne og redskaber. Blinklys der tænder med stoplyset, stoplys der
blinker, eller også er pløjelyset tændt fordi man ikke gider slukke det.
Defekt lys gider de ikke reparere før det er så slemt at de ikke kan finde
hjem til gården. Enten er disse syndere fulstændig ligeglade med andres liv
og førlighed, eller også har de en IQ svarende til antallet af tænder på en
møjgreb. Og når man så har kørt markarbejde og svinet vejene til er der
desværre mange der ikke gider at gøre rent efter sig, selvom loven kræver
det. Her plejer en opringning til politiet nu at hjælpe. Politiet burde være
meget mere på mærkerne efter disse køretøjer i stedet for at jagte en mc der
kører 10 km. for stærkt på en vejstrækning hvor hastigheden er fastsat
politisk og ikke ud fra vejens beskaffenhed. Og hvorfor så hele denne svada?
For nu er det sket igen. En traktor svingede til venstre og overså en
modkørende mc. Denne kunne bremse og skred sidelæns ind i traktoren.
Heldigvis uden den helt store personskade. Det kan vel ikke være meningen at
vi alle skal til at køre med gult roterblink for at de kvajhoveder kan få
øjnene op og koncentrere sig om at køre. Desværre er det jo sjældent det er
dem selv det går ud over.

MVH
Palle

Og jo, der findes sikkert bønder der er samvittigsfulde og holder deres
køretøjer i orden. Kender desværre ikke nogen, måske problemet kun
eksisterer der hvor jeg kører.
(er ved at køle ned nu:))

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-07-05 21:56

"Star Rider" <palleflygenring@hotmail.com> wrote in message
> Gid f..... og s.... tage alle de forbandede bønder

Hørt!
Du glemte bare lige at nævne, de 3 kubikmeter jord de slæber med ud på
marken,
-eller når de glemmer at slukke møgsprederen/gyllevognen,
-eller når de høster og tager sving med god fart, så tipvognens kanter
pludselig bliver for lave, og 50 kg korn ligger på vejen,
-eller når de skal ud og sprøjte sent om aftenen/tidligt om morgenen, for da
sover de, og ser nada.

> (er ved at køle ned nu:))

Forhåbentligt på grund af at mørket er ved at sænke sig

--
MortenC
(ex landmandssøn, men æ så stolt å'et!)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-07-05 02:58

"Morten Christensen" <mhchris_SPAMMYJO_@gmail.com> writes:

> --
> MortenC
> (ex landmandssøn, men æ så stolt å'et!)

Hvis søn er du nu?

(undskyld, kunne ikke lade være

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Schlæger

Dato : 13-07-05 06:15

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Hvis søn er du nu?

> (undskyld, kunne ikke lade være

Han blev vel bortadopteret ??

Mch Schlæger

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-07-05 09:17

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message
> Han blev vel bortadopteret ??

Nej, flyttede skam frivilligt da jeg lige var blevet 16 :)

--
MortenC

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-07-05 09:16

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message
> "Morten Christensen" <mhchris_SPAMMYJO_@gmail.com> writes:
>

> Hvis søn er du nu?

Anlægsgartner-søn :)

-ikke at det er en ski' bedre...

> (undskyld, kunne ikke lade være

Helt i orden, jeg ka' ta' det :)

--
MortenC

Fra : Hekto

Dato : 13-07-05 09:20

In article <42d424be$0$45318$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
palleflygenring@hotmail.com says...
> Og jo, der findes sikkert bønder der er samvittigsfulde og holder deres
> køretøjer i orden. Kender desværre ikke nogen, måske problemet kun
> eksisterer der hvor jeg kører.
> (er ved at køle ned nu:))

Næææh, det findes vist alle steder!
Vi kan også snart møde mejetærskere der lige skal 500m ned ad vejen ...
og derfor behøver man jo ikke at tage skæret af!

.... og hvor'n er'ed li' mæ' dyrene? Nyder de større respekt end den
øvrige befolkning? ...nææææh!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Frank zx636r

Dato : 13-07-05 15:41

"snip en masse om bønder>

Ja for ikke at glemme billister der skærer svingene sådan, at de for virlet
en helvede masse grus, ud på vejen fra rabaten, som så gør det ekstra
spændende for motorcykler at ligge sig ned i sådan et sving..

--
Hilsen
Frank zx636r

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-07-05 23:04

Frank zx636r skrev:
> [...]
> en helvede masse grus, ud på vejen fra rabaten, som så gør det ekstra
> spændende for motorcykler at ligge sig ned i sådan et sving..

For ikke at snakke om alle de tosser der snart slået det
halve af Danmarks græsrabatter. De skal selvfølgelig slå det
i den retning så alt græsset ryger ud på vejen. De kan sgu
da bare køre den anden vej. Og så tilbage til bønderne og
deres manglende lys. Så kan man bare undre sig over hvorfor
dælen de kan køre en hel dag og pløje MED tændt rotorblink.

Ib Jakobsen