/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
en 100kr dyr fejl....
Fra : Dak


Dato : 12-07-05 13:08

Lyder måske ikke af så meget men når man kun havde en tusse til resten af
måneden så er det.

Som bekendt(se tidligere tråd med utæt skrue/gevind), så troede jeg det var
min koblingspind simmering som var blevet utæt men ak nej.

Forresten så sidder der en tynd metal plade med 2 skruer og holder den
simmering så man kunne ikke bare tage den ud. (til ham som kom med
forslag til hvad det var som var utæt).

nå men nu tror jeg det er pakningen til selve motorblokken i venstre side.
Så nu har jeg smurt et tykt lag kobbefedt på for at se om det midlertidig
stopper lækagen eller om olien sprøjter igennem.

Nå men nu kommer spørgsmålet. hvad hedder den pakning? skal jo bestille
sårn en fætter og kan ikke se den i mc-nøglen...

Er der ellers noget man kan midlertidig lappe lækagen med hvis det er
pakningen? og som ikke koster en bondegård eller 2værelses i kbh?


Dak
Suzuki GS500Ev





 
 
Ukendt (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-05 13:15

> Er der ellers noget man kan midlertidig lappe lækagen med hvis det er
> pakningen? og som ikke koster en bondegård eller 2værelses i kbh?

2 komponent lim, men overfladen skal være 100% ren, hvis det er alm
motorblok pakning, og ikke en simmerring...

Mvh
Morten



Dak (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-07-05 16:30



> 2 komponent lim, men overfladen skal være 100% ren, hvis det er alm
> motorblok pakning, og ikke en simmerring...

nej det er ikke simmeringen fordi det var jo den jeg skiftede ud og kostede
100kr.


Dak
Suzuki GS500Ev



Armand (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-07-05 18:19

Dak wrote:
>>2 komponent lim, men overfladen skal være 100% ren, hvis det er alm
>>motorblok pakning, og ikke en simmerring...
>
>
> nej det er ikke simmeringen fordi det var jo den jeg skiftede ud og kostede
> 100kr.

Og du er sikker på at det ikke er den store simmerring bag det forreste
tandhjul??

--
Armand.

Dak (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-07-05 20:38

> Og du er sikker på at det ikke er den store simmerring bag det forreste
> tandhjul??

sikker og sikker.. så sikker en amatør skruer nu kan blive. men jeg
tjekkede den og den var umiddelbart tør, men det kan jo være den slynger
olien så meget fra sig at jeg ikke kan mærke/se det.

Men har desværre ikke råd til at købe en større simmering hvis bare den
lille kostede 100kr. så tør jeg slet ikke tænke på hvor meget en dobbelt så
stor kan koste.


dak
Suzuki GS500Ev



Armand (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-07-05 21:19

Dak wrote:
>>Og du er sikker på at det ikke er den store simmerring bag det forreste
>>tandhjul??
>
>
> sikker og sikker.. så sikker en amatør skruer nu kan blive. men jeg
> tjekkede den og den var umiddelbart tør, men det kan jo være den slynger
> olien så meget fra sig at jeg ikke kan mærke/se det.
>
> Men har desværre ikke råd til at købe en større simmering hvis bare den
> lille kostede 100kr. så tør jeg slet ikke tænke på hvor meget en dobbelt så
> stor kan koste.

Og dét er ikke engang det største problem med lige dén simmerring - Den
skal skiftes indefra => total adslillelse af motoren 8á motorblokken =

Til gengæld er der dén der sådan lige kan finde på at lække, hvis ikke
det var koblingspindens simmerring: For stram kæde er en let og ofte set
årsag til at gearkasselejet ødelægges, og er der slør i lejet presser
akslen skævt på simmerringen der således lækker

Motorblokkens øvre og nedre del er samlet med flydende pakning, og dér
kommer der ikke nogen utæthed af sig selv - Det er kun hvis motoren har
været adskildt og er blevet dårligt ("flydende")pakket ved samling.
Motorskjolde er pakket med pap-pakninger, som ligeledes ikke begynder at
lække uprovokeret. Men igen: Ert motordæksel kan have været afmonteret
med skadet pappakning til følge - Hvorefter den ikke på korrekt vis er
blevet udskiftet med en frisk :-/
I tændingssiden skal der være tørt under dækslet (p.g.a.
tændingsanlægget), hvorfor der ikke bør komme olie ud fra tændingsdækslet!

Bedste råd er at afmontere skjoldet over forreste tandhjul og rengøre
hele området 100% med motorrens og derfter samle og køre en ganske kort
tur og atter afmontere skjoldet for at se om lækagen afslører sig!

--
Armand.

Dak (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-07-05 23:23


> Motorblokkens øvre og nedre del er samlet med flydende pakning, og dér
> kommer der ikke nogen utæthed af sig selv - Det er kun hvis motoren har
> været adskildt og er blevet dårligt ("flydende")pakket ved samling.
> Motorskjolde er pakket med pap-pakninger, som ligeledes ikke begynder at
> lække uprovokeret. Men igen: Ert motordæksel kan have været afmonteret med
> skadet pappakning til følge - Hvorefter den ikke på korrekt vis er blevet
> udskiftet med en frisk :-/

Jeg har haft den i 3 år nu og dækslet i den side har ikke været afmonteret
så det er nok ikke pga. dårlig pakning.

Men måske kan det skyldes brug af motorrens? lige der hvor jeg tror den
lækker er der ikke noget "pap" eller noget som stikker ud som andre steder
ved samlingen. Så det kunne måske være at motorrens samt andre kemikalier
har ædt sig ind til olien? kan det lade sig gøre?


Dak
Suzuki GS500Ev



Ukendt (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-05 08:35


Dak skrev i meddelelsen <42d442ad$0$17810$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Men måske kan det skyldes brug af motorrens? lige der hvor jeg tror den
>lækker er der ikke noget "pap" eller noget som stikker ud som andre steder
>ved samlingen. Så det kunne måske være at motorrens samt andre kemikalier
>har ædt sig ind til olien? kan det lade sig gøre?


Mon dog, eller det har jeg aldrig set. Men inden at Du forkøber dig i
reservedele, så må Du altså lige finde utætheden. Som jeg læser det nu, så
har Du famlet i blinde, og blot taget vores forslag til dig _uden_ selv at
tjekke efter om det _var_ fejlen. Rengøring af hele motoren er vejen frem,
derefter små ture med efterfølgende inspektion af motoren, så skal Du nok
finde kilden til olieudslippet.

Omkring højre og venstre side af cyklen: Det er set i kørselsretningen, så
på højre side har Du koblingsdækslet,(dækker hele motorsiden), med
papirpakning. På venstre side har Du kæden med sit dæksel, samt et
generatordæksel, der, så vidt jeg husker, også skal være med papirpakning da
generatoren, igen som jeg husker det, befinder sig i olien.

mvh
Orla




Dak (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 13-07-05 10:55

> Mon dog, eller det har jeg aldrig set. Men inden at Du forkøber dig i
> reservedele, så må Du altså lige finde utætheden. Som jeg læser det nu, så
> har Du famlet i blinde, og blot taget vores forslag til dig _uden_ selv at
> tjekke efter om det _var_ fejlen. Rengøring af hele motoren er vejen frem,
> derefter små ture med efterfølgende inspektion af motoren, så skal Du nok
> finde kilden til olieudslippet.

ja men det har jeg desværre gjort men er ikke blevet klogere af det.
olieudslippet bliver blir registreret både i revnen i toppen af dækslet som
dækker kæde og koblingspinden samt nedenunder og umiddelbart så er det
pakningen som bløder.

>
> Omkring højre og venstre side af cyklen: Det er set i kørselsretningen, så
> på højre side har Du koblingsdækslet,(dækker hele motorsiden), med
> papirpakning. På venstre side har Du kæden med sit dæksel, samt et
> generatordæksel, der, så vidt jeg husker, også skal være med papirpakning
> da
> generatoren, igen som jeg husker det, befinder sig i olien.

Den forklaring tror jeg da man blir mere forvirret igen.
Generatoren(pulse generator på engelsk) sidder jo på den side som dækker
hele siden og har en rund stykke som stikker lidt ud mens den med kæden er
helt fladt.

Nå men den side jeg taler om har ihvertfald en form for ikke kun almindelig
pakning da der er noget hvidt som også er ved siden af en sort pakning.

Men nu vil jeg prøve at lige tage dækslet af igen da jeg har gjort den ren i
går igen igen og kørte igen for at se hvor udslippet kommer fra.


Dak
Suzuki GS500Ev
"Som snart nok indser at han må tage lidt værktøj med til langelinje og lade
andre se på det. "



Ukendt (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-05 11:56


Dak skrev i meddelelsen <42d4e4dd$0$26890$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>> Mon dog, eller det har jeg aldrig set. Men inden at Du forkøber dig i
>> reservedele, så må Du altså lige finde utætheden. Som jeg læser det nu,

>> har Du famlet i blinde, og blot taget vores forslag til dig _uden_ selv
at
>> tjekke efter om det _var_ fejlen. Rengøring af hele motoren er vejen
frem,
>> derefter små ture med efterfølgende inspektion af motoren, så skal Du nok
>> finde kilden til olieudslippet.
>
>ja men det har jeg desværre gjort men er ikke blevet klogere af det.
>olieudslippet bliver blir registreret både i revnen i toppen af dækslet som
>dækker kæde og koblingspinden samt nedenunder og umiddelbart så er det
>pakningen som bløder.


Fordi at olien slynges ud fra indersiden af kædehjulet ? Er der oliestænk på
kæden også ?

>> Omkring højre og venstre side af cyklen: Det er set i kørselsretningen,

>> på højre side har Du koblingsdækslet,(dækker hele motorsiden), med
>> papirpakning. På venstre side har Du kæden med sit dæksel, samt et
>> generatordæksel, der, så vidt jeg husker, også skal være med papirpakning
>> da
>> generatoren, igen som jeg husker det, befinder sig i olien.
>
>Den forklaring tror jeg da man blir mere forvirret igen.
>Generatoren(pulse generator på engelsk) sidder jo på den side som dækker
>hele siden og har en rund stykke som stikker lidt ud mens den med kæden er
>helt fladt.


Fordi at puls-generator intet har med generatoren at gøre ! Puls-generator
er til tændingen, og kan godt befinde sig på højre side, (kan ikke huske det
nøjagtigt). Generatoren, som sørger for strøm til lys mm. findes i venstre
side foran kædehjulet..

>Nå men den side jeg taler om har ihvertfald en form for ikke kun almindelig
>pakning da der er noget hvidt som også er ved siden af en sort pakning.


Sort gummiklump hvorigennem der kommer ledninger ud ?

>Men nu vil jeg prøve at lige tage dækslet af igen da jeg har gjort den ren
i
>går igen igen og kørte igen for at se hvor udslippet kommer fra.

Vished for hvor, er vejen frem.

mvh
Orla




Dak (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 13-07-05 12:58


> Fordi at olien slynges ud fra indersiden af kædehjulet ? Er der oliestænk
> på
> kæden også ?

ja det troede jeg i starten men der var ikke noget spild i mellemområdet af
dækslet så det kunne ikke være fra kæden da den nok ville sprøjte i hele
huset.

> Fordi at puls-generator intet har med generatoren at gøre !
> Puls-generator
> er til tændingen, og kan godt befinde sig på højre side, (kan ikke huske
> det
> nøjagtigt). Generatoren, som sørger for strøm til lys mm. findes i venstre
> side foran kædehjulet..

så fik jeg afsløret hvor meget jeg ved.

> Sort gummiklump hvorigennem der kommer ledninger ud ?

Nej ikke den men pakningen har en sort og hvid del langs med hinanden. men
der var også lidt olie når man trykker den sorte klump ned med ledningerne
prøvede at vriste den ud for at se hvad for en fætter det er men den kom
ikke ud. så det kan du sikkert hjælpe med, hvad hedder den sorte gummi klump
med ledningerne?




Dak
Suzuki GS500Ev



Hekto (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-07-05 12:07

In article <vAVAe.59534$Fe7.194689@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
>
> Og dét er ikke engang det største problem med lige dén simmerring - Den
> skal skiftes indefra => total adslillelse af motoren 8á motorblokken =
>
Nej, den kan vippes ud når man afmonterer pladen foran.
Det udelukker selvf. ikke lejet som defekt!

- jeg har dog endnu ikke fundet ud af hvilken side der egentlig tales
om?

Siden med gearpedalen eller siden med bremsepedalen?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hekto (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-07-05 14:30

In article <42d3b291$0$1946$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk says...
> nå men nu tror jeg det er pakningen til selve motorblokken i venstre side.
> Så nu har jeg smurt et tykt lag kobbefedt på for at se om det midlertidig
> stopper lækagen eller om olien sprøjter igennem.
>
Du mener pakningen imellem generatordækslet og resten af blokken, eller
pakningen imellem de to blok ½-dele?

Den første er let nok. Læg en træklods under venstre side af
støttefoden så olien ikke løber ud, skru af/skru på, med ny pakning
imellem.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Dak (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-07-05 16:32



> Du mener pakningen imellem generatordækslet og resten af blokken, eller
> pakningen imellem de to blok ½-dele?

Det er ikke pulsgenerator siden men den modsatte...

Dak
Suzuki GS500Ev



Ukendt (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-05 19:10


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:42d3e25c$0$78740$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
>
>> Du mener pakningen imellem generatordækslet og resten af blokken, eller
>> pakningen imellem de to blok ½-dele?
>
> Det er ikke pulsgenerator siden men den modsatte...
>
Ja jeg kender ikke så meget til gs500 men er det ikke dækslet over
tændingen?

--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75




Dak (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-07-05 20:41

> Ja jeg kender ikke så meget til gs500 men er det ikke dækslet over
> tændingen?

Er tændingen ikke det samme som puls generatoren? fordi så er det jo den
modsatte side. Den side jeg taler om må vistnok bare indholde krumtapakslen
og alle tandhjulene mm.


Dak
Suzuki GS500Ev



Hekto (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-07-05 22:31

In article <42d41cba$0$89348$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk says...
> Er tændingen ikke det samme som puls generatoren? fordi så er det jo den
> modsatte side. Den side jeg taler om må vistnok bare indholde krumtapakslen
> og alle tandhjulene mm.
>
Metoden er den samme.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Peter Graff (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Graff


Dato : 13-07-05 08:04

hvor i verden bor du?
MVH
Peter Graff



Dak (13-07-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 13-07-05 11:42

hvor i verden bor du?

kbh....



Dak
Suzuki GS500Ev



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste