MC-tøj
Fra : Jesper

Dato : 11-07-05 21:40

Hej

Jeg skal ud og købe mc-tøj for første gang og søger derfor hjælp til at
vælge det rigtige. Jeg har kigget lidt rundt på nettet, men der er
virkeligt så meget og kan ikke rigtig overskue valget. Samtidig har jeg
ingen erfaring med hvad der dur og ikke dur. Tøjet skal ikke
nødvendigvis være det billigste. Et krav er at kroppen kan ånde og at
beskyttelsen er i orden.
Jeg har erkendt at det nok er bedre at købe tøjet hos de lokale, hvor
man kan prøve om tøjet passer før man køber. Jeg har hørt, at nogle
bruger forskelligt tøj til de forskellige vejrsituationer.

Jeg vil gerne høre hvad tøj i har og hvor i har købt det.

Mange tak

mvh Jesper

Fra : Studen

Dato : 11-07-05 22:19

"Jesper" <x@xxx.com> wrote in message
> Jeg vil gerne høre hvad tøj i har og hvor i har købt det.
>
> Mange tak
>
> mvh Jesper

Hej Jesper

Jeg kan godt forstå, du ikke roder dig ud i at købe tøj online. Det er jo
sjældent man kan regne 100% med størrelserne (som eksempel kan nævnes, da
jeg købte støvler ved Louis.de. Jeg havde tilmed målt fusserne op med papir
og blyant, men da støvlerne ankom var de selvfølgelig for små :)
Som svar på dit spørgsmål, kan jeg fortælle, at jeg fandt mit Lookwell tøj
hos "Italian Bike Store" http://www.haasum-mc.dk/ - Der var servicen i
orden, og kvalitet og pris på ligeså.

Happy hunting
Studen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-07-05 22:22

Jesper <x@xxx.com> writes:

> Jeg vil gerne høre hvad tøj i har og hvor i har købt det.

Lige nu har jeg noget Rukka tøj, som jeg har købt i Louis i Tyskland
på tilbud, det vil sige ca. halv pris af hvad det kostede i
forretningerne herhjemme. Det er jeg rigtig godt tilfreds med, men på
trods af tilbud var det stadig relativt dyrt.

Jeg har valgt textiltøj fordi det er åndbart (når man køber noget med
Goretex-membran eller tilsvarende), og jeg stoler på at det er
relativt slidstærkt.

Tidligere har jeg haft noget Shoei-tøj, som jeg købte hos Enghave
Motor mens jeg gik på køreskole. Det var OK, men inderforet var alt
for svagt og gik helt i stykker til sidst. Det har dog holdt sig helt
vandtæt i snart 3 år, men jeg havde nu forventet noget længere levetid
på det.

Jeg har også en Dainese rygbeskytter, som jeg har købt hos Lydmuren
MC, men de fås vist hos de fleste forhandlere. Velcroen på det var
meget slidt allerede efter et års tid, men det fiksede min søster for
mig for 7 kroner ved at købe noget nyt velcro i en eller anden
syforretning.

Skulle jeg ud og køre noget ræs eller nogle banedage, så ville jeg nok
overveje at anskaffe mig en læderdragt.

Hvis du har mulighed for det, så overvej at smutte en tur til Tyskland
i en bil. De billige øl du får med hjem kan nok næsten betale turen
derned, og så har du mulighed for at prøve et meget større udvalg af
tøj end de har på lager herhjemme.

Husk også at købe handsker, støvler og rygbeskytter.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : neess

Dato : 12-07-05 06:24

Så meget spare man heller ikke mere på øl, 3 kasser for en 100 af de
billigere og du kan få 3 kassere i netto for 108, hvis det altså er de
billige øl man går efter

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-07-05 08:48

"neess" <neess@image.dk> writes:

> Så meget spare man heller ikke mere på øl, 3 kasser for en 100 af de
> billigere og du kan få 3 kassere i netto for 108, hvis det altså er
> de billige øl man går efter

Man kan jo få 24 Newcastle Brown Ale for 90 dernede, cirka en
tredjedel af hvad de koster her i landet Rigtig god øl
--
mvh Jes Vestervang - der futter afsted mod Skagen inden middag
FZS600 & DT125R

Fra : Nicolai

Dato : 11-07-05 22:36

Hej Jesper

Da jeg skulle købe MC tøj sagde forhandleren at jeg skulle vælge
textil (goretex-materiale) fremfor læder, idet at vådt læder osse er
vådt dagen efter det er blevet vådt, hvorimod at Textil er tørt - og
indse det: det regner ofte i DK :)
Jeg forhandlede ved Leo Mortensen (link: http://www.leomortensen.dk/)
og fik bukser, jakke, hjelm, handsker, tank-taske og bremselås for
4800 - hvilket er billigt! og kvaliteten er ok, dvs. der er formstøbte
beskyttere på skuldre, albuer og knæ samt beskyttelse på ryg og
hofter. Godt nok er de alle i blød plast/skum, hvor knæ og albuer nok
har bedst af hård plast, hvis uheldet er ude.
Skal snarest muligt osse have fat i en rygbeskytter, og nogle handsker
med hård plast på knoer.
Tænk osse på at du skal have bagage med på din MC, så måske kan du
forhandle en god pris på sidetasker el.lign. - ellers kan de bestilles
fra DE.
Et sidste råd: Husk ALTID at have alt dit grej på, der er INGEN
undskyldning, se her for hvorfor:
(link: http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3959&PN=1)
Ellers så velkommen til, kør forsigtigt og ses derude
/Nicolai

Fra : Jens Arnfast

Dato : 12-07-05 00:04

Nicolai wrote:
[SNIP]

... hvornår får du plader på kwakken? Det ser nemlig ud til at den står
og keder sig i garagen

--
-jens
RSV1000

Fra : Richard

Dato : 12-07-05 21:01

Nicolai wrote:
> Et sidste råd: Husk ALTID at have alt dit grej på, der er INGEN
> undskyldning,

Så sandt, men mange tager alligevel chancen og løber den unødvendige
risiko: På vej til og fra den daglige aftenbadetur på Bellevue ser jeg i
denne tid mindst en håndfuld "mc'ister" iklædt tshirt, korte bukser og
gummisko kørende på på Strandvejen på alt lige fra GS500, GSX, VFR, 916,
Multistrada og H-D.

De fleste har minsandten dog hjelm på, hvilket jeg i den sitiuation kun
kan opfatte som potentielt selvpineri - ie så de kan tænke over, hvad
der gik galt, når de en dag sidder i rullestolen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : neess

Dato : 12-07-05 06:19

Jeg smuttede ned til tyskland i en butik der hedder heinco gerecht. Er vidst
ikke stavet helt rigtigt. De var meget flinke der nede, og mc mutter forstod
faktisk rimeligt dansk og snakkede også lidt dansk.
Dejligt stort udvalg.

Fra : Snusken

Dato : 12-07-05 07:19

neess skrev:
> [...]
> ikke stavet helt rigtigt. De var meget flinke der nede, og mc mutter forstod
> faktisk rimeligt dansk og snakkede også lidt dansk.

Det er sikkert Hein-Gericke i Landewitt, du mener.

mvh eric

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-07-05 07:48

"Det er sikkert Hein-Gericke i Landewitt, du mener"

Mon ikke butikken ligger i Handewitt

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-07-05 07:50

"Et krav er at kroppen kan ånde og at beskyttelsen er i orden"

Derfor har jeg valgt læder. Det synes jeg er det mest behagelige.

Har haft 2 sæt nylon tøj, som jeg aldrig blev rigtig glad for at køre med.
Dog bruger jeg det i ydersæson.

Ellers er det bare at tage ud at prøve, og vælge det som sidde bedst, når du
sidder på MC'en...

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-07-05 07:56

> [...]
> forskelligt tøj til de forskellige vejrsituationer.
>
> Jeg vil gerne høre hvad tøj i har og hvor i har købt det.

Tag til Hamborg, Ved Louis, Hein-Gericke og 4 andre tøjbutikker der alle
ligger omkring süderstrasse og nordkanal strasse. alle butikkerne ligger
indenfor 1 km.

Der kan du få tøj til store og små. Jeg fik en jakke med inbygget
beskyttelse , åndbar osv i str. xxxxxxl , så passer den også til en mand i
150 kg. klassen. Støvler fik jeg i str. 48.

Men Louis har i baghuset mange gode tidligere års modeller, især hvis du er
af normal størrelse.

Tænkt på at det koster lidt at tage derned, men du får en tur ud af det og
et kæmpe udvalg at vælge imellem til priser der er 30 - 50 % lavere end i
danmark.

Mvh Jens

Fra : Nicolai

Dato : 12-07-05 13:08

Jens Arnfast wrote:
> Nicolai wrote:
> [SNIP]
>
> .. hvornår får du plader på kwakken? Det ser nemlig ud til at den står
> [...]

Jeg har betalt Told og Skat, så jeg mangler det grønne
ansvars-forsikringsbevis og en tur til politiet endnu.
MEN det grønne bevis BURDE være på vej - og tro mig det er ikke med
min gode vilje at Kwakken stadig står stille !! :)
/Nicolai

Fra : John Broberg

Dato : 12-07-05 20:26

Hej Jesper

Tillykke med de svar du har fået, de er alle skrevet i bedste mening og ud
fra egen
religiøse overbevisning.
Fordi, ser du det er med MC-tøj og MC-olie som med religion, det hele
afhænger af hvor man
kommer fra og hvad man er opdraget til.
Nogle er overbevist om at det nærmest burde være ulovligt at placere numsen
på et MC-sæde
uden at være iklædt læder fra top til tå.
Selv har jeg i dag (12/7 28 grader) kørt rundt i Odense i korte bukser og en
kortærmet skjorte,
med hjelm selvfølgelig. Fornuftigt, nej for fanden, dejligt JA.
Det er første gang du skal købe tøj, det du ikke skal købe er Rukka eller
hvad det ny hedder,
hvor en jakke koster 4000-5000 kr.
Kør du ud til T.hansen f.eks og køb dig en jakke til 600-800 kr. brug den et
stykke tid, og måske
opdager du at den faktikst er næsten lige så god som de andre, men kun
koster 20 %.
Mener du så efter et stykke tid (1-2-3År) at det ikke var sagen, smid den
ud.

Hilsen
Broberg

Fra : Ib Jensen

Dato : 14-07-05 09:15

"John Broberg" <j.r.broberg@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster 20 %.
> Mener du så efter et stykke tid (1-2-3År) at det ikke var sagen, smid den

T. Hansen er fin til nogen ting.
Men det vigtigste er, at man køber beklædning til den del, den skal passe
til. Og ikke hvad der er billigt eller et bestemt mærke. Tøjet skal passe
til dig. Det dyreste er ikke nødvendigvis det bedste - ligesom det billigste
ikke nødvendigvis er det billigste, hvis det er u-udholdeligt at have på.
Fx er meget af det billigere Touring-kluns plastic-coated indvendigt for at
være vandtæt. Det gør bare at det er u-udholdeligt at have på i varmere
vejr.
Venlig hilsen
Ib Jensen

Fra : Richard

Dato : 12-07-05 21:01

Jesper wrote:

> Jeg vil gerne høre hvad tøj i har og hvor i har købt det.

Vælg læder med det samme; det sidder bedre til og holder de indbyggede
CE-konforme beskyttere på plads, når uheldet er ude. Også af den grund
er det vigtigst at prøve det inden køb, som du selv er inde på.

Og du kan godt få et hæderligt sæt til 3-3½ kkr herhjemme - fandt selv
et Held-sæt i det prisleje herhjemme i efteråret. Sammenlignet med
priserne i Malmø - bor i Kø'strup så D er ikke så relevant for et sådant
indkøb alene - ville jeg næppe have sparet meget mere end billetten over
broen. Naboen rapporterede fra sin indkøbstur til D, at Louis det
billigste lædertøj var for tyndt og tilmed dårligt syet, Hein G.'s en
klasse bedre, men næppe meget billigere end som nævnt.

Når du prøver, så husk at sætte dig ned på hug og bøj armene - mange har
undladt og købt bukser og jakke for korte, så de stumper på støvler hhv
handsker. Mig selv med mine første textil-bukser inkl

Mht tøjet er det de små detaljer, der tæller: Metallynlåse holder bedre
end plastic-ditto, nogle fabrikater bruger inderfoer så tyndt, at det
klemmer fast i lynlåsens skyder, andre (fx IXS) efterlader små
stofmærker isyet langs lynlåsen, som så bliver stoppet af samme etc etc.
Se dig godt for

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 08:19

Richard skrev i meddelelsen
<42d4218b$0$36352$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Vælg læder med det samme; det sidder bedre til og holder de indbyggede
>CE-konforme beskyttere på plads, når uheldet er ude. Også af den grund
>er det vigtigst at prøve det inden køb, som du selv er inde på.

Til godtvejrskørsel ja, der nyder jeg også læderdragten,
men til daglig transport, GLEM DET ! Du vil hade lædertøjet dagen efter
regnvejr....

>Hein G.'s en klasse bedre, men næppe meget billigere end som nævnt.

HG er svær at matche, men også mot-shop i Flensborg er rigtig god med
mærkevarer som Rukka og Dainese, og til helt andre priser end herhjemme. Og
fælles for begge, de har et udvalg, og man kan vælge den størrelse der
passer.

>Når du prøver, så husk at sætte dig ned på hug og bøj armene - mange har
>undladt og købt bukser og jakke for korte, så de stumper på støvler hhv
>handsker. Mig selv med mine første textil-bukser inkl

Så sandt

>Se dig godt for

Så sandt

mvh
Orla
"fie" allweather wehicle

Fra : Richard

Dato : 13-07-05 10:06

Orla Pedersen wrote:

> Til godtvejrskørsel ja, der nyder jeg også læderdragten,
> men til daglig transport, GLEM DET ! Du vil hade lædertøjet dagen efter
> regnvejr....

Ok, glemte at sige, jeg aldrig kører i regnvejr. Det er nok vigtigt at
have med. Textiltøjet er formentlig også en kende hurtigere at tage på -
sikkert også være af værdi ved daglig kørsel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-05 23:15

"John Broberg" <j.r.broberg@jubiimail.dk> writes:

> [...]
> har jeg i dag (12/7 28 grader) kørt rundt i Odense i korte bukser og
> en kortærmet skjorte, med hjelm selvfølgelig. Fornuftigt, nej for

Jeg var også ude og køre i dag. Iført hele Rukka-uniformen. Det var
lidt varmt der hvor nyrebæltet fra rygbeskytteren sidder rundt om
maven, men ellers ganske behageligt.

Det er forskellen på Rukka eller lignende til mange penge og T-Hansens
bedste plastictøj til 500 kroner.

> Det er første gang du skal købe tøj, det du ikke skal købe er Rukka
> eller hvad det ny hedder, hvor en jakke koster 4000-5000 kr.

Jeg kan kun sige at jeg ærgrer mig over at jeg ikke købte Rukka fra
starten af. Det er mange penge, men fås heldigvis også på tilbud.

Men du har naturligvis ret i at det handler om hvad man er villig til
at ofre på sagen. Er man klar på at svede lidt når det er varmt, og
måske blive lidt våd når det regner, så er jakken fra T-Hansen til en
brøkdel af prisen nok også fin. Sikkerheden er sikkert ikke markant
ringere end i det dyrere udstyr. Komforten og holdbarheden dog
temmelig sikkert ringere, men sådan er det, man får hvad man betaler
for.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-07-05 10:12

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Det er dyrt at være fattig..... :-/

Ja, men jeg syntes faktisk ikke at jeg var fattigrøv da jeg købte
Shoei tøj til 3000 kroner (nedsat fra 6000) for bukser og jakke, og
havde regnet med at det skulle holde mere end 2½ sæson. Det skulle det
også, altså lige bortset fra inderforet, som hænger i laser fordi det
er alt for tyndt og dårligt syet.

Jeg tror stadig på at man kan finde rigtig godt tøj på tilbud til 3000
kroner, men jeg gad ikke at lede efter det, så jeg købte Rukka på
tilbud til lidt flere penge

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-07-05 10:33

Jesper wrote:

> Jeg vil gerne høre hvad tøj i har og hvor i har købt det.

Jakke(r):
Læder LookWell - købt Second Hand (dba)500,-
Tekstil/læder Hein Gericke - Købt i Flensburg-Handewitt 199,- EURO
Motomod - købt Second Hand (kollega)400,-

Bukser:
Læder LookWell - købt Second Hand (dba) 500,-
Læder Frank Thomas - Arvet fra Myrhøj (fejlkøb de er super - takker
stadig ærbødigst) 0,-
Motomod - købt Second Hand (kollega) 400,-

Derudover
Heldragt tribal (HG) regntøj
og Inzise rygbeskytter

Støvler:
Korte UVEX - købt hos Lokal nu lukket MCpusher 400,-
Lange Frank Thomas - købt hos KB motor i Holstebro på udsalg 700,-

Handsker
?? Vinter Handsker (med vinduesvisker på tommelfingeren - virker kanon
godt) til kr.365,- de er nu 10 år gamle og holder endnu!
IXS tynde "sommer racer handsker" Special Aalborg 400,-

Daglig dress er Tekstil/læder jakken fra HG - den kan tilpasses til
næsten alt vejr, med windstopper og for, Frank Thomas læderbukser (de er
gode lange i benene), lange Frank Thomas støvler.

Jeg kører _altid_ med hele "lortet", også i den forløbne 14 dage hvor
jeg har tilagelagt ca 1800 km - heraf 4 ture i den stegende middagssol
- sved kan vaskes af - det kan asfalteksem ikke...!

--

Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-05 13:06

Jesper wrote:

> Jeg vil gerne høre hvad tøj i har og hvor i har købt det.

Jaguar Gloveco læderkombi købt i 1989. Fortræffelig brugskvalitet men
ikke det fineste læder. Jeg mener jeg købte hos enghave (hvad kan du
huske fra '89??) - du kan stadig få mærket på Søborg Hovedgade AFAIK.
Mit sæt har forældede beskyttere - jeg går ud fra at det ikke er
tilfældet med den nutidige version. Min kostede vel i omegnen af 2500,-
dengang hvad du så end kan bruge det til.
Mine handsker er jeg ikke sikker på - kunne sagtens være Jaguar - farver
og kvalitet ligner dragten. Jeg er på mit andet sæt siden '89 bortset
fra et par sommerhandsker min kone forkælede mig med for nogle år siden.
Støvlerne er nogle gamle Goretex fra Aagesen mærket med "Dane" og et
dannebrog, der dog næppe er en producent. Mit andet sæt MC-støvler i min
indtil nu 17 årige MC-karriere.
Jeg impulskøbte en MQP textiljakke på havnen i Malmø engang i '98 eller
'99 (hvaderdetnudenhedderdenbutik). Den har en thermojakke der kan lynes
på/af, den har mange lommer og er vandtæt. Så er fordelene ved den vist
også nævnt. Dens pasform dur til en elefant - det var prisen for at få
ærmer der var lange nok. Jeg bruger den i ydersæsonen, men da dårligt
vejr oftest indbefatter blæst er den ikke min bedste ven.
Et par Vanucci touring læderbukser er blevet indkøbt hos louis.de sidste
år - de var på tilbud i ekstra lang. Meget fin kvalitet af syninger og
skind og med moderne beskyttere. Desværre passer ingen af dens lynlåse
min gamle læderjakke eller textiljakken, så jeg er nok nød til at
anskaffe en ny læderjakke snarest Det kunne sagtens blive en
Vanucci, da det er et af de mærker der fås i ekstra længde.

Ang. forhandlere er Aagesen meget kompetent, og Enghave har heller ikke
skuffet mig, men som det fremgår ligger erfaringerne lidt langt tilbage
Jeg har kun hørt godt om Jaguar Gloveco på Søborg Hovedgade.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:56

> Jeg har kun hørt godt om Jaguar Gloveco på Søborg Hovedgade.

Har også kun positive erfaringer med, at handle derude, både konen, og jeg
har købt textiltøj, og rygskinne derude, og flere i min venskabskreds har
også handlet derude med positive erfaringer.

Han er i øvrigt til, at prutte i pris med.

--
Mvh.
Dannie