Vanvittig pris, alternativ ?
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 11-07-05 10:51

Hej,

Jeg skulle til at bestille en temperaturføler til køleren på min Kawasaki
KLR 650, men da forhandleren sagde at den koster 1000 kr, bad jeg ham lige
"holde hesten". Han var helt enig i at prisen var vandvittig, men havde
ingen alternativer.
louis.de kan ikke skaffe en sådan føler
Hvad pokker kan man gøre ? udover at betale prisen, og føle sig snydt.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 10:57

> [...]
> louis.de kan ikke skaffe en sådan føler
> Hvad pokker kan man gøre ? udover at betale prisen, og føle sig snydt.

Er det ikke bare at fise ud til en mc eller en bil hugger, mon ikke de
følere er rimeligt ens.. jeg ville kigge hos hoyer autodele, eller ligende,
om ikke de havde en der lignede den du har i mc'en

Mvh
Morten

Fra : Søren Jim

Dato : 11-07-05 11:16

abelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligende,
> om ikke de havde en der lignede den du har i mc'en

'
Hej

her er et par links jef har brugt før med stor sucess
http://www.martyns-motorcycles.co.uk
http://www.gear4bikes.com/acatalog/ac_kawasaki_models.html
http://www.m1salvageandbreakers.co.uk/
http://www.bike-breakers.info/

MVH Søren Belfast CBR1000F

Fra : MKS - 74

Dato : 11-07-05 11:08

On Mon, 11 Jul 2005 09:51:00 +0000 (UTC), mitfornavn@mitefternavn.dk
(Jan Selchau-Hansen) wrote:

>Hvad pokker kan man gøre ? udover at betale prisen, og føle sig snydt.

Finde en til en femmer på eBay og føle sig godt tilpas?!?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Jesper G

Dato : 11-07-05 11:15

Jan Selchau-Hansen wrote:
> [...]
> louis.de kan ikke skaffe en sådan føler
> Hvad pokker kan man gøre ? udover at betale prisen, og føle sig snydt.

Evt kigge et smut forbi www.louis.de eller www.wemoto.com ? (jeg kan
ikke lige huske flere lige nu)

Fra : Jesper G

Dato : 11-07-05 11:18

Jesper G wrote:

> Evt kigge et smut forbi www.louis.de eller www.wemoto.com ? (jeg kan
> ikke lige huske flere lige nu)

Måske skulle jeg lige have været lidt mere vågen og havde set at du
allerede selv har prøvet louis.de.

Fra : Hekto

Dato : 11-07-05 11:35

In article <datfe4$aij$1@abbeden.bunk.cc>, mitfornavn@mitefternavn.dk
says...

> [...]
> louis.de kan ikke skaffe en sådan føler
> Hvad pokker kan man gøre ? udover at betale prisen, og føle sig snydt.

Måske een fra en bil passer? Det er ikke utænkeligt!
Jeg tvivler på at Kawa har deres egen produktion af helt specielle
følere til en KLR650.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Emil

Dato : 11-07-05 13:51

"Jan Selchau-Hansen" <mitfornavn@mitefternavn.dk> wrote in message
> [...]
> louis.de kan ikke skaffe en sådan føler
> Hvad pokker kan man gøre ? udover at betale prisen, og føle sig snydt.

Når du skriver vandtemperaturføler til køleren mener du så den til
indikatoren eller til blæseren. På min gamle SV650 var der ikke
temperaturindikator på. Der sad en temperatur switch i termostathuset der
kunne tænde en lampe hvis vandtemperaturen blev for høj. Jeg købte en
vandtemperatur måler inkl. føler for 90 kr i Biltema og monterede det, og
det virkede fint. Den nye føler var samme størrelse som den gamle switch. Så
vidt jeg husker havde den et lidt konisk gevind?

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 13:53

> Den nye føler var samme størrelse som den gamle switch. Så
> vidt jeg husker havde den et lidt konisk gevind?

Findes det?, kan ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre...

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 11-07-05 14:25

In article <42d26ba5$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xsnabelastarchild.dk> says...
> Findes det?, kan ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre...

Ork, ja! - det bruges mange steder hvor noget skal være rigtigt tæt.
Det er konisk; men kun en anelse.

Fra : Richard

Dato : 11-07-05 14:26

Juel wrote:

> Findes det?, kan ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre...

Så er det nok derfor, blikkenslagerne har så svært ved at lave pæne
rørinstallationer; de bruger næsten ikke andet end konisk gevind aka
rørgevind

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 11-07-05 13:57

Emil wrote:
> Når du skriver vandtemperaturføler til køleren mener du så den til
> indikatoren eller til blæseren. På min gamle SV650 var der ikke
> temperaturindikator på. Der sad en temperatur switch i termostathuset der

Det er en termostat, der giver stelforbindelse ved høj temperatur.
Den er forbundet til blæseren, der derved begynder at blæse.

Jeg kan ikke forestille mig at gevindet er konisk.

/jan

Fra : Richard

Dato : 11-07-05 14:30

Jan Selchau-Hansen wrote:
> Det er en termostat, der giver stelforbindelse ved høj temperatur.
> Den er forbundet til blæseren, der derved begynder at blæse.

Har du prøvet at sammenligne med tilsvarende fra de store
auto-tilbehørsfirmaer? - det skulle være mærkeligt om Kaw. havde fået
lavet en specialudførelse til sig selv. Hvis sluttetemperaturen ikke er
stemplet på switch'en, står den og dens elektriske data ikke i
værkstedshåndbogen?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 00:45

Richard wrote:

> [...]
> lavet en specialudførelse til sig selv. Hvis sluttetemperaturen ikke er
> stemplet på switch'en, står den og dens elektriske data ikke i

Jeg mener ligefrem at dens type står præget, og er til at skaffe
derudfra som gængs reservedel hos auto-reservedels forhandleren eller
auto-elektrikeren!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 12-07-05 11:14

Armand wrote:

> Jeg mener ligefrem at dens type står præget, og er til at skaffe
> derudfra som gængs reservedel hos auto-reservedels forhandleren eller
> auto-elektrikeren!

Rigtigt, godt du nævnte autoelektrikeren, Armand - rigtig mange bilister
kunne spare sig en del ærgrelser og udgifter ved at gå til en sådan med et
el-problem i stedet for til det sædvanlige autoværksted! - gælder sikkert
også mc'ister

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- der høstede respekt ved at justere trekernede laderelæer som

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 00:43

Jan Selchau-Hansen wrote:

> Det er en termostat, der giver stelforbindelse ved høj temperatur.
> Den er forbundet til blæseren, der derved begynder at blæse.

Jup!
faktisk lettere at forestille sig end en føler der giver et varieret
signal (til et termometer), synes jeg!

> Jeg kan ikke forestille mig at gevindet er konisk.

Det kan jeg!
Som smed kan jeg fortælle dig at ethvert vandrør er skruet sammen med
koniske gevind - Fidus: Det pakker til når det spændes i bund. Det samme
gælder følere der iskrues emner der indeholder vædske!

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 12-07-05 11:12

Armand wrote:

> Som smed kan jeg fortælle dig at ethvert vandrør er skruet sammen med
> koniske gevind - Fidus: Det pakker til når det spændes i bund.

En ekstra gevinst er at eventuelt pakmateriale forbliver i gevindet -
dette er stort set umuligt med cylindrisk gevind (pakmaterialet drejes
ikke med ind i hun-parten).

Mvh
Steen